Garmin Zumo deel 7

En welke heb je dan via BaseCamp naar het toestel verstuurd?
Als er voetjes voor staan is het een track. Voor een route staan 3 groene vierkantjes met lijntjes er tussen.
 
Kurviger maakt GPX Tracks .
hier kan een Zumo 220/210 niets mee.
Track in Basecamp eerst omzetten naar route.

Dan lust de Z 220 de route wel .
 
Heren,

Vraagje mijn zumo 660 zit behoorlijk los in de motor houder. Geeft nu onder het rijden steeds de melding voeding weg gevallen. Uitschakelen of aanlaten. Als ik hem weer tegen de houder aan druk is hij weer connected. Voordat ik een nieuwe houder koop a 70 euro.

Hoe vast hoort de zumo eigenlijk te zitten?

Klem in de houder of zit hij bij jullie ook los?

2e vraag iemand die weet waar de 595lm in een leuke aanbieding is??

Alvast bedankt,,
 
Heren,

Vraagje mijn zumo 660 zit behoorlijk los in de motor houder. Geeft nu onder het rijden steeds de melding voeding weg gevallen. Uitschakelen of aanlaten. Als ik hem weer tegen de houder aan druk is hij weer connected. Voordat ik een nieuwe houder koop a 70 euro.

Hoe vast hoort de zumo eigenlijk te zitten?

Klem in de houder of zit hij bij jullie ook los?

2e vraag iemand die weet waar de 595lm in een leuke aanbieding is??

Alvast bedankt,,
mijn 660 zat wel vast maar had hetzelfde probleem, toen ik de zumo "direct" op accu heb gezet was het probleem weg
 
Hoewel mijn 340 heel vast in de houder zit, heb ik hetzelfde probleem dat de voeding soms wegvalt. Na invetten van de contactpuntjes werkt hij weer perfect.

Als je op het probleem googled zie je dat er meer mensen met dat probleem zijn.
 
Heren,

Vraagje mijn zumo 660 zit behoorlijk los in de motor houder. Geeft nu onder het rijden steeds de melding voeding weg gevallen. Uitschakelen of aanlaten. Als ik hem weer tegen de houder aan druk is hij weer connected. Voordat ik een nieuwe houder koop a 70 euro.

Hoe vast hoort de zumo eigenlijk te zitten?

Klem in de houder of zit hij bij jullie ook los?

2e vraag iemand die weet waar de 595lm in een leuke aanbieding is??

Alvast bedankt,,

Zumo hoort niet los te zitten. Die zit echt vast in de houder. Ben je misschien aan de achterkant de rubber ring verloren die om de contacten heen zit?
 
Laatst bewerkt:
Mijn 350 zat ook te los in de houder.
Daardoor ook problemen met de voeding.

Een paar strookjes tape in de houder geplakt.
Probleem opgelost.
Een 660 heeft wel een ander type houder dan de 350.
 
Is het een bekend probleem dat de zumo 345 regelmatig geen goed contact maakt met de voeding?
Ik krijg vaak in beeld dat hij de spanning is uitgevallen en hij automatisch uit wil schakelen. Dit probleem zit hem echt in de houder..
 
Het wegvallen van de voeding is een bekend probleem bij de zumo 3XX serie.
Een beetje wd40 of vaseline aan contact puntjes doen.
Deze puntjes kunnen veren.
Soms zitten de veertjes vast of zijn te slap geworden.
Dan wordt het tijd voor een nieuwe kabel. ( € 50,-) '(
 
Gister twee voordelen van m'n Zumo 390 ontdekt; hij kan tegen een val van een trap (geen beschadigingen!) en de bochtige wegen modus is fantastisch. Wat krijg je daar een mooie routes mee!
 
Het wegvallen van de voeding is een bekend probleem bij de zumo 3XX serie.
Een beetje wd40 of vaseline aan contact puntjes doen.
Deze puntjes kunnen veren.
Soms zitten de veertjes vast of zijn te slap geworden.
Dan wordt het tijd voor een nieuwe kabel. ( € 50,-) '(

Oke bedankt! ga ik dat eens proberen.
Nouja nieuwe kabel.. hij zit er nog geen maand op.
 
Momenteel twijfel ik tussen de TomTom rider 450 en de Zumo. Wat gaf voor jullie de doorslag om voor de Zumo te kiezen en wat vinden jullie positief en negatief?
 
Denk zelf dat als je veel alleen rijd of dat het niet zo belangrijk is dat alle routes precies hetzelfde zijn, dat de TomTom de betere keus is.........muv offroad ms, want daar is de Zumo weer beter in.

Moeten de routes exact hetzelfde zijn als bij de andere navigatie-rijders, dan zou ik de Zumo kiezen.

Ik heb zelf een Zumo 590, maar het geheel (Zumo en BC) frustreert me af en toe best wel.
Met name omdat hij niet doet, wat ik wil.......dat zal idd voor een groot deel aan mij liggen. :+

De oplossing om een track te gebruiken ipv een route, scheelt enorm.........
Maar waarom wordt het allemaal zo moeilijk gemaakt, terwijl het toch simpeler zou moeten kunnen.
 
Moeten de routes exact hetzelfde zijn als bij de andere navigatie-rijders, dan zou ik de Zumo kiezen.

Deze reden wordt vaker aangehaald en klopt in principe ook wel. Alleen bij het rijden in een groep (waarbij de reden dus eigenlijk zou gelden), bepaalt de voorrijder in feite de route en de rest volgt gewoon.

Als de routes onderling afwijken komen ze vrijwel altijd later weer netjes bij elkaar. De uitzondering waarbij dat niet gebeurt heeft in feite zijn route niet goed voor elkaar (en dat kan op dat moment dus ook de voorrijder zijn).

Zoals als gemeld in het Rider topic wil de Rider nog wel eens roomser dan de Paus zijn en krijg je dus afwijkingen. Dat stoort mij soms nog wel eens. Het zijn eigenlijk maar kleine afwijkingen op een grote route.
 
Deze reden wordt vaker aangehaald en klopt in principe ook wel. Alleen bij het rijden in een groep (waarbij de reden dus eigenlijk zou gelden), bepaalt de voorrijder in feite de route en de rest volgt gewoon.

Als de routes onderling afwijken komen ze vrijwel altijd later weer netjes bij elkaar. De uitzondering waarbij dat niet gebeurt heeft in feite zijn route niet goed voor elkaar (en dat kan op dat moment dus ook de voorrijder zijn).

Zoals als gemeld in het Rider topic wil de Rider nog wel eens roomser dan de Paus zijn en krijg je dus afwijkingen. Dat stoort mij soms nog wel eens. Het zijn eigenlijk maar kleine afwijkingen op een grote route.
Net terug van een weekend met 30+ rijders in de Vogezen...........en ook al zijn er kleinere groepen, het is wel handig dat iedereen dezelfde route heeft.

Jaja, de Waypoints of welke bezoekjes je dan ook in de route hebt staan, kloppen meestal wel.......maar meestal is niet altijd.

Blijf Garmin/Zumo en routes daar mee maken, omslachtig en gebruiksonvriendelijk ...........het is niet voor niets dat er zoveel mensen problemen mee hebben.
 
Laatst bewerkt:
...........en ook al zijn er kleinere groepen, het is wel handig dat iedereen dezelfde route heeft.

Jaja, de Waypoints of welke bezoekjes je dan ook in de route hebt staan, kloppen meestal wel.......maar meestal is niet altijd.
Dat is ook de reden dat het me nog af en toe stoort.
 
Momenteel twijfel ik tussen de TomTom rider 450 en de Zumo. Wat gaf voor jullie de doorslag om voor de Zumo te kiezen en wat vinden jullie positief en negatief?

Die vraag is vrij eenvoudig te beantwoorden: Houd je ervan om alles op de computer zelf uit te puzzelen? Houd je ervan om tot in details routes te bekijken, na te lopen en put je er voldoening uit als dat dan gelukt is?

Zo ja: Garmin! Het zijn prachtige systemen, echt waar, maar je moet er mee leren werken.

Zo nee: TomTom! Het werkt gewoon zonder dat je cursussen hoef te volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan