SV650 gasbegrenzing verwijderen

Gurbsz

MF'er
15 apr 2012
150
0
Beste MF-ers,

Anderhalf jaar geleden heb ik bij een motorzaak in de buurt mijn SV650 uit 99 laten begrenzen op 35 kw en een uitdraai laten maken.

Vandaag weer langs de motorzaak geweest om te kijken of ze de begrenzing wilde verwijderen aangezien ik tegenwoordig vol vermogen mag rijden. Er was echter niemand aanwezig. Gelukkig ben ik een student met veel tijd en is het vandaag mooi weer, dus ik ben even gaan kijken of ik het zelf niet kon doen.

Ik ben zelf niet de meestersleutelaar die ik zou willen zijn en hopelijk kunnen jullie mij in dit geval helpen. Ik heb eerst de ''huls'' van het gas en de startknop etc. open gemaakt om te kijken of daar een schroefje achter zat, dit was niet het geval.

Na het verwijderen van de tank etc. Zie ik inderdaad dat mijn gaskabel maar tot ongeveer de helft open kan. Op dat moment houdt iets hem tegen.

Hoe kan ik dit ongedaan maken? Zie ik ergens een schroefje over het hoofd of zijn er ook andere manieren om te begrenzen? Ik wacht waarschijnlijk even tot de motorzaak weer open is, maar ik ben toch nieuwsgierig en wil natuurlijk graag een ritje op vol vermogen gaan maken. Misschien dat jullie een simpele uitleg hebben.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje te snappen is.. Mocht er een foto nodig zijn dan kan ik deze nog even in het forum gooien.

Groeten,
Gerben
 
Laatst bewerkt:
Sorry, inderdaad wel zo netjes om de oplossing hier even te melden.

Ik heb aan de verkeerde kant van mijn motor zitten kijken. Ik keek naar de gashendel en wat er allemaal onder de noodknop verstopt zat. Hier zat zoals eerder genoemd geen schroefje.

Daarna even gekeken naar het wieltje waar de gaskabel omheen gedraait zit. Hier zag ik alleen dat ik mijn gas niet volledig open kon draaien.

Daarna zag ik ineens het licht, haha. Aan de andere kant van mijn carburateur zit ook nog een systeem wat beweegt wanneer je gas geeft. Dit systeem werd belemmert in het bewegen door een schroefje. Dit schroefje was dus zo geplaatst dat mijn gas maar half open kon. Op deze manier was mijn motor begrenst.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik weet de juiste namen voor de onderdelen niet goed te benoemen.

Uiteindelijk dus gewoon puur op de verkeerde plekken gekeken. Toen ik het gas opendraaide en mijn motor in zijn algemeenheid bekeek zag ik pas dat er aan de andere kant van de carburateur ook gewoon iets bewoog.

Ja, lachen is toegestaan. Ik heb ongeveer 3 uur staan zoeken terwijl ik het in 5 minuten had kunnen vinden ;-)

Groeten,
Gerben
 
Sorry, inderdaad wel zo netjes om de oplossing hier even te melden.

Ik heb aan de verkeerde kant van mijn motor zitten kijken. Ik keek naar de gashendel en wat er allemaal onder de noodknop verstopt zat. Hier zat zoals eerder genoemd geen schroefje.

Daarna even gekeken naar het wieltje waar de gaskabel omheen gedraait zit. Hier zag ik alleen dat ik mijn gas niet volledig open kon draaien.

Daarna zag ik ineens het licht, haha. Aan de andere kant van mijn carburateur zit ook nog een systeem wat beweegt wanneer je gas geeft. Dit systeem werd belemmert in het bewegen door een schroefje. Dit schroefje was dus zo geplaatst dat mijn gas maar half open kon. Op deze manier was mijn motor begrenst.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik weet de juiste namen voor de onderdelen niet goed te benoemen.

Uiteindelijk dus gewoon puur op de verkeerde plekken gekeken. Toen ik het gas opendraaide en mijn motor in zijn algemeenheid bekeek zag ik pas dat er aan de andere kant van de carburateur ook gewoon iets bewoog.

Ja, lachen is toegestaan. Ik heb ongeveer 3 uur staan zoeken terwijl ik het in 5 minuten had kunnen vinden ;-)

Groeten,
Gerben
Ik ben blij dat we hebben kunnen helpen :Y. Door het aanmaken van het topic heb je even tijd genomen, nagedacht en de oplossing gevonden. Dus namens ons allen, graag gedaan :).



:+
 
Ik heb ongeveer 3 uur staan zoeken terwijl ik het in 5 minuten had kunnen vinden ;-)
Meestal is dit het geval, maar melden de forumleden niet dat ze al enkele dagen aan het zoeken zijn. En melden ze dat ze het probleem hebben opgelost, zonder te vertellen hoelang ze bezig zijn geweest! :o

Als je het antwoord hebt, is het makkelijk. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan