Motor-Forum

Select Forum

MF Journalist acties - Info en FAQ

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Op MF kondigen we met enige regelmaat nieuwe MF Journalist acties aan. In dit topic vind je info over de gedachte hierachter en een aantal basis "spelregels" en veelgestelde vragen.

Wat is "MF Journalist"?
Bij MF Journalist acties stelt MF, in samenwerking met bedrijven in de motorbranche, je in staat om nieuwe producten te testen en je mening hierover te delen met andere motorrijders.

Dit is vaak op een manier die normaal gesproken niet mogelijk is, zoals b.v. het langere tijd testen van kleding of een motorfiets, of producten die nog niet in de winkel/bij dealers verkrijgbaar zijn. In feite ga je testen zoals een journalist van een motorblad dat zou doen en daarmee krijg je vaak ook nog eens een kijkje "achter de schermen" van de motorwereld 8-)

Van de test schrijf je een testverslag (of testverslagen, in geval van meerdere producten) die op MF en op Motorshopper worden gepubliceerd. Zo hebben andere motorrijders er ook wat aan omdat zij jouw beoordeling kunnen lezen wanneer ze overwegen het product aan te schaffen. En daarnaast is het sowieso ook leuk om tests van motoren en andere motorproducten te lezen :)

Wat voor producten worden getest?
Van alles :) Van motorfietsen tot kleding tot reizen tot... who knows what. We zijn iig telkens op zoek naar nieuwe producten die interessant en leuk zijn om te testen, dit zal dus ook steeds "breder" en gevarieerder worden.

Welke acties zijn er op dit moment?
De actieve actie(s) kun je te allen tijde terugvinden in het MF Journalist subforum hier op MF. Daarnaast kondigen we de acties aan op de MF Facebook pagina en via ons Twitter account.

Hoe doe ik mee?
Hoe je meedoet staat telkens uitgelegd in het aankondigingstopic van de actie, maar meestal zal het inhouden dat je ons een mail stuurt met informatie over jezelf en eventueel een motivatie.

Hoe vaak mag ik meedoen?
Je mag je inschrijven voor iedere actie, ongeacht voor hoeveel eerdere acties je je al hebt ingeschreven of hoe vaak je al een product hebt getest.

Per actie mag je je één keer inschrijven. Het is niet de bedoeling om meerdere accounts aan te maken om zo je kans om uitgekozen te worden te vergroten.

Moet ik een MF account hebben om mee te doen?
Ja. Heb je nog geen account, dan kun je er hier een aanmaken.

Heeft het zin om zelf al recensies te schrijven?
Ja, het is zeker een pré als je al een aantal recensies hebt geschreven op Motorshopper. Het is in de meeste gevallen geen harde eis of een garantie dat je wordt uitgekozen, maar als je het wel hebt gedaan kunnen we hieruit iig afleiden dat je het leuk vindt om te doen en krijgen we een beeld van hoe goed je bent in het schrijven van een testverslag. Een recensie schrijven doe je trouwens hier.

Welke ervaring en vaardigheden moet ik hebben?
Je hebt geen specifieke (journalistieke) ervaring nodig. Wel moet je natuurlijk van motorrijden houden en het is ook van belang dat je een beetje handig bent met woorden; uiteindelijk moet je namelijk wel je mening in een verslag weten te vangen. Soms zal in het aankondigingstopic staan aangegeven wat voor motorrijders we zoeken.

Ik heb met een actie meegedaan maar ben niet uitgekozen. Waarom niet?
Dat is vervelend, maar helaas zijn er over het algemeen meer deelnemers dan dat er "plekken" zijn. Volgende keer gewoon weer meedoen!

Ik heb al een paar keer met een actie meegedaan maar ben telkens niet uitgekozen. Hebben jullie iets tegen mij?
Waarschijnlijk niet ;) En zie verder de vorige vraag... we proberen zoveel mogelijk acties te houden zodat zoveel mogelijk MFers een kans krijgen.

Krijg ik een (onkosten-)vergoeding om te testen?
Nee, het testen is geheel op vrijwillige basis. Zie het als een mooie kans om nieuwe producten te testen :)

Mag ik het geteste product/de geteste producten houden?
Soms wel, soms niet. Soms zeggen we het er vooraf bij, soms niet. Je moet meedoen aan MF Journalist omdat je van motorrijden houdt, je het leuk vindt om producten te testen en omdat je je ervaringen en meningen met andere motorrijders wilt delen (en zo dus anderen helpt).

Waar moet ik op letten bij het testen en bij het schrijven van mijn testverslag?
Sowieso is het allerbelangrijkste dat je je mening altijd goed onderbouwt, los van wat je mening ook is. Niemand heeft iets aan een test waarin een product wordt opgehemeld of afgebrand zonder dat duidelijk is waarom dat dan is. Daarnaast is het belangrijk om een evenwichtig artikel te schrijven: geen enkel product is 100% goed of 100% slecht. Beschrijf zowel de pluspunten als de minpunten.

Verder zullen we t.z.t. een nieuw topic starten met daarin meer tips om een goed testverslag te schrijven. Mochten er al mensen zijn die nu hier goede input voor hebben, dan horen we dit graag, dit is voor iedereen nuttig :)

Ik heb nog een andere vraag of opmerking.
Stel deze dan in dit topic, deze lijst met vragen wordt telkens aangevuld en bijgewerkt.
Bananeman wijzigde dit bericht op woensdag 18 maart 2015 23:12 (0%)
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Street Triple

Reg. datum:
17 aug. 2006
Is het een idee om de topics van de dingen die reeds zijn getest te sluiten met een slotje??
Dan is het helder waarvoor je je nog wel kunt inschrijven en wat je hebt gemist omdat je zat te slapen :)

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Het is idd een goed idee om aan te geven welke acties zijn afgelopen. Nadeel van een slotje is dat er dan ook verder geen reactie meer kan worden gegeven. Misschien dat iets in de titel vermelden (b.v.: [Afgelopen] oid) een betere oplossing is?
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Street Triple

Reg. datum:
17 aug. 2006
Ja zoiets kan ook... als het maar zichtbaar is! :)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.