Garmin Zumo deel 7

Vandaag de knoop doorgehakt en een 590lm aangeschaft. Zal eerdaags wel bezorgd worden. Maar ik moet wel zeggen dat ik het met enig angst en beven op mij af zie komen, met de SP 2610 en later de 2820 kon ik lezen en schrijven. En ik zie nu toch wel vaak vragen langs komen waarvan ik denk, dat weet ik allemaal niet! Wie heeft bedacht dat we harde en zachte viapunten moeten hebben? Wat zijn dat? Nou ja, we gaan het meemaken. En iets opnieuw leren is een probaat middel tegen de verveling!

:)
 
grrrrrr.

Nu had ik gisteren dus EINDELIJK naar veel werk alles voor mekaar met die virtuele schijf.
Heb ik basecamp een keer of 6 opnieuw opgestart en hij deed het continu.
MOOI dacht ik dus.

Nu een dag later denk ik, Ik zal nog eens kijken.......
3x raden. Die hele virtuele schijf is WEG!!!!

WTF is dit nu man.

Moet je die stappen dat elke keer doorlopen als je wat met basecamp wilt doen of hoe zit dat nouw..???
 
wat een gezeik weer man.

Leuk zo'n garmin, Denk je lekker aan de slag te kunnen met routes te gaan maken en alles te gaan leren NIET DUS..

Het hele basecamp werkt gewoon niet fatsoenlijk bij mij.
Ligt denk ik gewoon aan het toestel zelf (wellicht toch maar die update aanschaffen dan.)
Als ik de garmin dan WEL aan laptop koppel en dan basecamp start krijg ik deze melding

10475445_812825192126352_3088337546829697340_o.jpg


Wat voor gezeik is dit allemaal joh...

Dacht daar klopt iets niet,mmmm Dan zal ik eens een hard reset doen. Maar ook dat maakt niets uit die melding blijft en kan dus NIET!!!! de normale kaart laden.

P.s. ik zie bij garmin express ook nergens staan dat je je kaart kunt overzetten naar je computer hoor.

Of geld dit alleen voor de nieuwere toestellen dan ofzo.

Heb nu iig echt het gevoel een grote kat in de zak gekocht te hebben.
 
wat een gezeik weer man.

Leuk zo'n garmin, Denk je lekker aan de slag te kunnen met routes te gaan maken en alles te gaan leren NIET DUS..

Het hele basecamp werkt gewoon niet fatsoenlijk bij mij.
Ligt denk ik gewoon aan het toestel zelf (wellicht toch maar die update aanschaffen dan.)
Als ik de garmin dan WEL aan laptop koppel en dan basecamp start krijg ik deze melding

[afbeelding]

Wat voor gezeik is dit allemaal joh...

Dacht daar klopt iets niet,mmmm Dan zal ik eens een hard reset doen. Maar ook dat maakt niets uit die melding blijft en kan dus NIET!!!! de normale kaart laden.

P.s. ik zie bij garmin express ook nergens staan dat je je kaart kunt overzetten naar je computer hoor.

Of geld dit alleen voor de nieuwere toestellen dan ofzo.

Heb nu iig echt het gevoel een grote kat in de zak gekocht te hebben.


Via garmin express kan je als je een gekochte kaart via garmin in bezit hebt, kiezen voor download naar pc geheugen alsmede direct naar zumo.

Dan kan je via "kaarten" in het menu en normaal ook links in dat menuutje kiezen welke kaart je wil gebruiken en daar de routes op maken.

Ik heb lifetime maps nog gekocht voor mijn zumo 660 die nu nog stuk is :') Moet hem nog eens open gaan schroeven en kijken wat er nou stuk aan is, garantie is toch al weer pleite.

Maar aangezien ik al een andere navi heb, had ik er geen haast mee :+
 
ahha kijk eens aan.
11078275_812829562125915_2825734281605910325_o.jpg


Dan komt er daar zeker nog een optie bij..

mmmmm, Dan maar toch overwegen om een nieuwe kaart te kopen...
(Als ik dit vooraf geweten had had ik idd beter een nieuwe kunnen kopen zoals hans laatst al zei.)

iemand ervaring dan met die kaarten van Marktplaats, Of je die dan ook kunt overzetten via garmin express of dat dit alleen maar werkt met kaarten die je van garmin zelf koopt.
(die kaarten zijn nogal aan de prijs)
 
De virtuele schijf wordt niet automatisch geactiveerd na een herstart van Windows, dat moet je handmatig doen (instructies nog eens goed nalezen)

Die foutmelding van BaseCamp staat er los van, dat is een recent ontstane bug. Zie Communicatieprobleem tussen BaseCamp en Garmin GPS - GPS Expert

oké

Waar kan ik vervolgens zien welke versie tijdzone kaart ik heb, Er staat daar dat dus tijdzone kaart 16 voor die probleem kan zorgen.
Vervolgens kan ik die download dan niet downloaden omdat ik daar niet geregistreerd ben (Maar das niet erg want dan registreer ik me eventueel wel even)
Maar dan zie ik dus staan dat je een kaart van 15 kan downloaden en die moet je dan in een folder plaatsen:

Plaats dit gmaptz.img bestand in de volgende folder:

Edge, Outdoor, oudere zumo's: X:\Garmin\
BMW Nav V, zumo 3x0 en 590 en nieuwere Nuvi's: X:\.System\

Ik zie nergens iets staan wat hiermee overeen komt.

[heb dus een oudere zumo 220]
 
Via verkenner naar het toestel <garmin>
dan naar de map <system> Daar staat dat bestand.

Dit is wel een verborgen map, dus op de een of andere manier windows ook verborgen mappen zichtbaar laten maken.
 
wat een gezeik weer man.

Leuk zo'n garmin, Denk je lekker aan de slag te kunnen met routes te gaan maken en alles te gaan leren NIET DUS..

Het hele basecamp werkt gewoon niet fatsoenlijk bij mij.
Ligt denk ik gewoon aan het toestel zelf (wellicht toch maar die update aanschaffen dan.)
Als ik de garmin dan WEL aan laptop koppel en dan basecamp start krijg ik deze melding

[afbeelding]

Wat voor gezeik is dit allemaal joh...

Dacht daar klopt iets niet,mmmm Dan zal ik eens een hard reset doen. Maar ook dat maakt niets uit die melding blijft en kan dus NIET!!!! de normale kaart laden.

P.s. ik zie bij garmin express ook nergens staan dat je je kaart kunt overzetten naar je computer hoor.

Of geld dit alleen voor de nieuwere toestellen dan ofzo.

Heb nu iig echt het gevoel een grote kat in de zak gekocht te hebben.

Dit heb ik gisteren ook meegemaakt. Na één en ander nagelopen te hebben, bleek het dat BaseCamp dus niet overweg kan met die nieuwe timezone update (versie 16) die een paar dagen geleden is uitgekomen.
Ik heb via het gps-expert forum de oude versie 15 weten te bemachtigen en die heb ik weer terug in mijn .System map op de garmin geplaatst en de foutmelding is weg.
Zie Communicatieprobleem tussen BaseCamp en Garmin GPS - GPS Expert
 
Heb je deze nieuw of tweedehands gekocht?
Nieuw besteld via bol.com.

Ik zou het eerst even proberen op het 230V thuisnet met de bijgeleverde adaptor/kabel.
Via de adapter opladen is geen probleem of via de USB poort op de computer.

Zou het kunnen dat je de + en - verkeert om hebt aangesloten op je motor? Dan kan er inderdaad een zekering gesprongen zijn.
Het rode draadje (met zekering) aan de + pool en het zwarte draadje aan de - pool.

Ik weet niet precies wat je allemaal bijgeleverd hebt gekregen bij de Garmin. En hoe heb je de craddle aangesloten op de motor?
Sommige goedkope omvormers van 12V naar 5 Volt leveren minder dan 1ampere, en dat is dan net te weinig om het laden in werking te zetten. (Misschien heb je het wel aangesloten met een sigarettenaansluiting of een USB aansluiting omdat je er ook een telefoon op wilt opladen?)
Ik heb geen andere onderdelen gebruikt als in de doos is bijgeleverd. De omvormer, alle kabels en bevestigingsmateriaal was dus bijgeleverd.

iig bedankt voor je reactie. Ik heb een mail naar Garmin support gestuurt in de hoop dit via garantie op te lossen.

Mvg,
Maurice
 
ik wacht wel op die nieuwe update dan Heb toch geen haast.

Vind t alleen een beetje jammer mja dat staat daar buiten.
Wachten dus op die nieuwe update en dan maar weer een poging wagen om het zo voor mekaar te krijgen dat ik normaal met basecamp aan de slag moet kunnen. [zonder garmin aan te pluggen]

Ze hadden dat wat mij betreft toch wel makkelijker moeten kunnen maken mja.
Daar zal ik dan toch ook niet als enigste mee worstelen.
 
tsja.. mijn vermoeden is dat ze zowel bij Garmin als bij TomTom teveel drijven op release deadlines. Of het nu toestellen zijn die eigenlijk nog niet af zijn of de ondersteunende software ... release dates zijn heilig en er kunnen altijd wel weer updates op gedaan worden. Tot iets niet meer ondersteund wordt natuurlijk.
Helaas gaat dit wel eens ten koste van de kwaliteit van hardware/software.

En zeker vaak genoeg gaat dit ten koste van het potentieel van het apparaat. De opvolger is er vaak eerder dan dat een apparaat helemaal goed zal werken. Maar gelukkig krijgen nieuwe apparaten tegenwoordig steeds langer support en updates vanuit de leveranciers.

Maar desondanks vind ik de garmin en tomtom producten in essentie wel goed. Het doet wat het moet doen (meestal), al moet je er soms wat omslachtig mee omgaan.
 
Ben benieuwd, besteld en betaald.
Als ie komt gaat de TT5 in de aanbieding.

Werkt Tyre fatsoenlijk met de Garmin ?
 
Staat wel dat er dertig dagen bedenktijd is en gratis retourneren. Lijkt me dat Bol.com zich hier ook op kan beroepen!

😄😄
 


Haha... omdat dat 'te obvious' zou zijn en sowieso geen stand zou houden. Bovendien bestel ik zakelijk, en dan gelden weer andere regels. Maar wees verzekerd: al was het maar om te zien wat er gebeurt heb ik er wel degelijk een paar besteld.

Staat wel dat er dertig dagen bedenktijd is en gratis retourneren. Lijkt me dat Bol.com zich hier ook op kan beroepen!

😄😄

Nee, dat is niet relevant.

Ik vind dit wel een interessante kwestie overigens en ben ondertussen een kort 'beschouwinkje' hierover aan het schrijven. Kan zijn dat het over twee uur niet meer relevant is; indien wel zal ik wat speculeren over 'kansen' in deze.
Maar, als je dit als buitenkansje ziet en je niet moreel bezwaard voelt jegens BOL (...) zou ik, ook al is het toestel niet op voorraad, zeker bestellen!. In die 'beschouwing' zal ik uitleggen waarom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan