Garmin Zumo deel 7

Dag allemaal. Ik ben een stiekeme meelezer, er komen hier af en toe reuzehandige tips voorbij die ik stilletjes gebruik.

Ik heb nu een (waarschijnlijk) stomme vraag...
Ik wil een Garmin Zumo 3xx serie op mijn 12V potje op de motor aansluiten.

Een sigarettenaansteker naar mini-USB is geen optie; dat past niet zonder de originele houder een beetje bij te slijpen. Dat is geen optie omdat ik de Garmin inclusief houder van iemand leen. :+

Ik kan natuurlijk een motorvoedingskabel voor de 3xx serie kopen, maar die zijn best prijzig.
Dus feitelijk ben ik alleen op zoek naar de stekker met de contactpunten (die contact maakt met de Zumo 3xx).
Met dat stekkertje maak ik de kabel inclusief toebehoren daarna zelf wel.


Maar... ik kan zo'n losse stekker tot nu toe nergens vinden. Weet iemand hoe zo'n stekker/aansluiting met de contactpunten heet? Dat zoekt een stuk fijner. :P

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Dan zal de computer 'm vermoedelijk ook niet meer zien. Kan een defecte USB zijn; komt voor. Ff terug naar je leverancier of naar Garmin; zal garantie zijn.

Heb het zelf net gehad met een hagelnieuwe 595 die ik voor iemand met een verre trip aan het voorbereiden was; afgebroken lipje in de connector.

Wacht er niet te lang mee: je bent het toestel vermoedelijk 2 a 3 weken kwijt - en dat wil je niet in het voorjaar.

Controleer echter voor de zekerheid ook de USB-kabel, want ook daar kan een defect in zijn.
Aan de kabel ligt het helaas niet
Garmin zegt "sluit hem via USB of het lichtnet aan, en laat hem 5 uur opladen".
:/ '( |(
Ben benieuwd :+
 
Alvast bedankt voor de hulp!

Ik heb je bericht drie keer gelezen maar begrijp (zorry) niet wat je zoekt.

Wel een waarschuwing: aan de voedingskabel van de 3xx zit een blokje met een omvormer van 12 naar 5 volt.. 't is maar dat het het weet..

Gebruik van de micro-usb als voedingsalternatief zou ik afraden; die connectoren zijn daar eigenlijk te kwetsbaar voor.

<<edit>> na de vierde keer lezen denk ik dat ik het begrijp: je bedoelt de plug die in de motorsteun zit... Dacht niet dat die plugjes los te koop zijn..
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje; Ik gebruik de garmin niet heel vaak op de motor, en toch laat ik de steun er op zitten. Ik wil hem niet geschakeld aansluiten omdat ik van de kabelboom af wil blijven. Zijn er bezwaren te bedenken tegen onder het zadel een stekkertje zoals op een optimate acculader te zetten, tussen de accu en de garmin?

Al aan gedacht dat je hem ook op je koplamp geschakelde spanning kunt aansluiten? Of op een al bestaande connector die op de kabelboom zit? Heb ik ook gedaan, extra draadje in de connector gedaan waar de koplamp op zit en het werkt al jaren. Geen geknip in de boom of andere beschadigingen. :)
 
Ik heb je bericht drie keer gelezen maar begrijp (zorry) niet wat je zoekt.

Wel alvast de waarschuwing: in de motorsteun van de zumo zit een omvormer van 12 naar 5 volt (gezien dat het een geleend toestel is ;)).

Gebruik van de micro-usb als voedingsalternatief zou ik eveneens afraden; die connectoren zijn daar eigenlijk te kwetsbaar voor.

<<edit>> na de vierde keer lezen denk ik dat ik het begrijp: je bedoelt de plug die in de motorsteun zit... Dacht niet dat die plugjes los te koop zijn..

Die plug inderdaad.
Ik was net plaatjes aan het zoeken om mijn vage bericht duidelijker te maken. :+

De plug die rood omcirkeld is:
e423cf9082e0f9377b07da8474d998ca76c95814_zpsfqipmb8r.jpg


Die in de houder uitkomt:
cf-lg010-11843-00_zps3p8ahtqm.jpg


En hier contact maakt:
pd-03-lg_zpsemkvruwk.jpg


Dat zou jammer zijn als die niet los te koop is. Zou wel verklaren waarom ik zoveel moeite heb om er eentje te vinden. :P


Bedankt voor de tip van de omvormer, daarvan ben ik op de hoogte. Ik heb al jaren een Zumo 220, alleen houdt deze niet van tracks en is wat beperkt in het aantal te gebruiken viapunten.
Ik ga een weekend off/allroad rijden, en de organisatie levert de routes aan als roadbook pdf, roadbook voor de Tripy 2 en als een track.
Wanneer ik de track gebruik maakt de Zumo 220 daar automagisch een prachtige route van, maar die gaat niet overeenkomen met het parcours. De offroad modus is wellicht nog wel een optie, maar dat is best wat handwerk en de routes worden pas kort voor de daadwerkelijke rit verspreid.
 
Laatst bewerkt:
De offroad modus is wellicht nog wel een optie, maar dat is best wat handwerk en de routes worden pas kort voor de daadwerkelijke rit verspreid.

Wat wellicht nog een optie is om de 220 te gebruiken is er om van de track een transparante img te maken. Klinkt ingewikkelder dan het is.

Als je even met een andere track geleerd hebt hoe het moet doe je dat in een paar minuten: zie JaVaWa GPS-tools | IMGfromGPX

Maar eh... als je vaker offroad gaat is de 220 sowieso geen goede optie. Wellicht even een occasion zumo scoren op MP en de 220 verkopen? Advies: neem dan niet de 550 maar minimaal de 660 (vanwege herberekenrisico in de 550). Of anders wellicht een gebruikte etrex/gpsmap oid.
 
Al aan gedacht dat je hem ook op je koplamp geschakelde spanning kunt aansluiten? Of op een al bestaande connector die op de kabelboom zit? Heb ik ook gedaan, extra draadje in de connector gedaan waar de koplamp op zit en het werkt al jaren. Geen geknip in de boom of andere beschadigingen. :)

En dan gaat de garmin uit (vraag op scherm) als je naar grootlicht schakelt. Been there, done that, is niet handig.
 
En dan gaat de garmin uit (vraag op scherm) als je naar grootlicht schakelt. Been there, done that, is niet handig.
Bij "aan de koplamp" moet je hem natuurlijk wel aan het stadslicht hangen.
Ben je onafhankelijk van dim/grootlicht, en werkt het ook nog eens met parkeerlicht :)
 
Wat wellicht nog een optie is om de 220 te gebruiken is er om van de track een transparante img te maken. Klinkt ingewikkelder dan het is.

Als je even met een andere track geleerd hebt hoe het moet doe je dat in een paar minuten: zie JaVaWa GPS-tools | IMGfromGPX

Maar eh... als je vaker offroad gaat is de 220 sowieso geen goede optie. Wellicht even een occasion zumo scoren op MP en de 220 verkopen? Advies: neem dan niet de 550 maar minimaal de 660 (vanwege herberekenrisico in de 550). Of anders wellicht een gebruikte etrex/gpsmap oid.

Bedankt voor de tip, deze optie kende ik nog niet. Daar ga ik nog eens naar kijken.

Tja, dat de 220 geen beste optie is, dat weet ik. Als ik toch investeer in een andere navigatie dan ga ik voor een 3xx serie. Dat hou ik in mijn achterhoofd mocht ook de transparante img niet naar m'n zin zijn.
Maar waar rij ik voornamelijk? Op het asfalt. :+ Dus het belangrijkst is dat de navigatie voor vakanties e.d. doet wat ik wil en hoe ik dat wil. :P
 
Dan zal de computer 'm vermoedelijk ook niet meer zien. Kan een defecte USB zijn; komt voor. Ff terug naar je leverancier of naar Garmin; zal garantie zijn.

Heb het zelf net gehad met een hagelnieuwe 595 die ik voor iemand met een verre trip aan het voorbereiden was; afgebroken lipje in de connector.

Wacht er niet te lang mee: je bent het toestel vermoedelijk 2 a 3 weken kwijt - en dat wil je niet in het voorjaar.

Controleer echter voor de zekerheid ook de USB-kabel, want ook daar kan een defect in zijn.

Dat heb ik ook gehad. Een 340 van een jaar oud met een zo ineens defecte USB. Puntjes werkten prima. Opgestuurd naar Garmin (via Motozoom) en dat heeft 2 maanden geduurd en toen kreeg ik een nieuwe 350, omdat de oude niet meer te repareren was. Overigens gebeurde dit ook in het voorjaar dus ik was 'm in al m'n geplande vakanties kwijt. Toen maar een 2e hands zumo gekocht en die later weer verkocht. Een hoop gezeik allemaal.
 
Bij "aan de koplamp" moet je hem natuurlijk wel aan het stadslicht hangen.
Ben je onafhankelijk van dim/grootlicht, en werkt het ook nog eens met parkeerlicht :)

Mijn motorfiets heeft geen stadslicht en als ik geparkeerd ben hoef ik niet te navigeren.

Gewoon een geschakelde plus zoeken en daaraan knopen.
 
Gezien hoe sporadisch ik hem gebruik, wil ik het toch met een stekkertje doen. Vraag is dus meer of zo'n stekkertje als aan een optimate lader een geschikt stekkertje is.
 
Even een vraagje mbt een houder voor een garmin 340lm op een Yamaha Tracer 900 2017

Zijn hiervoor steunen te krijgen waardoor je garmin boven je teller uit komt?

De balhoofd en stuursteunen ken ik wel, maar misschien wilt mijn vriendin het juist boven de tellerunit, maar kon ff niks vinden hiervoor.

Alvast bedankt!
 
Even een vraagje mbt een houder voor een garmin 340lm op een Yamaha Tracer 900 2017

Zijn hiervoor steunen te krijgen waardoor je garmin boven je teller uit komt?

De balhoofd en stuursteunen ken ik wel, maar misschien wilt mijn vriendin het juist boven de tellerunit, maar kon ff niks vinden hiervoor.

Alvast bedankt!

Even geleend uit het tracer topic:

bv via: http://www.cosmo-accessories.com/online-store/yamaha/tracer-gps-holder-info.html
of husap in "Yamaha Tracer 900 deel III"

of op bovenstaande plek maar dan alleen met de
ram-mount-garmin-motor-montage-set.jpg

Staat ook ergens in Tracer topic hoe en wat
 
Mensen, binnekort is er de Garmin 340LM Centraal Europa in de aanbieding voor €200. Wat zijn jullie ervaringen met dit systeem?

Alvast bedankt :]
 
Ik weet niet welke landen je wilt aandoen. Maar centraal Europa bevat geen Scandinavië of Groot Brittannië. Zie hier voor de kaarten.
Ervaring met de 340 heb ik niet, want nog een prima werkende oude 550.
 
Laatst bewerkt:
Mensen, binnekort is er de Garmin 340LM Centraal Europa in de aanbieding voor €200. Wat zijn jullie ervaringen met dit systeem?

Alvast bedankt :]
Ik heb de 340LM nu bijna 3 jaar en al die tijd zonder problemen. Als je niet naar Scandinavië en GB gaat voldoet hij prima. Ook kan je voor die landen een Openstreetmap gebruiken.
Muziek gaat via BT van de gsm en bellen doe ik toch niet op de motor.
 
Bedankt voor de tip, deze optie kende ik nog niet. Daar ga ik nog eens naar kijken.

Tja, dat de 220 geen beste optie is, dat weet ik. Als ik toch investeer in een andere navigatie dan ga ik voor een 3xx serie. Dat hou ik in mijn achterhoofd mocht ook de transparante img niet naar m'n zin zijn.
Maar waar rij ik voornamelijk? Op het asfalt. :+ Dus het belangrijkst is dat de navigatie voor vakanties e.d. doet wat ik wil en hoe ik dat wil. :P
Jij moet een Vio ;) http://www.startersmotor.nl/overig/tomtom-vio.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan