ZXR750 loopt onregelmatig/slecht

ownagepwd

MF'er
16 aug 2009
36
0
hoogezand
Hallo allemaal,

Na 3 jaar beperkt vermogen gereden (CBR600) heb ik een kawasaki ZXR750 (bouwjaar 1990) gekocht voor niet teveel met wat schade en staat al +- 2,5 jaar stil. Naja ding aan de loop gebracht, liep erg slecht, (zeer) oude benzine eruit gehaald (verkleurd en stonk), luchtfilter schoon gemaakt , olie en koelvloeistof vervangen maar loopt nog steeds beroerd al is het al een stuk beter.

Hij wil alleen op de choke starten, daarna knalt het toerental direct richting de 6duizend om vervolgens onregelmatig tussen de 1000 en de 3500 te gaan pingelen. eenmaal warm loopt hij bijna ook zonder choke. Door met het gas te spelen kan ik hem af en toe naar de 7000 toeren krijgen , bij vol gas valt hij uit.

Nu is mijn vraag of er kwaaltjes zijn met de zxr750 zijn bij lang stil gestaan te hebben, alvorens ik de carb's eraf haal. Of dat iemand tips heeft waar het probleem zich kan bevinden. Ik had al even rond gezocht en kwam vooral problemen met de brandstof pomp tegen, ik hoop dat dit niet aan vervangen toekomt. Dus graag tips, oplossingen of gelijke problemen gevraagd.

Alvast bedankt,

Wouter

2efm7ua.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na 3 jaar beperkt vermogen gereden (CBR600) heb ik een kawasaki ZXR750 (bouwjaar 1990) gekocht voor niet teveel met wat schade en staat al +- 2,5 jaar stil. Naja ding aan de loop gebracht, liep erg slecht, (zeer) oude benzine eruit gehaald (verkleurd en stonk), luchtfilter schoon gemaakt , olie en koelvloeistof vervangen maar loopt nog steeds beroerd al is het al een stuk beter.

Hij wil alleen op de choke starten, daarna knalt het toerental direct richting de 6duizend om vervolgens onregelmatig tussen de 1000 en de 3500 te gaan pingelen. eenmaal warm loopt hij bijna ook zonder choke. Door met het gas te spelen kan ik hem af en toe naar de 7000 toeren krijgen , bij vol gas valt hij uit.

Nu is mijn vraag of er kwaaltjes zijn met de zxr750 zijn bij lang stil gestaan te hebben, alvorens ik de carb's eraf haal. Of dat iemand tips heeft waar het probleem zich kan bevinden. Ik had al even rond gezocht en kwam vooral problemen met de brandstof pomp tegen, ik hoop dat dit niet aan vervangen toekomt. Dus graag tips, oplossingen of gelijke problemen gevraagd.

Alvast bedankt,

Wouter

[afbeelding]


Kijk eens naar de inlaatrubbers. Zijn die niet echt soepel of zitten er scheurtjes in vervang ze dan maar gerust. Verder wat "Janbros' ook al aangeeft.
 
Als het nou zo makkelijk was als alleen de brandstofpomp vervangen, dan zou je blij moeten zijn. Je kent (waarschijnlijk) de onderhouds historie niet van deze fiets, en daar staat of valt eigenlijk alles mee.
Ik zou eerst de carbs eens goed (ultrasoon) reinigen, tank van binnen bekijken op evt. roest vorming. Klepspeling meten en zonodig stellen. Carbs synchroon zetten. Mocht ie dan nog beroerd lopen, dan kan je eens gaan kijken of ie niet ergens valse lucht trekt.

Gr. Bjorn
 
klinkt als valse lucht. Bougies wisselen is zeer aan te raden, schoonmaken van de carburateurs zal ook geen slecht idee zijn. Dan kan je meteen de aanzuigrubbers controleren op droogtescheuren.
 
Bedankt allereerst voor de reacties, Carbs vandaag losgehaald, genoeg groene gum in, dus schoongemaakt. Ook zag ik dat er een luchtstationair schroef miste in 1 van de carbs:/ Dus dat iig wat, iemand toevallig nog 1 liggen of weet iemand waar ik die ergens vandaan haal?
 
Bedankt allereerst voor de reacties, Carbs vandaag losgehaald, genoeg groene gum in, dus schoongemaakt. Ook zag ik dat er een luchtstationair schroef miste in 1 van de carbs:/ Dus dat iig wat, iemand toevallig nog 1 liggen of weet iemand waar ik die ergens vandaan haal?
Dealer, motorzaak.
Internet/ebay.
 
Jaman! dat is hem, mooi dat ik er nu een nummer bij heb. Ga er vandaag direct achteraan, Bedankt!
Vergeet het veertje, ringetje en o ringetje dan niet.

En volgens mij heb ik nog een carb bankje van een zxr750 liggen. Iets jonger dan 1990. Daar mist volgens mij één gasschuif uit.

zou best kunnen dat die dingen over een paar jaren gelijk zijn gebleven.

Mocht je daar wat mee willen, dan hoor ik het wel (pb)
 
Terug
Bovenaan Onderaan