Motor-Forum

Select Forum

Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

CBR600 F4i (PC35) en 1098

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Het begint al bij de CB-1 stickers op de tank.
Sommige zijn zwart, andere rood.

Waarschijnlijk zegt dat iets over het bouwjaar?
The dandy highwayman

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Ik heb wel interesse in de aanschaf van een low budget CB1.
Op Marktplaats en Speurders niets naar mijn zin gezien.

Hier nog lui die van hun CB1 afwillen?
The dandy highwayman

Reg. datum:
10 mei. 2014
@ Duc of prunes,

Je hebt 3 soorten cb-1's

De Amerikaanse uitvoering, deze heeft passagierstepjes dmv 2 "buisjes" zit ook vastgelast aan het frame.

De Japanse, deze heeft de vlakke plaat met gaten aan de steps.deze is demonteerbaar dmv inbusboutjes.

En dan nog de Californische uitvoering die met een milieu regulatiesysteem (vacuumsysteem) uitgevoerd is, deze kan je beter links laten liggen. (is te herkennen aan een sticker onder buddyseat, hoe de vacuumslangen lopen)

De US uitvoering, die is te vinden in NL (grijze import in de jaren 90, uitgevoerd met een MPH teller)
De Jap, die zijn te vinden in de UK ( uitgevoerd met een KPH teller, deze hebben ook een grotere tank inhoud)

Kleur vd sticker op de tank heeft te maken met het bouwjaar en type land-uitvoering.( en ook weer of het een type 1 of 2 frame is, dat is weer te zien aan de achterschokbreker die erin zit)

eerste type frame heeft een middenbok + zijstandaard, en type 2 alleen een zijstandaard.

De blokken zijn identiek van bouwjaar en land.

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Hey Tim,

Top om te lezen.

Alles wat in NL rondrijdt (alles wat ik tegenkom) heeft zwarte CB1 stickers.
Welke hebben dan de rode stickers?
The dandy highwayman

Reg. datum:
10 mei. 2014
Volgens mij is dat een type 2, deze heeft ook een donker grijze kleur op het blok zitten.
Zijn de laatste serie gebouw uit 1990.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.