Garmin Zumo deel 7

Op mijn " antieke" zumo 550 draai ik altijd City Navigator, en heb dan daarnaast ook een topo Benelux draaien "voor t mooiere plaatje" op de GPS.

Echter heb nu de recente Topo Benelux geinstalleerd, welke route-gegevens ingebakken heeft, en nu doet mijn zumo heel " raar" bij het snelwegrijden naar mijn werk, wil immers nu ook ieder bospad pakken die ik tegenkom, duidelijk door het routable zijn van die TOPO kaart.

Enig idee hoe ik dit " luxe" probleem (immers topo kaart niet aanzetten) zo oplos dat ik wel de topo achtergrond zie, maar de routeberekeningen enkel en alleen op CN gaan ?
(Vroeger kan je bij installeren via mapsource een vinkje aan/uitzetten mbt routedata meezenden, maar dat werkt nu niet meer zo : vinkje niet selecteerbaar)
 
Laatst bewerkt:
en dat houd in ?


Is de beste man dan niet strafbaar..? Lijkt me dat je zo'n risico niet gaat lopen als 'verkoper'
Het is strafbaar, maar er wordt niet echt actie ondernomen. Het stikt van de louche 'verkopers' op Marktplaats: illegale software, gestolen onderdelen, niet leveren na betalen etc.

Het risico voor jezelf is met name dat de garantie op je zumo vervalt.
 
Het is strafbaar, maar er wordt niet echt actie ondernomen. Het stikt van de louche 'verkopers' op Marktplaats: illegale software, gestolen onderdelen, niet leveren na betalen etc.

Het risico voor jezelf is met name dat de garantie op je zumo vervalt.
Ben voor de grap even gaan kijken, maar inderdaad, ongelofelijk hoeveel types illegale versies van het kaartmateriaal aanbieden. Dat Garmin daar geen actie tegen onderneemt..
 
Wat zijn de beperkingen/tekortkomingen van 590 op dit moment ?
Ik heb dit topic doorgenomen maar kan niet echt een minpunt aan het apparaat vinden.

Thanks,
greetz
Kami
 
Zo heb zojuist mijn zumo 220 ontvangen.
Heb er meteen een hard reset mee gedaan met behulp van MR.GPS @youtube.

Daarna even dat garmin express geinstalleerd.
Toestel is uptodate op de kaart na.

Zit nu alleen te twijfelen wat ik zal doen, OF de kaart van MP incl. sd kaartje of toch die lifetime aan te schaffen.

Er zit nu GEEN SD kaartje in, Mocht ik nu die lifetime update aanschaffen heb ik zeker eerst ook een SD kaartje (ofja micro SD is het volgens mij) aanschaffen ofniet.?

Of past dat wel gewoon meteen op het toestel,En is dat sd kaartje meer voor routes op te slaan.?


Setje is gewoon helemaal compleet, Incl. auto steun (mja heb zelf een nieuwe garmin nuvi voor de auto-had ik al vandaar, en toen had ik nog geen motor anders had ik uiteraard meteen een zumo genomen)

Kan iemand me dat zo zeggen of ik dit nu direct kan update of dat ik PERSÉ eerst een SD/microSD nodig heb.?
 
Wat zijn de beperkingen/tekortkomingen van 590 op dit moment ?
Ik heb dit topic doorgenomen maar kan niet echt een minpunt aan het apparaat vinden.

Thanks,
greetz
Kami
Kan er ook niet goed achter komen. Twijfel zelf tussen een 390lm en een 590lm. Geloof dat de enige verschillen zijn het iets grotere scherm van de 590lm en de mogelijkheid een mooi rondje te maken (heeft 390lm niet). Maar misschien zitten er onder de kap meer verschillen, bijvoorbeeld een snellere processor in de 590lm, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet ze eerst maar eens in mijn handen hebben gehad.
 
Zo heb zojuist mijn zumo 220 ontvangen.
Heb er meteen een hard reset mee gedaan met behulp van MR.GPS @youtube.

Daarna even dat garmin express geinstalleerd.
Toestel is uptodate op de kaart na.

Zit nu alleen te twijfelen wat ik zal doen, OF de kaart van MP incl. sd kaartje of toch die lifetime aan te schaffen.

Er zit nu GEEN SD kaartje in, Mocht ik nu die lifetime update aanschaffen heb ik zeker eerst ook een SD kaartje (ofja micro SD is het volgens mij) aanschaffen ofniet.?

Of past dat wel gewoon meteen op het toestel,En is dat sd kaartje meer voor routes op te slaan.?


Setje is gewoon helemaal compleet, Incl. auto steun (mja heb zelf een nieuwe garmin nuvi voor de auto-had ik al vandaar, en toen had ik nog geen motor anders had ik uiteraard meteen een zumo genomen)

Kan iemand me dat zo zeggen of ik dit nu direct kan update of dat ik PERSÉ eerst een SD/microSD nodig heb.?
Bij een update wordt in de Zumo de bestaande kaart overschreven met de nieuwe versie. Alleen zal je tegen geheugengebrek aan kunnen lopen, hoeft niet maar hangt er van af wat er verder in het vaste geheugen van de zumo geladen is.

Er zitten nogal wat onnodige files in de zumo, bijv. alle vreemde talen bij hulp, stemmen ed. die kan je rustig verwijderen. Voor de zekerheid deze wel even op een vaste computer copiëren voordat je ze definitief wist. Je wint dan instens 800 MB aan geheugenruimte. Ik heb op mijn Zumo 220 na installatie van de nieuwste versie kaarten nog ca. 800 MB vrij over.
 
Laatst bewerkt:
Kan er ook niet goed achter komen. Twijfel zelf tussen een 390lm en een 590lm. Geloof dat de enige verschillen zijn het iets grotere scherm van de 590lm en de mogelijkheid een mooi rondje te maken (heeft 390lm niet). Maar misschien zitten er onder de kap meer verschillen, bijvoorbeeld een snellere processor in de 590lm, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet ze eerst maar eens in mijn handen hebben gehad.

Het echt belangrijke verschil is toch de afleesbaarheid bij direct invallend zonlicht?
Of dat € 200 prijsverschil rechtvaardigt ... tja daar ben ik ook nog niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Bij een update wordt in de Zumo de bestaande kaart overschreven met de nieuwe versie. Alleen zal je tegen geheugengebrek aan kunnen lopen, hoeft niet maar hangt er van af wat er verder in het vaste geheugen van de zumo geladen is.

Er zitten nogal wat onnodige files in de zumo, bijv. alle vreemde talen bij hulp, stemmen ed. die kan je rustig verwijderen. Voor de zekerheid deze wel even op een vaste computer copiëren voordat je ze definitief wist. Je wint dan instens 800 MB aan geheugenruimte. Ik heb op mijn Zumo 220 na installatie van de nieuwste versie kaarten nog ca. 800 MB vrij over.


mmm oké
Nja gezien ik dus die hard reset gedaan heb zijn alle routes/gegevens van de vorige eigenaar er dus uit. Dus dan zou ik zeggen dat dat wel goed is...
ik denk dr nog ff over na, Anders wellicht toch die MP gast doen. Dan heb je kaarten op sd kaartje staan heb ik ook meteen een sd kaartje in huis. Want er moet een micro SD in en heb alleen nog gewone sd kaartjes liggen. ( ja nog 1 2GB kaartje maar das ook zo vol)
 
Twijfel zelf tussen een 390lm en een 590lm.

En daar kun je dan de tt400 nog aan toevoegen.

Ik zie die vraag op dit moment heel vaak. Ben voor mrgps.nl begonnen aan een verhaaltje om te helpen bij die keuze, maar het is nog niet klaar. Vermoedelijk ik de loop van de week. Als je nog even geduld hebt: mogelijk heb je er iets aan.

Zit nu alleen te twijfelen wat ik zal doen, OF de kaart van MP incl. sd kaartje of toch die lifetime aan te schaffen.

Niet zo moeilijk doen ;)
Je hebt tweedehands een 'onderkant markt' toestel aangeschaft. Niet logisch om daar een lifetime update bij te kopen; dat had je beter een nieuwe zumo340 kunnen aanschaffen.
Uberhaupt is een kaartupdate niet zo heel erg spannend. Het gaat het er toch niet om of je de nieuwste adressen op de nieuwste bedrijventerreinen kunt vinden?

En geheugenuitbreiding? Als je van plan bent naar het voormalig Oostblok te rijden: doen - koop voor een paar euro een SD bij de Hema. Rij je in de Benelux en een stukkie Eifel - zoals de meesten: intern geheugen ruim voldoende.

Advies: als je geld wilt uitgeven, koop dan liever mijn cursus DVD. Dat zeg ik niet omdat ik het nodig heb hier reclame te maken, maar omdat dat bijdraagt aan het doel waarvoor je je toestel kocht. Een kaartupdate is vaak vooral 'omdat het kan' maar niet zo belangrijk als he denkt.
 
Maar zoals ik dit lees heb ik helemaal niet nodig omdat ik toch niet verder zal komen dan BE en DE. En daarbij ik nu nog vollop in een revalidatieprogramma zit voor m'n rug dus ver motor rijden kan ik toch niet (nog)

Dat laatste kon ik niet vermoeden, het eerste wel. En dat betekent, zoals ik het zie, dat je even bezig was met zaken die echt niet relevant zijn.

Anekdotisch in dit verband: Ik maak wel eens mee dat mensen zich heel druk kunnen maken om een probleem met het toestel dat vanzelf verdwijnt nadat ze met het toestel buiten zijn geweest (en het een eerste fix heeft gehad). ;) behind the desk science...

Ergp, advies: ga er eerst gewoon mee stoeien, ook met basecamp. En van daar uit verder.

Ik wens je een snel herstel!
 
En daar kun je dan de tt400 nog aan toevoegen.

Ik zie die vraag op dit moment heel vaak. Ben voor mrgps.nl begonnen aan een verhaaltje om te helpen bij die keuze, maar het is nog niet klaar. Vermoedelijk ik de loop van de week. Als je nog even geduld hebt: mogelijk heb je er iets aan.
Da's mooi Hans, ik wilde volgende week vrijdag eens naar de winkel gaan. Als het er van moet komen, dan voor het Pinksterweekend, want dan heb ik een trip naar de Harz. Maar m'n 2820 doet het ook nog goed, dus vliegende haast is er niet bij.

De TT gaat het voor mij niet worden, ik ben al vanaf 2005 een Garmin fan. Eerst de SP2610, daarna de SP2820. Vorig jaar kocht ik nieuw kaartmateriaal om op de 2820 te zetten en dat lukte niet volgens de officiele weg. Het installatieprogramma van Garmin was niet compatibel en zag mijn gps niet. Reactie van Garmin, uw toestel is te oud. Wat onzin is, mijn 2820 kan ook de nieuwste NT kaarten nog prima aan. Je kunt alleen niet alles installeren. Heb al die jaren keurig netjes mijn updates gekocht, maar na de reactie van Garmin heb ik een kopie van het internet geplukt en op zowel de gps als de computer geïnstalleerd, gewoon om mijn punt te maken. Werkt prima. Maar het wordt toch zo langzamerhand tijd voor een nieuwe gps, dus vandaar dat ik een beetje zoekende ben.
 
Wij hebben vanuit de VFR Owners Club (VFROC) van Mr.GPS (Hans Vaessen dus) een 1-daagse training gehad én ik heb ok de DVD gekocht.

Die DVD is echt zéér aan te bevelen!!!
 
Dat laatste kon ik niet vermoeden, het eerste wel. En dat betekent, zoals ik het zie, dat je even bezig was met zaken die echt niet relevant zijn.

Anekdotisch in dit verband: Ik maak wel eens mee dat mensen zich heel druk kunnen maken om een probleem met het toestel dat vanzelf verdwijnt nadat ze met het toestel buiten zijn geweest (en het een eerste fix heeft gehad). ;) behind the desk science...

Ergp, advies: ga er eerst gewoon mee stoeien, ook met basecamp. En van daar uit verder.

Ik wens je een snel herstel!


thnx, En dat gaan we doen.
Vaak leer je vanzelf al een hoop door er gewoon weg mee te werken en te stoeien.
Dus dat eerst ff doen, Zodat ik dr iets van af weet en wellicht dan jouw dvd aanschaffen. thnx nogmaals voor het advies :D
 
Het unglitchen werkt bij niet. Als ik een route door de RTW Tool haal, dan staan er daarna nog steeds punten naast de weg. Ook het "magnetisch" effect van de weg werkt niet, wanneer ik punten wil plaatsen. Is dit een optie die ik moet inschakelen?
 
Unglitchen is een optie bij de instellingen van RTWtool, maar standaard staat die aan.
Heb je de route wel eerst herberekend zodat de glitches zichtbaar zijn als kleine uitstulpingen van de route?
RTWtool kan namelijk niet zien of een viapunt op de weg ligt (het weet überhaupt niet waar de weg ligt...)
De unglitchroutine werkt op basis van de karakteristieke kenmerken van die uitstulpingen.
 
nog ff een ander vraagje..

Is er een site/forum of iets dergelijks waar je al motor ritten kunt downloaden van ander gebruikers ofzo..???

Neem aan dat er toch wel meerdere zijn die bijv. in zuid-limburg routes rijden. Zo ja waar kun je die ergens vinden/downloaden.?

Ben vanmiddag al even aan het stoeien geslagen met basecamp en de zumo 220
Daar had ik ff snel snel een route in gemaakt en naar de zumo gestuurd via de usb uiteraard,Echter zie ik deze ook nergens meer staan. (Wellicht wat fout gedaan,Of kijk ik verkeerd.? Waar komen die gemaakte routes in te staan?)

nevermind volgens mij heb ik t al gevonden bij favorieten dus :P
 
Nadat de route vanuit basecamp of mpsource naar de Zumo is weggeschreven.

In de startpagina van de Zumo klikken op <extra>.
Daar klikken rechts onderaan op de pijl omlaag (volgende pagina)\
klikken op <mijn gegevens>
onderaan de pagina klikken op <importeer route uit bestand>
daar staat de weggeschreven route met een naam als je die er aan gegevn hebt.
klikken op de route die je importeren wil, dan onderaan klikken op <importeer>

Na de melding dat de route geïmporteerd is is deze beschikbaar bij <aangepaste routes>.

succes.
 
Laatst bewerkt:
thnx jaap.

Hahaha begin dat nu al leuk te vinden :P

Heb net even wat ge google't En kwam toen bij motorroutes.net uit.
Daar even wat rond geneusd en daar zag ik een 'naar wat mij leuke route lijkt' staan.
Deze even aangepast aan de start en eind locatie zodat ik vanaf thuis de route kan rijden wat daar stond.
Dus dat ik vanuit huis naar de startlocatie kan komen en dan de route aaneengesloten kan door rijden en dat de route dan ook weer bij mij thuis uit komt.

Zoals ik het zie zit er nog een leuke tussenstop in bij een bike roadhouse zo genoemd.


Wellicht dat mensen van hier die route al eens gedaan hebben. Het betrefd de THUNDERBIKE route.
http://www.motorroutes.net/routes/thunderbike-2012.html

alle credits naar Eric Thoonen Die heeft die route dus gemaakt zoals ik het kan zien.

Vind het zelf wel leuk als er onderweg een bezienswaardigheid in zit :D
Routes in limburg zijn ook altijd welkom.


[als iemand korte routes heeft in limburg al helemaal,Gezien ik nu nog echt geen 100+km kan rijden met m'n verrotte rug]
 


thnx zal zo meteen eens even een kijkje nemen :D


P.s. nog even een ander vraagje.
Als ik met basecamp wat wil doen is de kaart heel vaag.
Pas als ik de garmin via USB aankoppel kan ik alle wegen en subwegen enz. zien.
Het moet toch ook mogelijk zijn om zonder dat je de garmin aangekoppeld hebt routes kunt maken enz.

Vind het zo maar lastig dat je dan die navigatie bij je op schoot hebt liggen.
Als ik hem dus NIET aansluit zie ik mijn eigen dorpjes hier van de regio helemaal niet staan, Enkel de grotere steden VENLO in mijn geval. Daar snap ik nog niet hoe dat dat kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan