nokkenas merktekens kloppen niet?

okkie60

MF'er
25 mei 2014
62
0
veenendaal
Ik heb de inlaat kleppen gesteld van mijn Fazer FZS600[2000]en had de tandwielen met wurgbandjes vast gezet. ik heb de kleppen gesteld met de krukaspoelie op de T,1e cylinder blaasslag, daarna 180 graden tegen de klok in gedraaid,2e cylinder dan 360gr.cyl 4 enz.Maar de merktekens op de nokkenassen komen niet helemaal[0,5cm] over een met de T op de krukaspoelie,ze staan wel gelijk verdraaid.Mijn vraag:had ik beter de kleppen kunnen meten met de merktekens van de nokkenassen i.p.v krukaspoelie?Groet Rik
 
als de nok niet in de juiste positie staat, is het mogelijk dat je iets anders meet dan normaal.
de onderkant van de nok, de grondcirkel, is niet altijd overal gelijk.
maat de afwijking is zo klein, lees uit je vraag, dus ik denk dat dat wel meevalt.
 
Oke bedankt voor jou reactie,ik begrijp dat het natuurlijk beter is om de boel weer opnieuw te meten maar aangezien de uitlaatkleppen allemaal op een goed gemiddelde stonden 0,25[0,21-030]denk ik ook dat het wel zal meevallen.Groet Rik
 
Die kleine afwijking maakt geen reet uit.

Op het (timing) punt waarop je de kleppen stelt staan de nokken tegenover de klep. Dus 180graden tegenover het punt van maximale kleplift. (ongeveer) Daar mag dus echt wel een paar graden links of rechtom van afgeweken worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan