Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Tjonge zeg, 13 euro voor een stofring. En dan heb je er 2 van nodig ook. Pfff. :/

16 euro uit engeland voor een setje. Bij mij in de buurt zit zo'n grossier met alle maten keerringen die er bestaan, en waarschijnlijk goedkoper ook. Alleen nog ff olie scoren. *O*:+

Tsja je hebt keerringen en keerringen.
't allerbeste schijnen SKF's te zijn. Rond de €50 voor een set geloof ik..
 
Tsja je hebt keerringen en keerringen.
't allerbeste schijnen SKF's te zijn. Rond de €50 voor een set geloof ik..

Geen idee, ik ken skf alleen van lagers. Maar ik zit ook niet in de wereld van afdichtingen. Ik koop sinds een paar jaar keerringen bij een leverancier dicht bij en tot nu toe bevalt dat heel goed. *O*
 
Mocht je daadwerkelijk lekkage hebben aan het blok zelf zou je eens kunnen zoeken aan de achterzijde van de cilinders. Onder de geartrain wil wel eens een pakking lek zijn. Zoek dan naar sporen van verdampte vloeistof. Een lichtere versie van de kleur vloeistof die in je blok zit.

Maar het lijkt me echt sterk in jouw geval.

Ik ben toch bang dat ik een lekkage heb, vanmorgen lag er weer een klein plasje koelvloeistof achter de cilinders. De motor heeft in de tussentijd niet meer gelopen. Ik heb even snel een foto van internet gezocht, om duidelijk te maken waar het ligt en waar hij lekt:

full


Pakking?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg goed uit Martinezz! Heel erg strak. Ik heb al gegoogled en rond geneusd op het internet maar ik heb nog steeds geen manier kunnen vinden om zeker te weten uit welk bouwjaar mijn CB-1 nou precies is. Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen? De sticker waar het geloof ik normaal gesproken op staat zit er niet meer op.. -O-
 
Keertje tegen gekomen op internet:

"Here is a CB-1 VIN number: JH2NC2704KM003064

JH2NC2702LM003064 J the first pace stands for the country or origin
JH2NC2702LM003064 H, the second place, stands for Honda
JH2NC2702LM003064 2, the third place, stands for motorcycle (not car or truck)
JH2NC2702LM003064 NC27, the next 4 places, stand for the model code
JH2NC2702LM003064 02, the next two digits are a check sum
JH2NC2702LM003064 L, the next place, is a the model year, L is 1990 K is 1898
JH2NC2702LM003064 M is the specific plant that the motorcycle is built at in this case M=Hamamatsu plant in Japan"

"Locate the 10th character. This letter or digit represents the year the motorcycle was manufactured. A "6" would represent 2006, while a "Y" would represent the year 2000. The letter code descends from "Y" to "A" (1980)."

Zie ook wikipedia: Vehicle identification number - Wikipedia
 
Dank voor de duidelijke uitleg! De mijne is dus uit '89 want er staat op die plek een K, mijn beestje is dus één jaartje ouder dan ik! :+
 
Keertje tegen gekomen op internet:

"Here is a CB-1 VIN number: JH2NC2704KM003064

JH2NC2702LM003064 J the first pace stands for the country or origin
JH2NC2702LM003064 H, the second place, stands for Honda
JH2NC2702LM003064 2, the third place, stands for motorcycle (not car or truck)
JH2NC2702LM003064 NC27, the next 4 places, stand for the model code
JH2NC2702LM003064 02, the next two digits are a check sum
JH2NC2702LM003064 L, the next place, is a the model year, L is 1990 K is 1898
JH2NC2702LM003064 M is the specific plant that the motorcycle is built at in this case M=Hamamatsu plant in Japan"

"Locate the 10th character. This letter or digit represents the year the motorcycle was manufactured. A "6" would represent 2006, while a "Y" would represent the year 2000. The letter code descends from "Y" to "A" (1980)."

Zie ook wikipedia: Vehicle identification number - Wikipedia

Oei, dus nog wel ietsjes ouder dan ik verwachtte! :o
 
Drieske81,

Ik heb even bij mijn blok gekeken hoe het zit. En aan de hand van een exploded view bij CSML zou het een ring kunnen zijn. Ik denk dat deze van koper is. (ring 16 in de tekening bij het chromen pijpje 13). Probeer bout 11 eerst eens aan t draaien. Voorzichtig, hij moet natuurlijk niet afknappen.
Check ook de rubberslang en klem aan de andere kant van het chromen pijpje. Die slang loopt naar de vuldop van de radiator.
Als dat allemaal oké is zal ring 16 de boosdoener zijn. Die zit ook aan de andere kant van het blok aan een zelfde pijpje en wordt ook gebruikt voor je oliefilter.
 
Laatst bewerkt:
Drieske81,

Ik heb even bij mijn blok gekeken hoe het zit. En aan de hand van een exploded view bij CSML zou het een ring kunnen zijn. Ik denk dat deze van koper is. (ring 16 in de tekening bij het chromen pijpje 13). Probeer bout 11 eerst eens aan t draaien. Voorzichtig, hij moet natuurlijk niet afknappen.
Check ook de rubberslang en klem aan de andere kant van het chromen pijpje. Die slang loopt naar de vuldop van de radiator.
Als dat allemaal oké is zal ring 16 de boosdoener zijn. Die zit ook aan de andere kant aan een zelfde pijpje en wordt ook gebruikt voor je oliefilter.

Kijk, daar kan ik iets mee ;) Ik kom er dit weekend niet aan toe, ga er waarschijnlijk volgend weekend weer mee aan de slag. Bedankt voor het meedenken en je uitleg!
 
Ik heb vandaag een staalomvlochten renleiding ontvangen. Bij mind zou waarschijnlijk de originele remleiding er nog op... Morgenochtend gak meteen aan de slag
 
Gelukt!

En meteen ook een nieuw lichtfilter erin gestopt. Sluit bij jullie het luchtfilterhuis ook zo moeilijk aan?


 
Laatst bewerkt:
Drieske81, graag gedaan!

Vandaag toch tijd gehad om te kijken en hij lekt inderdaad bij beide chromen pijpjes. Ik heb nieuwe o-ringen en tevens een nieuwe benzinekraan besteld. Hij zweet een beetje bij de kraan. Deze is al eens vervangen door een gebruikte, dus nu tijd voor een nieuwe. Hopelijk volgend weekend weer verder :)
 
Een review van de staalomvlochten remleiding: installeren ging redelijk, ik moest de koplamp eraf halen om de oude remleiding eraf te kunnen halen, dat was nog wel een gedoetje (wat een kutwoord). Nieuwe dot 5.1 vloeistof erin, goed ontluchten, tijdje laten staan met tierap eromheen. Daarna gereden en toen merkte ik een behoorlijk duidelijk verschil. De oude remleiding was zeker nog niet op en die kreeg ik ook redelijk, maar dit is toch net een tikkeltje beter! Morgen het circuit op voor de echte vuurdoop :] *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan