Koppeling GSXF 600 bouwjaar 2000

unreal1983

Rookie
18 mrt 2015
7
0
Beste Heren,

Ik heb een vraag met betrekking tot een Suzuki GSXF 600 bouwjaar 2000.
Ik heb deze sinds een maand en motor rijdt goed, het enige wat ik vindt is dat de koppeling pas aan het eind pakt. Dus ik moet de hendel bijna geheel los laten en dan pakt de motor op.
Het slipt verder niet en trekt goed door, alleen ik vroeg mij af of de koppeling kabel bij dit model ingesteld kan worden of niet? zodat je kan zorgen dat het zo een beetje middenin pakt.
Ik heb de forum wel gezocht maar kon niet echt iets vinden voor dit model. Hoop dat iemand er is die mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Said
 
wanneer deze koppeling versleten raakt, dan krijg je steeds minder speling op de kabel.
je kunt best de speling wat groter maken aan het stuur.
zolang de koppeling goed vrijkomt en de koppelingsschakelaar begint niet te protesteren, is dat geen probleem.
 
Dat begrijp ik ook hoor, ik weet bijvoorbeeld van oude auto's wat ik had die nog een koppeling hadden dat met kabel werkte. Als de koppeling wat ouder werd kon je aan de versnellingsbakzijde met behulp van een schroef de kabel wat bij stellen zodat de koppeling alsnog halverwege oppakte en niet aan het eind.
Ik vroeg mij of dit ook bij zo een motor mogelijk is.
 
Je kan hem wat meer speling geven op de hendel waardoor ie eerder aangrijpt. Als je genoeg stelbereik hebt op je stuur doe je het daar, als je daar meteen uitgesteld bent doe je de basisafstelling op het blok.
 
Bedankt voor de mail ik heb het gelijk na gekeken en ik kon aan de hendel kant nog zeker bijstellen.
Even een vraag met betrekking tot de distributieketting bij een motor, ik kan in de boekjes niet vinden of deze een vervangingsinterval heeft weet iemand dit hoe vaak je dit moet vervangen?
 
Bedankt voor jou snelle reacties, Ik heb een vraag ik ben nieuw in het motorland heb wel verstand van auto's. Waar kan ik het beste mijn motor tegen redelijke prijs en groot onderhoudsbuurt geven?
hierbij moeten wel de kleppen gesteld worden en carburator ook laten synchroniseren.
 
Bedankt voor jou snelle reacties, Ik heb een vraag ik ben nieuw in het motorland heb wel verstand van auto's. Waar kan ik het beste mijn motor tegen redelijke prijs en groot onderhoudsbuurt geven?
hierbij moeten wel de kleppen gesteld worden en carburator ook laten synchroniseren.
In Istrië weet ik een goed adresje.
Ben ik zelf al een paar keer goed geholpen, en echt spotgoedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Nederlandse merkdealers :Y
 
Even een vraag met betrekking tot de distributieketting bij een motor, ik kan in de boekjes niet vinden of deze een vervangingsinterval heeft weet iemand dit hoe vaak je dit moet vervangen?
Bij een motorfiets wordt dat vaak nagegaan aan de hand van de lengte over een aantal schakels. Daarvoor schrijft de fabriek een maximum waarde voor, alleen geloof ik niet dat er iemand is die dat bij een goed lopende motor op die manier nagaat. Vaak hoor je het wel of de ketting versleten is doordat hij meer herrie gaat maken. De GSX600f is dan direct weer een lastige motor, omdat je daarvan de ketting altijd wel wat hoort. Als het niet te gek is, dan zou ik lekker rijden en me er niet teveel zorgen om maken. Laat er anders even iemand naar luisteren die er verstand van heeft, dan weet je het direct. Meestal maken ze er bij een motorzaak niet zo'n probleem van om even naar je motor te luisteren.
 
Okay bedankt heren,

Ik woon in Rotterdam maar ik reis veel in randstad dusag in princiepe overal zijn als het een goedezaak is.
Ik wil hem binnenkort laten nakijken vandaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan