Garmin Zumo deel 7

@ Hornet,

Ja, City navigator NTU 2018.1

Ik heb zonet mijn route eens exact nagemaakt op routyou.com
64 km. zowat hetzelfde als Basecamp.

Ik veronderstel dat,
als ik deze route morgen rijd, de zumo de km's anders of soms versneld aftelt.
Ik weet het niet.

Grtz

Illy
 
Collega motorrijders,

Een basecamp versus zumo vraagje.

Ik heb een route gemaakt in basecamp van 65 km. Een zeer duidelijke route. omgezet naar spoor, laten herberekenen op rijden en motorfiets: deze blijft onveranderd. er zitten dus geen omwegen, fouten en zo in denk ik.

Ik kopieer deze naar mijn zumo 340 (via verkenner) importeer en ga. Dan komt het probleem. De garmin zegt dat deze 80 km lang is.

Waar komt deze extra 15 km vandaan. Herberekenen staat uit.

Als ik mijn zumo terug aansluit op basecamp en ik de route opzoek zegt deze 65 km.

Wat gaat er mis?

Alvast dank

Illy
Ik dacht hetzelfde en heb dit aan MrTenCats (die behoorlijk wat van BC/Garmin/TomTom weet) gevraagd.

Ook ik had verschillen, maar volgens hem ligt dat aan het feit dat de Zumo bepaalde cijfers achter de komma negeert bij het optellen van de route van afslag naar afslag.

Zijn lekker simpele tip: nadat je de Track in je Zumo gezet hebt en daarna Geconverteerd hebt naar Reis........opnieuw in BC opzoeken en deze vergelijken met de originele Route.

Ondanks de verschillen in tijd/km bleek mijn Route hetzelfde te zijn als de originele Route.
 
Ik heb een route gemaakt in basecamp van 65 km. Een zeer duidelijke route. omgezet naar spoor, laten herberekenen op rijden en motorfiets: deze blijft onveranderd. er zitten dus geen omwegen, fouten en zo in denk ik. Ik kopieer deze naar mijn zumo 340 (via verkenner) importeer en ga. Dan komt het probleem. De garmin zegt dat deze 80 km lang is.
Waarom kopieer je via verkenner en niet via de ingebouwde functie van BaseCamp.
Waar komt deze extra 15 km vandaan. Herberekenen staat uit. Als ik mijn zumo terug aansluit op basecamp en ik de route opzoek zegt deze 65 km.
Je kan wel met verkenner van Windows in de Zumo duiken en dan de GPX-files opzoeken.
Bij de Zumo220 is dat de submap GPX/current waar alle ingelezen routes en de tracks in verzameld staan. Daarop klikken binnen verkenner zal BaseCamp (of MapSource) openen waarna je de route kan uitvlooien op fouten.
 
Hallo,

Is het mogelijknom onderstaande kabel door te knippen en aan de uiteindes verbindingsstukjes op te zetten?
19930288866.jpg

Zodat het een soort van plug and play wordt. Bedoel de kabel die aan de houder vastzit, deze kun je er namelijk niet uithalen.
 
Ik heb die kabel er wel uitgehaald, en enkel de voedingskabel overgehouden.
Vind het een draak van een kabel voor op de motor.
 
Hallo,

Is het mogelijknom onderstaande kabel door te knippen en aan de uiteindes verbindingsstukjes op te zetten? [afbeelding]
Zodat het een soort van plug and play wordt. Bedoel de kabel die aan de houder vastzit, deze kun je er namelijk niet uithalen.
Ik weet niet of dat kan voor de 660. Kan wel prima voor de 350.
Direct na aanschaf, 3jr geleden, heb ik de kabel doorgeknipt en daar een verbindingsstekker aan gemaakt. Problemen die meerdere keren worden gemeld over corrosie van de elek. aansluitpunten daar zal ik nooit last van hebben. Als ik de motor parkeer resteert alleen de mount (kogel op balhoofdmoer) en idd de contra-stekker die ik tussen de overige bedrading frommel.

Mijn motor staat nog wel eens buiten, maar de houder is dan wel gedemonteerd. Dat is 15 sec werk. Ook tijdens de winterstalling, die is toch wel ietwat vochtig, ligt mijn houder gewoon thuis. Vorige maand was ik in de Harz met 1 nacht vreselijk regen, maar de houder bleef binnen prima droog.

Snap trouwens niet dat Garmin dit niet zelf zo heeft uitgevoerd.
Maar die verkopen waarschijnlijk graag weer een extra houder!!

ps De elek. verbindingen zijn wel op een goede manier aan elkaar gesoldeerd en alles is afgewerkt met een krimpkous over de aanzet van de stekkers. Het moet natuurlijk niet een houtje-touwtje verbinding worden, want daarmee creëer je zelf weer nieuwe elektrische problemen. De uitgangsspanning is maar 5V, dus vrij gevoelig voor storing. Zoals steeds maar weer blijkt uit klachten van corrosie op de contacten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal.

Het zal heus eens behandeld zijn op dit forum maar zoeken in 84 pagina's is zoeken naar een speld..sdus toch maar de vraag
Als ik via My Route App een route exporteer naar mijn Garmin Zumo 340...krijg ik de melding er zijn nieuwe routes gevonden ...exporteren naar reisplanner?
Dan kies ik dus ja, roep de route op en krijg de way points op volgorde met bovenin het scherm de vraag

"Volgende Bestemming Selecteren,

O #1
O #44

Ik kan de laatste kiezen maar eigenlijk is de vraag waarom de gehele route niet geseleteerd kan worden, ik vraag dit omdat dit niet bij iedere route en eigenlijk niet weet wat daar de reden van is.

Alvast bedankt
 
Dat heeft te maken met zogenaamde harde en zachte punten. Het eerste en laatste punt van een route is altijd hard en je kan alleen harde punten als bestemming selecteren.
 
Ik ben momenteel in het bezit van een Zumo 660, prima toestel echter begint die zijn kuren te vertonen en ik vind de afleesbaarheid met de zon volop het scherm drama.

Nu aan het twijfelen tussen een Tom Tom Rider 450 en de Garmin Zumo 345.

Kan iemand mij vertellen of de afleesbaarheid van de Zumo 345 met de zon op het scherm is verbeterd t.o.v. de 660?
 
Ik ben momenteel in het bezit van een Zumo 660, prima toestel echter begint die zijn kuren te vertonen en ik vind de afleesbaarheid met de zon volop het scherm drama.

Nu aan het twijfelen tussen een Tom Tom Rider 450 en de Garmin Zumo 345.

Kan iemand mij vertellen of de afleesbaarheid van de Zumo 345 met de zon op het scherm is verbeterd t.o.v. de 660?
 
Is het mogelijk om een Zumo 590 te koppelen aan een Ipad 3 ?
Mits de juiste connector gebruikt wordt uiteraard.
Kan ik MRA onderweg ook gebruiken is het idee.

Thanks !
 
Als je een route vanuit MRA naar de zumo overzet krijg je zowel een route als een track. Dringend advues: gebruik de track; niet de route!

Zie De MrGPS-methode - voor routeuitwisseling — MrGPS om te zien hoe je een track in de zumo importeert

Hans , Ik heb je advies gevolgd en een track gedownload in plaats van de route.

Hierbij heb ik ook een nadeel ondervonden. Vanwege weg opbrekingen (een brug in onderhoud) was het erg moeilijk om de weg terug te vinden naar de route. Vanwege eenrichtingsverkeer en parken was het minder eenvoudig dan ff 2x links.

De garmin assisteert alleen maar door de melding "ga naar de ... weg ", maar geeft geen route begeleiding meer.
 
Laatst bewerkt:
Vaak staat er bij opbrekingen een omleiding aangegeven. Deze gewoon volgen en komt het meestal weer goed.

Als je een track omzet naar een route (reis) in de Zumo, MOET je herberekenen uit hebben staan. Doe je dit niet dan ben je bij de eerste de beste routeafwijking je totale route kwijt en ga je de snelste weg (meestal de standaard instelling) naar het eindpunt.

Een Route vanuit Basecamp (MRA weet ik niet) kent naast harde punten ook meerdere zachte punten die vorm van de route vast kunnen houden bij afwijken. Een reis in de Zumo vanuit een track kent alleen een begin en eindpunt. De de zachte (vormbepalende) punten die een reguliere route wel kent, zijn er nu niet.

Even vloek in de kerk:
Een Rider 400-serie kent dit probleem overigens niet en navigeert bij afwijken ook netjes door.
 
Laatst bewerkt:
De garmin assisteert alleen maar door de melding "ga naar de ... weg ", maar geeft geen route begeleiding meer.

Dat klopt. Maar door een beetje mee te denken en te kijken naar het scherm weet je verderop de route wel weer terug te vinden.
Zou je in deze situatie een route hebben gehad, met een hard viapunt op locatie van omleiding, had je een groter probleem. Beetje mee 'spelen'...
 
Misschien dat iemand mij hier kan helpen maar ik had mijn oog op een nieuwe Garmin Zumo 345 of een tweedehands 350. Prijsverschil tussen die twee 130 euro. Maar ik luister nogal graag muziek op de motor dus dan zou de 345 de winnaar moeten zijn. Maar ik vroeg mij af hoe je allemaal kan verbinden met de 345.

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de 345 te verbinden met je smartphone en dan een headset in je smartphone te stoppen en dan alsnog muziek en de 345 door je headset te horen? Of moet je de 345 verbinden met een bluetooth headset?
 
Heeft iemand enig idee of Garmin nieuwe modellen van de Zumo uit gaat brengen in 2018? Wil namelijk een andere gps echter als ze in 2018 met iets nieuws komen wacht ik liever nog even...
 
Heeft iemand enig idee of Garmin nieuwe modellen van de Zumo uit gaat brengen in 2018? Wil namelijk een andere gps echter als ze in 2018 met iets nieuws komen wacht ik liever nog even...

Tsja.. maar dat weet Garmin ook en als ze dat nu al bekend zouden maken koopt niemand dit jaar meer een nieuwe. Ergo: nee. dat is niet bekend. Sterker: is vaak pas heel kort tevoren bekend (denk eerder aan weken dan maanden).

We kunnen dus slechts speculeren. En als ik ga speculeren dan is mijn inschatting dat er volgend jaar inderdaad wellicht iets nieuws aan dit te komen. Enerzijds omdat het alweer even geleden is dat er echt een nieuw model was (de 395/595 is meer een 'opleuking van een al ruim vier jaar oud model).
Anderzijds omdat concullega TT een forse inhaalslag heeft gemaakt; zowel qua routegedrag, software als bijv routes laden via de cloud. Je ziet op dit moment de Zumo stevig marktaandeel verliezen tov de Rider dus ik denk dat ze wel moeten..

Van de andere kant: dan kun je wel eeuwig wachten. Want er zal altijd wel weer een nieuwe komen, en dan kun je nooit iets kopen... Tegelijk is het goed te beseffen dat die toestellen relatief weinig afschrijven. Je kunt dus ook juist verkiezen nú een nieuwe te kopen die je over een jaar op MP zet.

Als je dat in gedachten hebt kun je ook kiezen voor de inmiddels uitlopende modellen als de zumo 390/590 of rider 410. Door de komst van de opvolgers is die prijs inmiddels behoorlijk gezakt en zul je tzt nog minder afschrijven..

Maar mocht je op marktplaats nog een leuke glazen bol tegenkomen dan is dat natuurlijk nóg interessanter ;)
 
Tsja.. maar dat weet Garmin ook en als ze dat nu al bekend zouden maken koopt niemand dit jaar meer een nieuwe. Ergo: nee. dat is niet bekend. Sterker: is vaak pas heel kort tevoren bekend (denk eerder aan weken dan maanden).

We kunnen dus slechts speculeren. En als ik ga speculeren dan is mijn inschatting dat er volgend jaar inderdaad wellicht iets nieuws aan dit te komen. Enerzijds omdat het alweer even geleden is dat er echt een nieuw model was (de 395/595 is meer een 'opleuking van een al ruim vier jaar oud model).
Anderzijds omdat concullega TT een forse inhaalslag heeft gemaakt; zowel qua routegedrag, software als bijv routes laden via de cloud. Je ziet op dit moment de Zumo stevig marktaandeel verliezen tov de Rider dus ik denk dat ze wel moeten..

Van de andere kant: dan kun je wel eeuwig wachten. Want er zal altijd wel weer een nieuwe komen, en dan kun je nooit iets kopen... Tegelijk is het goed te beseffen dat die toestellen relatief weinig afschrijven. Je kunt dus ook juist verkiezen nú een nieuwe te kopen die je over een jaar op MP zet.

Als je dat in gedachten hebt kun je ook kiezen voor de inmiddels uitlopende modellen als de zumo 390/590 of rider 410. Door de komst van de opvolgers is die prijs inmiddels behoorlijk gezakt en zul je tzt nog minder afschrijven..

Maar mocht je op marktplaats nog een leuke glazen bol tegenkomen dan is dat natuurlijk nóg interessanter ;)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord:) Ik wacht de motorbeurs 2018 af en als ze daar niks nieuws presenteren dan koop ik eentje van de huidige serie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan