Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Mede cb1 rijders ik wil binnenkort mijn cb 1 teller vervangen voor een digitaal tellertje.

Snelheidsmeter ga ik met magneetjes in de remschrijven doen. Alleen om de rest aan te sluiten zoek ik een overzicht van bedrading van de tellereenheid. Werkplaatshandboek heb ik maar die is niet duidelijk genoeg. Niet goed ingescand.

Heeft iemand een duidelijk overzicht van de bedrading welke naar de cockpit gaat.
 
Vraag: er zijn sommige CB1's die zijn uitgevoerd met een chromen buisje bij de cilinders om het motorblok aan de rechterzijde. Waar is dat voor?
Ze hebben het chter lang niet allemaal...
 
Laatst bewerkt:
Dit buisje bedoel ik dus...
full
 
Ok Thanks voor de info.

Ik vraag me af of het kan blijven zitten of dat je het kunt verwijderen zonder dat de motor slechter gaat lopen...
 
Mijn CB-1 gaat de verkoop in. '(

Heb mij door een VTR laten verleiden. Heb geen ruimte voor 2 motoren dus Super Smurf gaat de verkoop in ;( ;( ;(

Als iemand nog een knappe CB-1 zoekt, pm maar effe. Beestje loopt als een kogel en is in tip top staat.
 
Mijn CB-1 gaat de verkoop in. '(

Heb mij door een VTR laten verleiden. Heb geen ruimte voor 2 motoren dus Super Smurf gaat de verkoop in ;( ;( ;(

Als iemand nog een knappe CB-1 zoekt, pm maar effe. Beestje loopt als een kogel en is in tip top staat.
Meld 't ook even in het Motogymkhana topic. Daar zijn ze ook in trek.
 
Mijn CB-1 gaat de verkoop in. '(

Heb mij door een VTR laten verleiden. Heb geen ruimte voor 2 motoren dus Super Smurf gaat de verkoop in ;( ;( ;(

Als iemand nog een knappe CB-1 zoekt, pm maar effe. Beestje loopt als een kogel en is in tip top staat.

Echt als ik de ruimte had, zou ik zo weer één kopen én een VTR. Maar ja beperkte ruimte voor één motor.
Ik rij nu al een aantal jaar CBF600, ik kan er steeds beter mee rijden. Je kan er mee toeren en behoorlijk vlot mee rijden, maar het blijft toch een "tamme" motor.

CB1 begrensd op 25kw gereden, daarna de begrenzing eruit vond ik toen niet zo spectaculair, wellicht moest die ook weer tot leven komen na de begrenzing.
Maar volgens mij kun je er heerlijk mee rijden en bochten knallen met zo'n lichte motor.

Toch een keer mijn vader vriendelijk aankijken om op zijn VTR1000 Firestorm te rijden, maar ik heb zo'n idee dat ik daar spijt van ga krijgen O-)
 
Mijn CB-1 gaat de verkoop in. '(

Heb mij door een VTR laten verleiden. Heb geen ruimte voor 2 motoren dus Super Smurf gaat de verkoop in ;( ;( ;(

Als iemand nog een knappe CB-1 zoekt, pm maar effe. Beestje loopt als een kogel en is in tip top staat.

Als je hem toch wilt verkopen, doe eens een plaatje posten dan... Dat helpt altijd.
 
Ik onthoud mij van ieder commentaar ;)

Het is wel een geruststelling dat Super Smurf naar een mede CB 1 liefhebber gaat en niet eindigt als afrag pekel hok (toch Pike? B|, waag het niet ;) )

En dat Pike dan de vieze nasmaak van zijn pech-CB kan wegspoelen met 14.000 toeren aan jankend 400cc geweld :+
 
Ik zal die smurf regelmatig op z'n donder geven om 'm daarna te vertroetelen en op te poetsen ;)

Ook goed nieuws voor mijn oude CB waarvan ik maar even heb mogen genieten. De nieuwe eigenaar gaat 'm uit elkaar halen en helemaal weer als nieuw opbouwen!
 
Laatst bewerkt:
Goed om te lezen dat mijn ex smurf (voor Dash eigenaresse) weer overgaat naar een liefhebber :)
Veel plezier ermee Pike!
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een duidelijk werkplaatshandboek voor de CB1.
Wie heeft een suggestie wat een goed bruikbare versie is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan