Bouten JT Sprocket Carrier

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Aangezien de vorige eigenaar tijdens het wisselen van de kettingset de boel veel te strak heeft aangedraaid...zijn er twee bouten van de JT sprocket carrier kapot. Schroefdraad is gaar waardoor je de moer niet kan aandraaien.
Iemand een idee waar ik die los kan krijgen?

LU28Xzr.jpg
 
Kan ook zijn dat het draad in de tandwieldrager verrot is, dan draai je je nieuwe schroeven ook kapot. Verstandig is denk ik om er eerst ff een tap in te draaien voordat je de nieuwe bouten er weer in draait.
 
Kan ook zijn dat het draad in de tandwieldrager verrot is, dan draai je je nieuwe schroeven ook kapot. Verstandig is denk ik om er eerst ff een tap in te draaien voordat je de nieuwe bouten er weer in draait.


Daan als je geen flauw benul hebt hoe het spul in elkaar steekt, zeg dan gewoon niets?

Die bouten zitten vanuit de binnenzijde in de drager getikt, in een cylindrisch gat. Er zit helemaal geen draad in de drager.
 
Kan ook zijn dat het draad in de tandwieldrager verrot is, dan draai je je nieuwe schroeven ook kapot. Verstandig is denk ik om er eerst ff een tap in te draaien voordat je de nieuwe bouten er weer in draait.

ik zou je bijna vragen om het ding eens van je eigen motor af te schroeven maar doe dat eigenlijk toch maar niet....
 
(Daan) :)
Je kon het ook een beetje aan de boutkoppen zien.
Deze zijn bijna de helft dunner dan een "normale" bout kop.
Daarom eigenlijk niet zo geschikt om (veelvuldig) met gereedschap aangedraaid te worden.
In de zeskant passing (in de carrier) houden ze het natuurlijk prima als je de moer er op draait.
 
Laatst bewerkt:
Het ging er mij om dat bijna iedereen begint te blaten reageren zonder eerst eens goed naar de betreffende bout te kijken.
Als je langer dan 3seconden kijkt, dan zie je dat er een 'speciale' kop aanzit die in een slotgat valt.
 
Het ging er mij om dat bijna iedereen begint te blaten reageren zonder eerst eens goed naar de betreffende bout te kijken.
Als je langer dan 3seconden kijkt, dan zie je dat er een 'speciale' kop aanzit die in een slotgat valt.
Ze proberen allemaal mee te denken en te helpen. De een is goed in wiskunde, een ander in techniek. We hebben allemaal kwaliteiten, in meer of mindere mate :)
 
Ze proberen allemaal mee te denken en te helpen. De een is goed in wiskunde, een ander in techniek. We hebben allemaal kwaliteiten, in meer of mindere mate :)

Klopt, maar als je ergens geen verstand van hebt en niet weet hoe het een en ander in elkaar zit is het niet slim om (verkeerd) advies te geven
 
(Daan) :)
Je kon het ook een beetje aan de boutkoppen zien.
Deze zijn bijna de helft dunner dan een "normale" bout kop.
Daarom eigenlijk niet zo geschikt om (veelvuldig) met gereedschap aangedraaid te worden.
In de zeskant passing (in de carrier) houden ze het natuurlijk prima als je de moer er op draait.

als het de bedoeling is om af te zeiken doe ik even mee,
zeskant passing???????, zet je bril eens op. ;)

het advies van Daanzzz is goed bedoelt, TS heeft waarschijnlijk allang gezien dat het in dit geval een overbodig goed bedoelt advies is.
maar om dan iemand gelijk zo de grond in te trappen gaat mij te ver.
 
als het de bedoeling is om af te zeiken doe ik even mee,
zeskant passing???????, zet je bril eens op. ;)

het advies van Daanzzz is goed bedoelt, TS heeft waarschijnlijk allang gezien dat het in dit geval een overbodig goed bedoelt advies is.
maar om dan iemand gelijk zo de grond in te trappen gaat mij te ver.

3576665775_363b5bf611_o.jpg


Het was helemaal niet de bedoeling om iemand af te zeiken!
(en/of de grond in te trappen) :N

Zie hier de bedoelde "zeskantpassing".

("het advies van Daanzzz is goed bedoelt" schrijf je met een d) :? (evenals "goed bedoelt advies")

:W
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Het was helemaal niet de bedoeling om iemand af te zeiken!
(en/of de grond in te trappen) :N

Zie hier de bedoelde "zeskantpassing".

("het advies van Daanzzz is goed bedoelt" schrijf je met een d) :? (evenals "goed bedoelt advies")

:W
de reactie was niet tegen jou persoonlijk bedoelt[d] maar in het algemeen,
de bout op de foto heeft nl geen zeskant[d] en dat dat toevallig wel in jou reactie stond[t] was mooi meegenomen om deze er uit te pikken voor mijn reactie.

snappie schoolmeester?

overigens lijkt er op jou foto wel rvs in te zitten, en daar staat ongeveer de doodstraf op, als ik tenminste de reacties daarover lees.
 
Laatst bewerkt:
De kop van de bout op de foto (van TS) heeft zes kanten.
En valt zoals je ziet, op de door mij geplaatste foto, in een "zeskantpassing".

"overigens lijkt er op jouw foto wel rvs in te zitten" (denk aan de w, van uw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan