Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Kan beiden zijn, feit is dat (benzine)slangen gewoon vervangingsdelen zijn, en bij een motor van bijna 20j oud lijkt het me niet raar dat je ze vervangt.

Bij m'n boot verving ik de benzineslang om de 2 jaar...

Enkel of dubbelwandig weet ik niet direct, bij m'n BMW heb ik dubbelwandig, maar dat is met injectie. Volgens mij kun je met carburatie met enkelwandig toe, maar pin me daar niet op vast.
 
Kan beiden zijn, feit is dat (benzine)slangen gewoon vervangingsdelen zijn, en bij een motor van bijna 20j oud lijkt het me niet raar dat je ze vervangt.

Bij m'n boot verving ik de benzineslang om de 2 jaar...

Enkel of dubbelwandig weet ik niet direct, bij m'n BMW heb ik dubbelwandig, maar dat is met injectie. Volgens mij kun je met carburatie met enkelwandig toe, maar pin me daar niet op vast.

Duidelijk, bedankt. Ik ga wel even langs Motoport voor nieuwe slangen, gelijk alle benzineslangen maar vervangen.
 
Mijn cb1 is vandeweek verkocht. Was toch wel even moeilijk om hem weg te zien rijden :] '( ga hem toch wel missen.
 
Gefelicicondoleerd kiki.

ik heb zojuist beide voorvorkkeringen er uit geknald. :/ Stond bij het verkeerslicht en vond het naar olie stinken. Op werk aangekomen zag ik dat beide poten zeiknat waren.
 
Wat zou ik moeten zoeken met een motor in de stad? :? Je mag er maar hooguit 70, het stikt er van de auto's en heeft nauwelijks mooie bochten. :W
 
Geen idee, denk het wel. Ding heeft 93k mijl gelopen dus superstrak stuurde hij al niet meer. :P

Dan werd het ook een keer tijd, meteen ff netjes uit elkaar halen, alles schoonmaken en verse olie erin. Ik heb slechte ervaring met keerringen van japparts/roukema en goed ervaring met die van louis.de. als je verder nog vragen hebt, laat maar weten!
 
Hmm, apart. Keerringen van roukama wel eens eerder gehad en geen problemen mee gehad.

Alleen heb ik ook nieuwe stofringen nodig en die staan er nooit bij. Denk dat ik een setje op ebay ga zoeken. :)
 
Tjonge zeg, 13 euro voor een stofring. En dan heb je er 2 van nodig ook. Pfff. :/

16 euro uit engeland voor een setje. Bij mij in de buurt zit zo'n grossier met alle maten keerringen die er bestaan, en waarschijnlijk goedkoper ook. Alleen nog ff olie scoren. *O*

😂 Smurf met blauwe ballen :p

:+
 
Laatst bewerkt:
Shit zooi! Nadat afgelopen weekend mijn koelvloeistof is ververst lijkt mijn fiets nu koelvloeistof te lekken. Er lag gisteravond een klein plasje in een 'kuiltje' achter 1 van de clinders. De fiets heeft sinds zaterdag niet meer gelopen, maar lekt dus al in 'koude toestand'. Geen witte smurrie in de olie (dop en stick schoon), radiateur is droog, reservoir lijkt ook droog, koppakking? Het viel mij wel op dat bij het verversen de oude vloeistof nogal erg blauw was... duidt dit op een gebruik van een pil om een lekkage te verbergen/dichten? Ik heb na aanschaf het niveau wel met regelmaat gecontroleerd, maar vloeistof is door mijzelf nog niet eerder ververst....
 
@ Kiki; :+
Bewoners van de stad, in dit geval Parijs, zullen wel een vergunning kunnen bemachtigen.

@Drieske81;
Ik denk dat je overdruk hebt gehad. Warme motor de schuur in. Geen rijwind en geen stroming door de radiator. Motor kan hitte niet kwijt en vloeistof loopt over.
Waarschijnlijk heb je hem iets te vol gedaan.
Normaal ligt de vloeistof ergens onder de motor maar misschien dat de slangetjes al achter de cilinders eindigen. Zou ik eerst checken.
Echte lekkage, zo plots, lijkt me vreemd.

En er bestaat ook blauwe koelvloeistof. In de meeste gevallen geeft de kleur de temperatuur aan tot waar de antivries werkt.
 
@Drieske81;
Ik denk dat je overdruk hebt gehad. Warme motor de schuur in. Geen rijwind en geen stroming door de radiator. Motor kan hitte niet kwijt en vloeistof loopt over.
Waarschijnlijk heb je hem iets te vol gedaan.
Normaal ligt de vloeistof ergens onder de motor maar misschien dat de slangetjes al achter de cilinders eindigen. Zou ik eerst checken.
Echte lekkage, zo plots, lijkt me vreemd.

En er bestaat ook blauwe koelvloeistof. In de meeste gevallen geeft de kleur de temperatuur aan tot waar de antivries werkt.

Bedankt voor je reactie. Het zou inderdaad kunnen dat er iets teveel in is gegaan en dat het dus enigzins boven het niveau heeft gezeten. Ik zal eerdaags de dop van de radiateur er eens af draaien en het niveau controleren. Misschien daarnaast wel handig om het blok schoon te maken, zodat ik goed kan zien of er daadwerkelijk ergens nog iets lekt.
 
Al er teveel inzit heeft onder de radiator bekijken geen zin. Daar zit namelijk een overloop op. Die slang loopt over je blok en versnellingsbak tot rechts voor je achterwiel. Uit mijn hoofd komen daar drie slangen bij elkaar. Radiatoroverloop, overdrukpotslang en accuslangetje.

Mocht je daadwerkelijk lekkage hebben aan het blok zelf zou je eens kunnen zoeken aan de achterzijde van de cilinders. Onder de geartrain wil wel eens een pakking lek zijn. Zoek dan naar sporen van verdampte vloeistof. Een lichtere versie van de kleur vloeistof die in je blok zit.

Maar het lijkt me echt sterk in jouw geval.
 
Al er teveel inzit heeft onder de radiator bekijken geen zin. Daar zit namelijk een overloop op. Die slang loopt over je blok en versnellingsbak tot rechts voor je achterwiel. Uit mijn hoofd komen daar drie slangen bij elkaar. Radiatoroverloop, overdrukpotslang en accuslangetje.

Mocht je daadwerkelijk lekkage hebben aan het blok zelf zou je eens kunnen zoeken aan de achterzijde van de cilinders. Onder de geartrain wil wel eens een pakking lek zijn. Zoek dan naar sporen van verdampte vloeistof. Een lichtere versie van de kleur vloeistof die in je blok zit.

Maar het lijkt me echt sterk in jouw geval.

Ik heb gister uitvoorzorg het niveau in de radiateur nogmaals gecontroleerd en die zit goed vol. Ook het reservoir staat keurig op het juiste niveau. Ik heb het blok schoongemaakt en ben van plan om het weekend weer te rijden. Zal na het rijden het geheel nogmaals controleren.
 
Zo! de mijne zit weer in elkaar. En vandaag eerste kilometers gereden om de Hyperpro vering te testen. Werkt goed: mooi in balans, niet deinen, goede grip ( nieuwe banden Diablo Rosso2). Dus eindelijk na een lange winter wachten tevreden over de uitgegeven duiten.

Spuitwerk is ook picobello gedaan door FZRene ( MF-er uit Slikkerveer bij Rotterdam) .
Nu ziet de CB-1 er zo uit:
full
 
JA , hij moet wel opvallen op de parkeerplaats! Anders vind ik hem niet tussen al die grijze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan