startprobleem bt1100 2003

gettocbr

Rookie
20 mrt 2015
17
0
venray
Ik lees hier diverse oorzaken wat het kan zijn dat je motor niet start
Ik heb startmotor na laten kijken door n revisie bedrijf (startmotor oke) ik heb het startrelais vernieuwd, nog hetzelfde euvel.
Kan het iets te maken hebben met het feit dat de vorige eigenaar er led achterlicht opgeknoopt heeft, want ik lees hier ook diverse opmerkingen dat het electronisch zou kunnen zijn
Hoe kan ik hier achter komen??
heeft er iemand een elec. schema?
 
wat is niet starten ?
startmotor draait niet
startmotor draait maar motor doet niets ?
starter draait, motor pruttelt enkel zonder echt aan te slaan
.
.
.
 
Laatst bewerkt:
toch is een ratelend relais een teken dat er te weinig electrisch vermogen voorhanden is.
dat kan ook een nieuwe accu die toch niet goed is, zijn of een kabel die niet goed vastzit.
je kunt het startrelais uitsluiten door de 2 dikke kabels door te verbinden.
 
Laatst bewerkt:
als de spanning bijna niets zakt tijdens het starten dan denk ik dat er ergens een kabel los zit.
ook bij een nieuwe accu zakt de spanning iets tijdens het starten.
en dan blijf ik bij mijn eerste conclusie, het vermogen komt niet bij de startmotor.
 
ik heb alles nogmaals doorgemeten
ik heb gemeten na het relais en dan heeft ie nog 6,1 volt over en dat bij een nieuw relais??
kan er iets mis zijn met de spannings regelaar?
accu blijft netjes op 12,4 v tijdens het starten
start relais is nieuw dus dat zou het ook niet moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
spanningsregelaar komt helemaal niet ter sprake tijdens het starten.
als je het startrelais overbrugt, dan moet de startmotor gaan draaien.
je sluit dan alles uit want er is dan een directe verbinding tussen de accu en startmotor.
blijft over een zwakke accu, de dikke kabels (aansluitingen massa) tussen accu en startmotor niet goed of startmotor zelf niet goed.
 
Laatst bewerkt:
@bananeman is ook al gedaan
zou het een massa probleem kunnen zijn of spannings regelaar??

:Y

kabels en aansluitingen controleren op oxidatie.
goed schoonmaken dus.
wat ik wel vreemd vind is dat je aan de uitgaande kant[zeg ik het goed?] maar 6,2 V meet,
de ingaande kant krijgt wel de volle 100% vanaf de accu?[de spanning zou gelijk aan de accu moeten zijn]
 
Laatst bewerkt:
bij een groot spanningsval zit je probleem tussen de 2 meet-punten. in dit geval dus tussen uitgang relais en batterij.
dus of het relais is niet goed of de kabel van batterij naar relais.

slechte massa of kapotte startmotor is dan uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het gevonden heb
Als ik de min van de accu met een startkabel verbind naar de min van de start motor dan wil deze rond gaan dus denk toch n aar probleem
ik hou jullie op de hoogte
super bedankt voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan