Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Tip voor de cb1rijder: niet rijden voordat je nieuwe banden hebt. Achter kun je gewoon 140/70 nemen: Michelin pilot street of Bridgestone bt-45. Regelmatig bandenspanning controleren.

Andere voorvorkveren zijn ook de moeite waard. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar als je een gezond Nederlands postuur hebt, zijn de standaard veren veel te slap.

Koppelingskabel en gaskabels goed afstellen op de juiste speling.

Stalen remleiding aan de voorkant als dat er nog niet op zit, is ook verstandig. Eventueel remklauw schoonmaken. Hoofd remcilinder controleren op roest en als het nodig is, een revisiesetje plaatsen.

En dan veel kilometers maken!
 
Vanmiddag mijn cb-1 verkocht. Nieuwe eigenaar is er al meteen heel blij mee. Ik heb er twee jaar lol mee gehad, nu is het tijd voor iemand anders om er mee te scheuren. :]
 
Btw Bahco, mag deze foto in de OP? Zag dat ik er nog niet instond :)

[afbeelding]
Gedaan, met verontschuldigingen voor de vertraging. :)


Een beetje voorbarig, maar toch vast een waarschuwing: Iemand anders mag wanneer het zover is het volgende deel van dit topic openen.

Ik rijd tegenwoordig eigenlijk geen motor meer, zelfs geen CB-1. 'k Heb teveel andere (en eigenlijk leukere :X) hobbies.

Mijn CB-1 gaat dus ook in de verkoop. Technisch goede staat, gebruikssporen incl. pekel, RVS uitlaat die waarschijnlijk illegaal veel geluid maakt. Nu nog verkoopklaar maken en een echte advertentie schrijven. Belangstellenden kunnen zich melden. Hoe makkelijker die de verkoop maken, des te lager zal de prijs zijn. :+
 
Geeft niet hoor bahco, maar tnx!
Tip: zet je motor te koop linkje ook even in het motogymkhana topic hier op mf.
Ik verwijs mensen die er een overwegen vaak daarheen (ook naar dit topic trouwens).

Ben btw wel benieuwd welke hobby leuker is dan motorrijden?? :O
 
Laatst bewerkt:
Vwb motogymkhana, hoe gaan jullie om met de lastwisselreacties van de CB-1?

Of wordt het voor mij tijd om de 27 jaar oude transmissiedemperrubbers te vervangen? :+
 
Laatst bewerkt:
Vwb motogymkhana, hoe gaan jullie om met de lastwisselreacties van de CB-1?

Of wordt het voor mij tijd om de 27 jaar oude transmissiedemperrubbers te vervangen? :+

Dat, en de ketting spanning controleren. Ik heb in ieder geval geen last van lastwisselreacties (aan/uit effect) zoals op bijv. mijn injectie fiets :) Valse lucht tussen de carburateurs en cilinderkop kan het eventueel ook nog veroorzaken.
 
Omdat we deze kleur nog niet hadden O-)
En voor die prijs kon ik hem niet laten staan, dus toch maar effe opgehaald.

540.jpg


Hij heeft een jaar stil gestaan, maar het ging mij eigenlijk alleen maar om het frame en papieren.
 
Heb je die van SP1R gekocht?
Gefeliciteerd ermee. Wat zijn je plannen precies, als het je vooral om frame/kenteken gaat?
 
@ Hedcandy, Nope deze is niet van SP1R.

Het frame en kenteken (Gele) heb ik nodig als basis voor de Blauwe van mijzelf.
De Blauwe is krom en ingescheurd.

En deze (Gele) was net zo duur compleet, als een los frame met kenteken.

Het kontje van de Gele staat me ook wel aan, alleen de ombouw hiervan hebben ze niet echt netjes afgewerkt. (lees: bekleding van zadel loopt niet netjes om de vouw heen, en zelfgemaakte plaat voor achterlichten is niet strak enz.)

Dus vd winter trek ik de Gele uit elkaar en laat het frame en achterbrug en voorpoten opnieuw poedercoaten.
Andere delen worden opnieuw gespoten.

Daarna gaat alles vd Blauwe overgebouwd worden op het nieuwe frame.

En dan heb ik nog wat rest onderdelen op voorraad, die ik dan weer netjes gereviseerd op de plank ga leggen. (lees: remklauwen, voorpoten enz.)
 
Ik post dit vanaf achter de vangrail op de a12, het cb1tje hield er net in een keer mee op met 140 op de rechterbaan. Waarschijnlijk iets elektrisch maar ik kan niet eens de zekeringen controleren want er zit geen inbussleutel in het gereedschapsetje. Pechhulp is onderweg.

Vers getankt, zo'n 15 kilometer hiervoor, veel hoogtoerig gereden. Klokverlichting, koplamp etc werkt allemaal, maar de startknop doet helemaal niets. Ik heb tijdens het uitrollen de killswitch gecheckt, teruggeschakeld en een paar keer de koppeling op laten komen. Hij gaf geen kick. Misschien ligt er een zekering uit door de hitte, defecte SR? Dynamo is al eens vervangen. Of is het misschien de koppeling- of zijstandaardschakelaar?
 
Ik heb een klein probleempje hier.
Zodra ik de motor start, brand m'n zekering door vd startmotor in de zekeringkast (10Amp)
Startmotor draait effe rond en einde zekering.

Als ik een nieuwe zekering erin stop, en het startrelais overbrug met een schroevendraaier, dan ook vliegt de zekering eruit.

Zou dit probleem komen door kortsluiting in het startrelais of zou ik het ergens anders moeten zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan