Garmin Zumo deel 7

Dat kan twee oorzaken hebben:

- dubbel geladen kaarten - zie Geef je Garmin een grote beurt — MrGPS
- de geactiveerde stem (probeer een andere stem, als het daarmee niet voorkomt de boosdoener verwijderen en opnieuw installeren via express).

Thanks !

Had die handelingen bij mijn 550 al een paar keer gedaan maar nog niet bij de 590.

Heb ze ondertussen uitgevoerd.
Qua maps geen conflicten.
Wel zie ik een 2018.10 All North en All South ? Dat zal wel in orde zijn.
Qua stemmen er alle afgeflikkerd op de NL-stemmen na, maar daar is er maar één zonder Real Directions, hetgeen een lastige stem is als je in Frankrijk bent, niet te volgen.
Dus nu nog maar even een Engelse en een Belgische er op zetten.

Zou het luisteren van MP3's tijdens het rijden eenzelfde effect kunnen hebben ?
 
Hoi MF-Zumoers :W

Ik hoop dat ik hier voor een oplossing terecht kan met mijn probleem:
Ik heb sinds kort de nieuwe 2018.1 NTU via Garmin Express (MAC-Versie) zowel op m'n Zumo 390 als in Basecamp geinstalleerd. In Basecamp lijkt de kaart goed te werken.
Op de Zumo echter helemaal niet. De kaart is niet zichtbaar (geen wegen zijn herkenbaar, ik kan ook niet plaats bepalen, routes ingeven etc. etc.)
Ik heb de kaart via Garmin Express een paar keer opnieuw op de Zumo geladen maar geen resultaat. Ook heb ik de Zumo een keer naar Fabrieksinstellingen teruggezet, de kaart opnieuw geladen maar weer niks.
Ik heb ook in de finder op m'n Zumo gekeken maar buiten Dashboards, Keyboards en dergelijke geen Maps/Kaarten kunnen vinden.
Vraag: HOE kan ik een geinstalleerde kaart op de Zumo en in Garmin Express DELETEN? (en dan weer compleet opnieuw downloaden?). Garmin Express geeft steeds aan dat m'n geinstalleerde kaart op de aktueelste stand is :Z
Ik heb gegoogled maar kon niet zo direkt dit specifiek probleem vinden.

Hopelijk iemand hier eens ervaring mee gehad en weet een oplossing? :? IK heb een Mac dus de meeste PC oplossingen voor garmin express werken niet één op één waarschijnlijk...

Alvast bedankt voor eventuele Input! :}
 
Nog geen reactie van de echte GPS Experts.

Je zou eerst eens met JaVaWa device manager kunnen kijken wat er aan kaarten op je Zumo staan. Daarmee kun je ze ook verwijderen. Is er ook voor de Mac maar werkt niet op het nieuwste besturingssysteem Sierra. Je vind daar overigens nog meer handige GPS tools.

Kan het ook zoiets simpels zijn dat je de 2018.1 kaarten in je zumo niet aangevinkt hebt? Dan staan ze niet "aan" zeg maar. Kijk daar ook even naar. Ik heb zelf een 550 dus ik weet niet waar dat ergens in het menu van jou Zumo staat.

Op de Mac zou ik de kaarten niet gaan verwijderen als dat goed werkt, dan is daar niets aan de hand. Met MapInstall zet ik altijd de gewenste kaarten op de 550, heb je dat ook voor de Mac?
 
Kaarten welke op je toestel staan,kan je op een Mac zien via deze weg:
Dubbelklik je Zumo zodat hij een scherm opent.
Laat open en in finder ga je naar "GA" en " Ga naar een map"
Daarin tik je " .System" zonder "
Nu zou er een verborgen map moeten openen waarin je al de kaarten ziet staan.
Je kan met JDM onder Sierra wel naar je toestel kijken of er iets fout zit, maar je kan vanuit JDM met OSSierra niets wijzigen. Je kan echter wel zien of er kaarten opstaan en of er een foutmelding bij staat.
 
Laatst bewerkt:
Ai..

het is weer zo ver. Ik heb mijn zumo 590 geupgrade met 2018.1 kaarten. Netjes gedaan en ook op de pc aangevinkt. Maar ja, de kaart is weer vergrendeld in basemap. Zucht.

Weet iemand nog hoe je dat kon verhelpen, ik kan het niet meer vinden.
 
ja, maar daarvoor moest je nogal wat doen geloof ik, want nu ziet GMTK mijn toestel niet als ik hem koppel. Zal eens gaan zoeken. Gepruts met Garmin altijd :(
 
thanks.. actie uitgevoerd (inclusief importeren vanuit GMTK), maar nu is de kaart niet geverifieerd en nog niet unlocked. Mailtje naar helpdesk garmin gedaan...

Update 26/4

Kost even tijd, maar nieuwe unlockcodes via de mail ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een slotje op de Zumo geknutseld van een stuk oud aluminium...

full


Met het slotje erop dekt het plaatje de bovenkant af, dus de vergrendeling kan niet omhoog komen. Als de Zumo er in zit kun je niet bij het knopje, noch bij een van de boutjes.

full


Slotje haal je er aan de zijkant af en de Zumo kan eruit.

Oplossing is uiteraard niet bedoeld voor lang parkeren, maar wel voor tijdens het tanken en andere korte stops.
 
Nog geen reactie van de echte GPS Experts.

Je zou eerst eens met JaVaWa device manager kunnen kijken wat er aan kaarten op je Zumo staan. Daarmee kun je ze ook verwijderen. Is er ook voor de Mac maar werkt niet op het nieuwste besturingssysteem Sierra. Je vind daar overigens nog meer handige GPS tools.

Kan het ook zoiets simpels zijn dat je de 2018.1 kaarten in je zumo niet aangevinkt hebt? Dan staan ze niet "aan" zeg maar. Kijk daar ook even naar. Ik heb zelf een 550 dus ik weet niet waar dat ergens in het menu van jou Zumo staat.

Op de Mac zou ik de kaarten niet gaan verwijderen als dat goed werkt, dan is daar niets aan de hand. Met MapInstall zet ik altijd de gewenste kaarten op de 550, heb je dat ook voor de Mac?

Bedankt voor de reacties en Input :}

Helaas heeft dat allemaal niet mogen baten. Uiteindelijk is de Zumo "geblokkeerd", kon ook geen harde reset doen etc. etc. etc.
Ik heb de Zumo voor reparatie (nog onder garantie) opgestuurd maar zij konden er ook niks meer mee beginnen. Ik krijg een nieuwe opgestuurd *O* omdat de 390LM niet meer geleverd wordt, krijg ik de 395LM :Y
Perfecte service wat dat betreft en snel dus weer rondtoeren met een Zumo :]
Ik hoop dat deze nieuwe wel "stabieler" is want de vorige vond ik vh begin af aan al zwak. Rare fratsen onderweg, nieuwe resets moeten maken, bij het laden van een route onderweg ook wel eens compleet rare dingen gebeurd (bijv. plots compleet andere dashboard weergave, ipv. van motorrij-functie auto-functie ingeschakeld...)

We will see :W
 
Even een simpel vraagje over mijn Zumo 590 , in de rechter bovenhoek waar normaal de signaal sterkte en de laadstatus van de batterij staat zie ik nu nu een icoontje dat lijkt op een foto toestel.
Wie weet wat er verkeert is gegaan!
En hoe krijg ik mijn oude/normale waarden (laadstatus en signaal sterkte) weer zichtbaar?


Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr, René.
 
Ik heb het idee dat mijn garmin niet meer wil updaten.met garmin express geeft ie aan dat de laatste updates gedaan zijn, echter krijg regelmatig melding dat kaarten update verdienen, ook in basecamp?
het gaat om de zumo 590.
Hoe kan ik checken welke kaartnummer de laatste is?
En hoe krijg ik weer de kaarten geupdate?
 
Nee joh...hier zitten niet van die haantjes en baasjes....

De ene crisis op het gs forum is nog niet over of de volgende is begonnen lijkt het...
Pff ik ben daar al 10jr betalend lid maar als het niet beter wordt stop ik op dat forum
 
Ik heb het idee dat mijn garmin niet meer wil updaten.met garmin express geeft ie aan dat de laatste updates gedaan zijn, echter krijg regelmatig melding dat kaarten update verdienen, ook in basecamp?
het gaat om de zumo 590.
Hoe kan ik checken welke kaartnummer de laatste is?
En hoe krijg ik weer de kaarten geupdate?

Het laatste kaartmateriaal heet 2018.10
Je kan het zien in je Garmin bij de instellingen en dan de kaart op zoeken. Updaten doe je met programma Garmin Express dat je moet installeren op je PC en dan door je Garmin aan de pc te hangen en te klikken op kaartmateriaal in Garmin Express. In Basecamp kan je onder het tabje kaarten zien welke kaart er geïnstalleerd is. En terwijl je Garmin aan de PC hangt kan je in Garmin Express bij kaartmateriaal ook kiezen voor installeren op de PC.
Succes
 
daar staat CN Europe NTU 2016.20 ALL in mijn garmin
in basecamp staat cne NTU 2016.1

Zijn dit dan de laatste kaarten?

Want de A1 herkent ie nog niet helemaal en ook onderweg gisteren herkende hij niet alle wegen?
Ook rotonde in Ede zelf niet op mijn kaart?
 
Dus toch gelijk.
ga het morgen maar eens opnieuw bekijken.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Laat weten of het gelukt is.
 
Hallo
Heb een zumo 390 Lm sinds ruim een jaar.
Altijd goed gewerkt maar gister al het kaartmateriaal weg.
Instellingen-kaart/voertuig mijn kaarten is leeg
Garmin expres herkent het toestel ook niet
wat is zinvol voor een oplossing.
Groetjes Henri
 
Terug
Bovenaan Onderaan