Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Hangt sterk van de plaats af, en reparateur.

Sommige mensen weigeren uberhaupt een motorband te repareren, anderen staan daar wat relaxter tegenover, maar reparatie kan alleen als het karkas niet beschadigd is.

Je hebt dan 2 opties
Veter; mijns inziens een 'noodreparatie' (die in een groot deel van de gevallen overigens net zo lang mee gaat als de band; ik ben er wel eens per toeval een tegengekomen in een band van een motor die ik gekocht had.)
En je kunt een pluutje erin doen, daarvoor moet de band eraf en dan wordt er van binnenuit een soort paraplu door het gaatje gedaan, is netter.
 

Op zich wel, maar ik denk dat het een nieuwere F Sport gaat worden van een particulier ipv een motorzaak. Het CB-1'tje gaat het circuit niet meer op.

@rubenio: ik zou me niet te veel zorgen maken over de ketting. Je wilt natuurlijk absoluut niet hebben dat ie knapt, maar dat zal heus niet zo snel gebeuren. De merktekens op de achterbrug geven bij mijn cb-1 een goede indicatie van de staat van je ketting, als die in het diepdonkerrode gebied staat zou ik er geen duizend kilometer extra meer mee gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Rijden jullie de CB1 ook wel eens in een hogere versnelling laag in de toeren en met lage snelheid? Bv 60-70 km/h in z'n 4?
 
Laatst bewerkt:
Bij strak 50 in 3 lijkt/klinkt motor nogal onrustig te lopen, lees: trilt behoorlijk, 1 versnelling hoger loopt ie direct stuk rustiger maar dus wel laag in de toeren.

Waarschijnlijk deze week nieuwe kettingset erop *O*
 
Bij strak 50 in 3 lijkt/klinkt motor nogal onrustig te lopen, lees: trilt behoorlijk, 1 versnelling hoger loopt ie direct stuk rustiger maar dus wel laag in de toeren.

Waarschijnlijk deze week nieuwe kettingset erop *O*

Waarom hoger? Vijftig gaat ook lekker in de twee! Zit je meteen beter in de powerband
 
5000 toeren dagobert ;)
Misschien moet ik nog steeds beetje wennen aan hoogtoerige blok, met 50 in z'n 2 maakt ie echt teveel herrie... of misschien is er toch iets niet helemaal OK met de afstelling...
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel, maar ik denk dat het een nieuwere F Sport gaat worden van een particulier ipv een motorzaak. Het CB-1'tje gaat het circuit niet meer op.

@rubenio: ik zou me niet te veel zorgen maken over de ketting. Je wilt natuurlijk absoluut niet hebben dat ie knapt, maar dat zal heus niet zo snel gebeuren. De merktekens op de achterbrug geven bij mijn cb-1 een goede indicatie van de staat van je ketting, als die in het diepdonkerrode gebied staat zou ik er geen duizend kilometer extra meer mee gaan maken.

Vriendin van me heeft die van haar te koop staan.
Misschien dat dat iets voor je is?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m924197438-honda-cbr-600f.html
 
Rijden jullie de CB1 ook wel eens in een hogere versnelling laag in de toeren en met lage snelheid? Bv 60-70 km/h in z'n 4?

Ligt een beetje aan je rijstijl denk ik. Wanneer je lekker sportief rondje doet in een lage versnelling, en in rustige toermodus in een hogere versnelling :]
 
Vandaag had ik toch een heel best idee om de cb1 uit te laten. Maar na het bezoek aan de lokale AH was het tijd voor de kwalificatie van moto gp op Jerez. Daarna even ..... naar het café voor een biertje. Mja, toen was het inmiddels 1900 uur en was cb1uitlaten niet echt verantwoord meer. Morgen slecht weer en moto gp op tv. Wordt toch een mooi weekend! Die cb1 moet even wachten 😈.
 
Afgelopen zaterdag de o-ringen vervangen, geen lekkage meer. Ik heb nu echter weer een ander probleem. De motor slaat af bij het afremmen. Het probleem doet zich alleen voor in de 2e in de 1ste versnelling. Hij start vervolgens wel gelijk weer en tijdens het rijden is er niks aan de hand. Waar moet ik dit zoeken?
 
Hoe slaat hij af?

Flop; in een keer alles weg? Of een beetje stotterend alsof een aantal cilinders het nog wel doen?

Hij slaat in 1 keer af, zonder gestotter. Vervolgens weer starten en gelijk weer gaan. Hij doet het niet continu. Heeft dus net beurt gehad (koelvloeistof, remvloeistof, benzine filter, bougies en olie) afgelopen zaterdag zijn de o-ringen en de brandstofkraan vervangen.
 
Mijn CB-1 sloeg ook af bij het remmen, bijvoorbeeld bij het aanremmen van het stoplicht, daarna kon ik hem altijd snel weer starten, totdat dat niet met ging bij dat ene stoplicht, precies op de dag dat ik mn mobiel niet mee had gebonden. Bleek uiteindelijk een symptoom van een defecte dynamo en ben thuisgebracht door de aardige man van de pechhulp die daarna bij mij thuis een grote boodschap heeft achtergelaten :)

Ik heb een vraag aan jullie, bij mijn crash van twee weken geleden is de uitlaat verbogen, de demper klemt nu deels tegen de achterbrug en de achterbrug aan. Wie heeft er tips om hem weer terug te buigen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn CB-1 sloeg ook af bij het remmen, bijvoorbeeld bij het aanremmen van het stoplicht, daarna kon ik hem altijd snel weer starten, totdat dat niet met ging bij dat ene stoplicht, precies op de dag dat ik mn mobiel niet mee had gebonden. Bleek uiteindelijk een symptoom van een defecte dynamo

Mijn dynamo is voor 2jaar terug vervangen, omdat mijn CB-1 destijds ook uitviel, echter was dat steeds bij een veel hoger toerental. De spanningsregelaar is toen ook uit voorzorg vervangen.
 
Nog een vraag, volgens het boekje moet je elke 4000 mijl de bougies vervangen, is dit echt nodig en hoe merk je of de bougies aan vervanging toe zijn?
 
Hoe comfortabel is een CB-1 als je 1.80m bent? Ben opzoek naar een wat speelser fietsje dan de NTV die niet al te veel vermogen heeft maar de CB-1 lijkt wel wat aan de kleine kant te zijn (of valt dat wel mee?).
 
Ik ben ook 1m80. Een cb-1 is wat aan de kleine kant maar opzich gaat het prima. Ik vind een 400cc 4cilinder gewoon heel geinig. :P Langste zit was 200km aan 1 stuk geloof ik en dat ging zonder zadelpijn of verkrampte benen.
 
Hier ook prima met 1.80 m ;) Ik zit er zonder probleem een paar uur achter elkaar op.
Maar goed iedereen heeft natuurlijk een andere perceptie van "comfortabel". Het lijkt me wel dat als ik zo naar foto van NTV kijk dit qua comfort/zit wel enigszins vergelijkbaar is met CB-1?.
De CB gaat bij normaal gebruik al wel stevig in de toeren, dat voel je op zich ook wel op de fiets maar is niet erg storend. Waarvoor wou je hem precies gaan gebruiken JBi?
 
Ik ben ook 1m80. Een cb-1 is wat aan de kleine kant maar opzich gaat het prima. Ik vind een 400cc 4cilinder gewoon heel geinig. :P Langste zit was 200km aan 1 stuk geloof ik en dat ging zonder zadelpijn of verkrampte benen.
Ah oké :) 200km aan één stuk door lijkt mij wel genoeg.

En hoe zuinig is de CB-1? Zelfde als de NTV (1:20) of nog zuiniger?
 
Terug
Bovenaan Onderaan