Remblokken, original of imitatie?

Aeschere

Die hard MF'er
22 jul 2013
485
10
Voor mijn XJ900F moet ik zeker van een remklauw de remblokken vervangen. Nu is de handeling zelf niet zo lastig maar wel een paar vragen over de remblokken zelf. De prijs bij de dealer is namelijk nogal aan de hoge kant (€40 voor een setje) terwijl ze bij bijvoorbeeld Roukema voor bijna de helft liggen.

Is het verschil in kwaliteit dusdanig groot dat je dit merkt of remmen de imitatie blokken net zo goed als het origineel en zit het enige verschil in een Yamaha logo?

Daarnaast is het mij nog niet helemaal duidelijk of je direct beide remklauwen van een nieuw setje moet voorzien of dat dit enkel per klauw moet gebeuren.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
 
Toch zijn er echt verschillen. Ik heb blokken gehad die eeuwig meegingen. Maar ook blokken die in een half jaar op waren. Meestal rijdt ik Lucas/EBC, dat gaat wel.
Maar origineel Brembo grijpt heel lekker aan en heeft een heel redelijke levensduur. Degenen die in een half jaar op waren, waren volgens mij OEM BMW.
 
Ik koop altijd remblokken bij de Action.

:^

Persoonlijk lijkt me dat de meeste verschillen voortkomen/kwamen uit het gebruik van de motorfiets van de persoon zelf.

Mijn ervaring met circuitrijden is dat je na 20 sessies al een set blokken versleten kan hebben.

Roukema heeft een mooie uitgebreide webshop dit soms uitgebreider is als de documentatie bij de leveranciers/importeurs.

Mocht je overigens je klauwen willen reviseren en je hebt 2 zuigers tegenover elkaar, bestel een revisieset uit engeland, kijk maar even in het diversion topic.
 
Ach, het remt allemaal wel. Zolang je geen verstand hebt van remblokcompounds zoals TS en de meeste mensen die reageren in dit topic, remt alles prima. Of een rembloksetje nou 20 of 100 euro voor een setje kost. Het enige punt wat ik wel meteen van de kaart wil vegen is dat oem blokken per definitie het beste zijn. Dat is niet zo, ze zijn wel een van de duurste. Qua aftermarket zijn er een paar die beter remmen, een paar die net zo goed remmen, en een hele berg die een stuk minder goed remmen.

Als je veilig wil zitten bestel je een setje blokken van brembo, nissin of sbs, gesinterd en een compound voor straatgebruik. Kosten normaal gesproken zo rond de €40-€50 per set voor dit soort klauwen, en dat is een gangbare prijs voor iets dat een goede bite heeft, niet raar gaat doen onder zware belasting en lang meegaat.

...
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan