Garmin Zumo deel 7

LOL Thijs, je hebt idd vlot gereageerd...........advertentie is al weg, was ook een scherpe aanbieding. ;)

Eerder werd geopperd dat je bij de 340, kaarten bij kunt kopen.
Dat kan afaik niet.

De kaarten die je hebt kun je updaten en de Onroute motorkaart (deze is niet te updaten) kun je gebruiken.
Ms dat het mogelijk is om extra kaarten (open source) op een SD-kaart er bij te drukken, maar bijkopen kan volgens mij niet.

Veel plezier er mee.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook bij Garmin nieuwe kaarten kopen. Ook voor heel Europa. Of dit ook in combinatie met Lifetime update kan, weet ik niet.
 
Die Zumo 340 lijkt inderdaad een goede deal, maar als ik mij niet vergis gaat het daarbij toch echt om een illegale kopie van een motorkaart.
Tegen gereduceerd tarief updaten daarvan is dan dus niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook bij Garmin nieuwe kaarten kopen. Ook voor heel Europa. Of dit ook in combinatie met Lifetime update kan, weet ik niet.

Je kan inderdaad heel Europa nog een keer kopen voor €90,- maar updaten daarvan is dan niet mogelijk. Daarnaast zal dat niet volledig op het interne geheugen van het toestel passen.
 
Die Zumo 340 lijkt inderdaad een goede deal, maar als ik mij niet vergis gaat het daarbij toch echt om een illegale kopie van een motorkaart.
Tegen gereduceerd tarief updaten daarvan is dan dus niet mogelijk.
Waaraan maak jij op dat het een illegale copy van een motorkaart is?

Tenminste als je het over die Zumo 340 uit de advertentie in Zwolle hebt?
Die advertentie is nu weg en ik meen dat ik zo'n Onroute motorkaart plastic verpakking er bij zag.....dat lijkt me niet illegaal.
 
Ik neem aan dat daar dezelfde foto bij staat als bij de andere aanbiedingen van deze verkoper. Dat is het inlegvel van een DVD update van een vrij oude versie van de motorkaart. Terwijl er een nieuwe versie van de motorkaart op SD wordt aangeboden.

Daarnaast is dat hij deze verkoper al vaker voorgekomen.
 
Dat hoop ik voor Thijs niet.........ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet en ik heb ook geen ervaring met deze verkoper.
 
Op de foto stond de Onroute op SD-kaart in zo'n plastic verpakking. Lijkt me inderdaad niet een illegale versie.
Vraag is alleen of de onroute kaart ook bruikbaar is. De 3** serie kent alleen MicroSD en de SD kaart kopieren naar MicroSD werkt niet bij mijn weten. De licentie is gekoppeld aan de SD-kaart. Of is het MicroSD in een SD-adapter.
 
Gezien ik er niets meer van snap. Waar moet ik bij ontvangst nu concreet op letten? Dan kan ik hier posten hoe het nu echt zit. Lijkt me ook wel netjes om de naam van de handelaar te zuiveren indien het allemaal is hoe het hoort. Maar ook om anderen te waarschuwen wanneer het niet is hoe het hoort.
 
Gezien ik er niets meer van snap. Waar moet ik bij ontvangst nu concreet op letten? Dan kan ik hier posten hoe het nu echt zit. Lijkt me ook wel netjes om de naam van de handelaar te zuiveren indien het allemaal is hoe het hoort. Maar ook om anderen te waarschuwen wanneer het niet is hoe het hoort.

Het zou vervelend zijn als er in de advertentie iets word aangeboden wat niet legaal is aangeschaft. Voor jou als gebruiker maakt het weinig uit, jij kunt de functionaliteit gebruiken zoals het hoort.

Je herkent de onroute motor SD kaart doordat ook het onroute logo op de SD kaart zit. Verder kun je er weinig aan zien.
 
En dit gaat dus puur om legaal of illegaal van de onroute kaart!? Niets met de gewone? Dan zal ik het na ontvangst laten weten. Zal waarschijnlijk dinsdag zijn.
 
Gezien ik er niets meer van snap. Waar moet ik bij ontvangst nu concreet op letten? Dan kan ik hier posten hoe het nu echt zit. Lijkt me ook wel netjes om de naam van de handelaar te zuiveren indien het allemaal is hoe het hoort. Maar ook om anderen te waarschuwen wanneer het niet is hoe het hoort.
Het lijkt mij beter de naam van de handelaar pas te besmeuren als blijkt dat het niet klopt.
 
Een legale motorkaart wordt geleverd op 8GB micro SD kaart met een SD adapter waar een sticker op zit.
Deze zit in een plastic blisterverpakking met inlegvel en registratiecode. Met die code kan je de kaart dan ook bij OnRoute registreren.
 
Het lijkt mij beter de naam van de handelaar pas te besmeuren als blijkt dat het niet klopt.

Eens. Maar neem aan dat je mij alleen quote vanwege mijn opmerking over naam zuiveren, en dat de reactie verder niet naar mij bedoeld is? Ik besmeur deze namelijk nergens. Mijn opmerking daar gaat meer over het feit dat een ander zegt dat dat bij deze verkoper vaker is voorgekomen. Of dat gefundeerd is op eigen ervaringen of op 'van horen zeggen' kan ik niet beoordelen. Ik kan uitsluitend mijn eigen bevindingen posten, na dinsdag. Kan tot nu toe over de communicatie alleen maar positief zijn. Antwoord direct, meteen track and trace gestuurd terwijl hij maandag pas op de post gaat. En dat allemaal op oudejaarsdag terwijl hij op de racefiets zat.
 
Eens. Maar neem aan dat je mij alleen quote vanwege mijn opmerking over naam zuiveren, en dat de reactie verder niet naar mij bedoeld is? Ik besmeur deze namelijk nergens. Mijn opmerking daar gaat meer over het feit dat een ander zegt dat dat bij deze verkoper vaker is voorgekomen. Of dat gefundeerd is op eigen ervaringen of op 'van horen zeggen' kan ik niet beoordelen. Ik kan uitsluitend mijn eigen bevindingen posten, na dinsdag. Kan tot nu toe over de communicatie alleen maar positief zijn. Antwoord direct, meteen track and trace gestuurd terwijl hij maandag pas op de post gaat. En dat allemaal op oudejaarsdag terwijl hij op de racefiets zat.

Da's dan wel heel knap Multi-tasken. })


Maar wacht het idd even af.
Zoals ik dacht het gezien te hebben en Athome dus ook bevestigd, is de foto van de Onroute Motorkaart niet dezelfde als de verkoper zijn andere advertentie.
 
Daarnaast is dat hij deze verkoper al vaker voorgekomen.

Ik vind dat je best een zware beschuldigingen uitspreekt. Gebaseerd op eigen ervaringen?

Zoals ik op de vorige pagina al aangaf

Op dat adres in Zwolle heb ik 4 of 5 jaar geleden een Zumo 550 met alles er op en er aan gekocht. Je kon toen ook de spullen bij hem thuis ophalen, dat heb ik toen gedaan. Duidelijke uitleg en alles klopte.

Daarmee bedoel ik dus ook : alles wat legaal en origineel. En ik spreek wel uit eigen ervaring.
En die Zumo 550 (5 jaar terug voor € 250 met alles er op en er aan) doet het nog steeds toppie. Ik heb er toen zelf via Garmin LTM bijgekocht.
 
Laatst bewerkt:
Da's dan wel heel knap Multi-tasken. })


Maar wacht het idd even af.
Zoals ik dacht het gezien te hebben en Athome dus ook bevestigd, is de foto van de Onroute Motorkaart niet dezelfde als de verkoper zijn andere advertentie.

Vond ik ook! ;) zal mss in realiteit zijn: klaar aan het maken om op de racefiets te stappen. Sowieso zal het wielrenfiets zijn, geen circuitmotor :p. Hoe dan ook, zaterdag dat ook nog eens oudejaarsdag is op elk berichtje meteen reageren, en een track and trace code aanmaken, vind ik netjes. Menigeen zou denken; dat komt na het weekend wel. Zoals gezegd zal ik posten of alles gewoon legaal was. 1ste positieve duidelijk eigen ervaring van iemand in dit topic staat er al. Ik ga er tot dusver vanuit dat er van mijn kant ook één zal volgen.
 
Geen persoonlijke ervaring, maar ervaringen van collega's (ik werk bij WayPoint)

Namens WayPoint heeft deze verkoper vorige week ook al bericht gehad met de vraag of hij kan bewijzen dat hij de kaart legaal verhandeld, maar daar is nog geen reactie op gekomen. We kunnen in ons systeem ook geen aankoop van de nieuwste versie van de motorkaart vinden op zijn naam.

Ik hoop natuurlijk ook gewoon dat het wel allemaal legaal is, dan komt de kaart namelijk bij ons (WayPoint) vandaan en verdienen wij ook nog wat aan zijn handel :)
Op dit moment hebben wij daar echter onze twijfels bij.
Als je van de verkoper al de originele aankoopfactuur van de motorkaart hebt gekregen, dan wil ik die best voor je verifiëren. De motorkaart wordt namelijk alleen verkocht door of via WayPoint.
 
De OnRoute motorkaart berekent een mooie motor route naar je bestemming. De Garmin kaart zal altijd de snelste of kortste route berekenen.
Tegenwoordig zit op de nieuwe Garmin toestellen wel een optie om een avontuurlijke/bochtige route te berekenen, maar het is ook ondertussen wel bekend dat hier niet echt leuke routes uit komen.

Doordat de motorkaart is opgebouwd met een database van bestaande motorroutes, die de voorkeur krijgen bij de routeberkening, zal je hiermee eigenlijk altijd een leuke route voorgeschoteld krijgen.
Je hoeft dus niet meer thuis van te voren een route uit te stippelen, maar geeft gewoon een bestemming in en je kan genieten van een mooie rit naar die bestemming toe.
 
Eens. Maar neem aan dat je mij alleen quote vanwege mijn opmerking over naam zuiveren, en dat de reactie verder niet naar mij bedoeld is? Ik besmeur deze namelijk nergens. Mijn opmerking daar gaat meer over het feit dat een ander zegt dat dat bij deze verkoper vaker is voorgekomen. Of dat gefundeerd is op eigen ervaringen of op 'van horen zeggen' kan ik niet beoordelen. Ik kan uitsluitend mijn eigen bevindingen posten, na dinsdag. Kan tot nu toe over de communicatie alleen maar positief zijn. Antwoord direct, meteen track and trace gestuurd terwijl hij maandag pas op de post gaat. En dat allemaal op oudejaarsdag terwijl hij op de racefiets zat.
Het is idd algemeen bedoeld. Jij had toch niets negatiefs gezegd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan