Yamaha YX 600 Radian olie/ enorme veel zwarte rook

U_sef_82

Rookie
23 mrt 2015
4
0
Utrecht
Beste MF leden,

Sindskort eigenaar van een Yamaha YX600 Radian bj '86. Mooi exemplaar en ziet er sportief uit. Bij aanschaf een beurt laten doen, ivm te lang stil te hebben gestaan is de tank(roest) schoongemaakt en de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gesynchroniseerd.
Direct erna liep ie goed maar na ongeveer 100 Miles ermee te hebben gereden knipperde het olielampje en er kwam ontzettend (zwarte) rook uit de uitlaten. De automobilisten waarschuwden mij ervoor. Tevens een soort tak tak geluid uit het blok terwijl ik optrok.
Stationair loopt ie goed maar loopt langzaam uit op bijna uitvallen....het lijkt alsof ie bijna wil uitvallen tenzij je gas erbij geeft...heel raar.
Na een tijdje ging het lampje uit van de olie en bij thuiskomst gecontroleerd en via het kijkglaasje zag ik pikzwarte olie op juiste niveau?

Help, wat zou dit kunnen betekenen? Olieschraapveren? Iets met cilinder? Carburateur die nog voor steeds viezigheid zorgt en of de tank?

Mvg
U
 
Je moet zelf wat moeite doen om het te gaan uitpluizen.

Begin eens met het controleren van de olie die er in zit: zit er benzine bij? Metaalrestjes?
Dan nieuwe olie er in en compressie meten bijvoorbeeld.

etc etc

Klinkt iig niet fraai, en bij het minste of geringste is een dergelijke motor total loss. Maar wellicht is er wel voor niet te duur een fatsoenlijk ruilblokje te vinden, als daar het probleem zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan