Garmin Zumo deel 7

P.s. nog even een ander vraagje.
Als ik met basecamp wat wil doen is de kaart heel vaag.
Pas als ik de garmin via USB aankoppel kan ik alle wegen en subwegen enz. zien.
Het moet toch ook mogelijk zijn om zonder dat je de garmin aangekoppeld hebt routes kunt maken enz.

Vind het zo maar lastig dat je dan die navigatie bij je op schoot hebt liggen.
Als ik hem dus NIET aansluit zie ik mijn eigen dorpjes hier van de regio helemaal niet staan, Enkel de grotere steden VENLO in mijn geval. Daar snap ik nog niet hoe dat dat kan.
Basecamp kan, in tegenstelling met Mapsource, gebruik maken van de kaart in de Zumo, dus de gedetaileerde. Zonder Zumo moet basecamp het doen met een grove Europaversie die op je computer staat. Je zal dus op de één of andere manier de kaart die in je Zumo zit ook naar je computer moeten overhevelen. Maar daar mag JaVaWa antwoord op geven hoe dat moet.
 
Laatst bewerkt:


sow dat zijn me nog heel wat stappen om dat te regelen..

Ben nu eerst een back-up aan het maken voordat als ik eens wat vekeerd mocht doen ik altijd terug kan gaan naar hoe het was.
En dan zal ik dalijk eens eerst even moeten kijken of ik daar iets mee kan kwa formatteren want ik heb zojuist die javawa device manager 3.8 gedownload/geínstalleerd.
En daarna uiteraard de garmin zumo220 aagesloten. Duurde ff maar toen kwam het model ook in beeld te staan
echter stond er onderaan de gegevens een 'fout??' melding dat dit toestel NIET in FAT16 of FAT32 zou zijn en dit toestel niet zou werken ofzo iets stond er (kan dit nu ff niet precies terug lezen omdat die momenteel dus met de backup bezig is, En dat venster kan ik gek genoeg NIET verplaatsen.

stappen hadden van mij wel iets duidelijker gemaakt mogen zijn, Maar wellicht dat als die backup dalijk klaar is ik het wel door kan lopen we zullen zien..
[zou wel uiterst fijn zijn want om steeds het toestel met laptop te verbinden vind ik zelf maar kak. XD ]
 
Laatst bewerkt:
Wat een gestuntel is dat zeg om dat erop te krijgen XD
Heb ik het EINDELIJK voor mekaar dat ik dat kan doen en dan krijg ik een fucking melding dat ik geheugen tekort komt pfffffffff.

Kan dit niet makkelijker geregeld worden.?
 
Wat een gestuntel is dat zeg om dat erop te krijgen XD
Heb ik het EINDELIJK voor mekaar dat ik dat kan doen en dan krijg ik een fucking melding dat ik geheugen tekort komt pfffffffff.

Kan dit niet makkelijker geregeld worden.?
Iets minder regio's selecteren :+
 
Unglitchen is een optie bij de instellingen van RTWtool, maar standaard staat die aan.
Heb je de route wel eerst herberekend zodat de glitches zichtbaar zijn als kleine uitstulpingen van de route?
RTWtool kan namelijk niet zien of een viapunt op de weg ligt (het weet überhaupt niet waar de weg ligt...)
De unglitchroutine werkt op basis van de karakteristieke kenmerken van die uitstulpingen.

Ja, dit heb ik inderdaad al gedaan. Toch zie ik ze na he draaien van de tool nog steeds naast de weg staan. Volgens mij heb ik de tool wel nog alleen op gedownloade, herberekende routes toegepast. Ik zal dit eens testen op zelf gemaakt routes.

Maar buiten het unglitchen, werkt het magnetisch dat Hans zo mooi laat zien in een video ook niet.
 
Misschien dat het een hele andere oorzaak heeft: ik had zelf deze week wat last van een video-cache probleem. Geen idee waardoor.
Zelfs met jdm verdween het niet (dus mogelijk geen cache probleem). Maar reset van BC via 'bewerken' - 'instellingen' 'algemeen' ; reset opties op standaardwaarden loste het op.

Zou zomaar kunnen dat dat hier ook het geval is, vermoed zelfs dat dat zo is.. Give it a try.
 
Ff een vraagje vanuit een andere hoek:

Ik heb nu ook een scala G9 aangeschaft (via hier MF)
Ding werkt perfect, ALLEEN (nu komt het hahahaa)
Ik vind de audio van de garmin. (aanwijzingen dus) Heel erg zacht.. (Heb er nog niet mee gereden,Maar denk dat als de motor aan staat ik de hele aanwijzingen NIET zal kunnen horen)

Ik heb uiteraard alles doorgenomen want de set was in uiterst goede staat en compleet.
Geluid via telefoon MP3 muziek en bellen Klinkt luid en duidelijk, Alleen het geluid van de garmin is in mijn ogen te zacht kan ik dit nog ergens harder maken.??
Heb op de scala volume helemaal open staan, En als ik dan vervolgens in de garmin kijk om daar ook het volume vol open te kunnen gooien is er alleen de functie DEMPEN (gezien je dan gepairt bent)

Zou het wel zo fijn vinden als je meneer/mevrouw garmin luid en duidelijk kunt verstaan..



[Ik weet dat dit niet een scala topic is maar die kan ik verder ook niet echt vinden,Op advertenties]
 
Hallo,
Ik heb de flitspalen van Garmin gedownload van Nederland (Cyclops) en nou wil ik in de GPS kijken waar ze staan, download duurde maar een tel dus ik twijfel of het goed is gegaan.
Waar kun je op de pc ergens in de Garmin bestanden zien welke flitspalen geinstalleerd zijn eventueel met locaties?
 
Kwam tijdens een ritje een paar tegen die geen aankondiging kregen.
Dacht wel ergens een bestandje te kunnen vinden met een overzichtslijst
 
Laatst bewerkt:
ik heb hulp nodig mannen.

Ik had de hoop laatst al opgegeven omdat ik dr niet uitkwam.
Nu nog eens opnieuw aan het proberen om dus een virtuele schijf te maken zodat ik routes kan maken zonder dat ik het toestel aan mn laptop moet koppelen.

De virtuele schijf heb ik klaar. EINDELIJK.

MAAAAAAAR........
nu zit ik bij deze stap:
01virtualisatie.png


Als ik dat dus doe kom ik in een volgend scherm terecht waar ik dan de kaarten moet selecteren. Daar staat bij mij echter helemaal NIETS!!!!...

En nu ???
als ik dus GEEN kaarten selecteer [omdat dat simpelweg niet kan]
krijg ik een melding: U heeft geen kaarten geselcteerd. Doorgaan?
javawa device manager zal dan een leeg virtueel toestel maken, Wat gebruikt kan worden om nieuwe kaarten te installeren via garmin express

ik kom dr gewoon weg niet meer wijs uit, Wat heel KAK is want zo kom ik er dus ook niet aan om met basecamp wat te gaan klooien.





Nevermind, Nu ben ik weer een stapje verder,
Nu staat er 1 kaart in de javawa device manager
en dat is dan: CN Europa NT 2012.20 (zumo220 > gmapprom.img)

Nou als ik die vervolgens selecteer en dan dus op OK klik krijg ik een melding dat er niet genoeg ruimte is XD

Ik kan daar verder toch niets aan veranderen.....?????


Hoe kan ik dan bijv. landen verweideren dan ofzo.? Zodat er wel genoeg ruimte is.
dat zal ik toch wel ergens moeten kunnen doen bij dat BEHEER KAARTEN neem ik aan....?

Ik kom dr niet wijs uit.
 
Laatst bewerkt:
Stuur me eens zo'n route, dan zal ik eens kijken wat het probleem is...
info apenstaartje javawa punt nl
Het unglitchen werkt nu inderdaad. Ik kan zo even niet zeggen of het nu een foutje van de software/kaart was of van mij (waarschijnlijk het laatste ;) ).

Misschien dat het een hele andere oorzaak heeft: ik had zelf deze week wat last van een video-cache probleem. Geen idee waardoor.
Zelfs met jdm verdween het niet (dus mogelijk geen cache probleem). Maar reset van BC via 'bewerken' - 'instellingen' 'algemeen' ; reset opties op standaardwaarden loste het op.

Zou zomaar kunnen dat dat hier ook het geval is, vermoed zelfs dat dat zo is.. Give it a try.
Het magnetisme is na de reset nog steeds niet aanwezig. Ik weet zo even niet meer in welke video je dit liet zien Hans, maar standaard werkt het iig niet. Ik zal de dvd nog maar een keer doorkijken, hopelijk kom ik het dan nog een keer tegen.
 
Als ik dat dus doe kom ik in een volgend scherm terecht waar ik dan de kaarten moet selecteren. Daar staat bij mij echter helemaal NIETS!!!!...
Als je je echte toestel niet aangesloten hebt valt er inderdaad weinig te kopiëren... Gelukkig was je daar zelf al achter gekomen.

Nou als ik die vervolgens selecteer en dan dus op OK klik krijg ik een melding dat er niet genoeg ruimte is XD
Dan heb je je virtuele schijf niet groot genoeg gemaakt...

Hoe kan ik dan bijv. landen verweideren dan ofzo.? Zodat er wel genoeg ruimte is.
dat zal ik toch wel ergens moeten kunnen doen bij dat BEHEER KAARTEN neem ik aan....?
Nee, je kunt niet een gedeelte van de kaart verwijderen. Oplossing: grotere virtuele schijf maken...
 
Ja ik had daar 6GB aan gegeven echter is hij gewoon 2GB geworden. Wat ik dus ook al niet snap.

Had de vorige virtuele schijf al weg gedaan omdat die te klein was dus vandaar dat ik al dacht dan probeer ik nu een grotere te maken.
08winmaakdisk1.png


Ik heb dus bij die onderste regel i.p.v. 2Gb 6Gb ingetikt maar dat is hij dus NIET geworden. Neem aan dat je dat wel zo had moeten doen dan toch .?
 
ow ik zie het nu volgens mij wel wat ik dan moet doen Ipv F dan maar H nemen en daar microSD 8GB neerzetten.

Ik had daar dus ingevuld f en dan gb.

Zal dit straks dan nog eens proberen

zo te zien is hij het nu goed aan het doen.
ben benieuwd is beig met data over te zetten zo te zien.

De laatste stap snap ik nog niet helemaal.

moet ik dalijk eerst nog even het volgende:
40winuitwerpendisk.png


ik moet dat dus uitwerpen en dan moet ik zonder dat de garmin aangeplugt is de kaarten in basecamp kunnen zien/gebruiken toch .?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Sinds een week ben ik de eigenaar van een 390LM en vroeg me af of er meer personen zijn, waarvan de Garmin niet in de motorcradle wil opladen. Is dit een bekend fenomeen? Ik heb met een Voltmeter netjes 5V gemeten op de 2 pinnetjes. De Garmin lijkt goed aan te sluiten als ik hem erin klik. Mijn vermoeden is nu dat er iets in de Garmin mis is. Misschien een interne zekering?

Bedankt voor de reacties...

mvg,
Maurice
 
kak naar dat uitwerpen was ik dus die hele virtuele schijf kwijt.

Ben maar weer opnieuw begonnen.
Die stappen daarna snap ik nog niet echt dus, zal dalijk eens kijken of hij m wel in basecamp ziet.

Ik vind dat ze die stappen toch wel duidelijker hadden kunnen/mogen uitleggen.
Had veel makkelijker moeten kunnen zijn.
 
hehe eindelijk staat hij dr dan op.

Dan heb ik nog 1 vraagje.
Dat hele gebeuren van uitwerpen dat gebruik je dan alleen als je die schijf wilt verweideren neem ik dan maar aan..? Ik wil dat niet verweideren want wil dus dat ik zo routes kan maken en dergelijke.

heeft een hoop gestress gekost maar t werkt nu dan EINDELIJK eens
 
Wat een gedoe allemaal _O-
Ik heb gewoon mijn kaart uit mijn zumo op de pc geinstalleerd met garmin expres. Gewoon even in opties kijken en dan kun je zo de kaart op je laptop laten installeren :+

Ik moet trouwens nu niet overkomen alsof ik het allemaal zo simpel vind. Ben sinds kort ook een garmin gebruiker en heb de afgelopen week behoorlijk wat tijd geïnvesteerd in het wegwijs worden in basecamp en heb heel veel gehad aan de online video's van mr gps
Komende week ga ik even langs waypoint in Moordrecht om die DVD cursus voor basecamp te halen en neem ik ook meteen even die onroute motorkaart mee, want ik wil er wel alles uit halen.
Ik woon zelf in de randstad en erger me dood aan al dat drukke verkeer hierzo, ik hoop dat de onroute motorkaart mij hier een beetje in kan bij staan. Ik rij enkel voor mijn plezier en op één of andere mysterieuze wijze wordt ik altijd omsingeld door koekblikkers, die allemaal met hun smartphone bezig zijn of iets in die aart B|

Woon werk verkeer doe ik nooit, dus nooit haast. Ik werk vanaf huis en dat bevalt uitstekend :Y
 
Hoi,

Sinds een week ben ik de eigenaar van een 390LM en vroeg me af of er meer personen zijn, waarvan de Garmin niet in de motorcradle wil opladen. Is dit een bekend fenomeen? Ik heb met een Voltmeter netjes 5V gemeten op de 2 pinnetjes. De Garmin lijkt goed aan te sluiten als ik hem erin klik. Mijn vermoeden is nu dat er iets in de Garmin mis is. Misschien een interne zekering?

Bedankt voor de reacties...

mvg,
Maurice

Heb je deze nieuw of tweedehands gekocht?

Ik zou het eerst even proberen op het 230V thuisnet met de bijgeleverde adaptor/kabel.

Zou het kunnen dat je de + en - verkeert om hebt aangesloten op je motor? Dan kan er inderdaad een zekering gesprongen zijn.

Ik weet niet precies wat je allemaal bijgeleverd hebt gekregen bij de Garmin. En hoe heb je de craddle aangesloten op de motor?
Sommige goedkope omvormers van 12V naar 5 Volt leveren minder dan 1ampere, en dat is dan net te weinig om het laden in werking te zetten. (Misschien heb je het wel aangesloten met een sigarettenaansluiting of een USB aansluiting omdat je er ook een telefoon op wilt opladen?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan