Verlagingsveren, HyperPro of MDI?

Lady_N

Rookie
23 mrt 2015
7
0
Ravenstein
Hallo mede MF-ers,

Na jaren de account van mijn vriend te hebben gebruikt, nu eens mijn eigen account aangemaakt. :+

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Kawa ER-6F '09, welke helemaal verbouwd gaat worden. Omdat 'ie net iets te hoog is voor mij, wil ik 'm graag verlagen.
Nu lees ik overal dat HyperPro StreetBox Kits goed zijn en je hier betere wegligging door hebt e.d., maar ik vroeg me af in hoeverre dit voor de verlagingsveren ook geldt?

Wat zijn de verschillen tussen een verlagingsveer van HyperPro, MDI of een ander merk? Wat adviseren jullie mij?

Alvast bedankt voor de hulp en :] safe!
 
Ja ja.
Als die veer die 1cm korter is zorgt voor een lagere motor dan heb je een veel grotere negatieve veerweg en zit de veer er los tussen als hij uit de veren komt.
Dan kan je net zo goed ( of slecht ) de veerspanning verlagen met de standaard veer, dan heb je hetzelfde belabberde resultaat.

ik heb niet gezegd dat het een goede oplossing was hè, jij vroeg gewoon hoe dat kon ;-)
 
Gaat het er nou om dat de motor verlaagt moet worden of dat de vering verbeterd moet worden?

Het gaat erom dat 'ie verlaagt moet worden, vering is niks mis mee ;)
Volgens de dealer waren er maar 2 opties voor deze motor, andere vering en dan de voorvork iets verder doorsteken, of een ander zadel.
Nu dus even wachten tot de HyperPro veer binnen en gespoten is, dan weet ik of het inderdaad een verbetering is :)
 
Het gaat erom dat 'ie verlaagt moet worden, vering is niks mis mee ;)
Volgens de dealer waren er maar 2 opties voor deze motor, andere vering en dan de voorvork iets verder doorsteken, of een ander zadel.
Nu dus even wachten tot de HyperPro veer binnen en gespoten is, dan weet ik of het inderdaad een verbetering is :)
Met een andere veer om de achterdemper wordt de hoogte eerder hoger dan lager.
 
Dit topic is best slecht.

Even simpel
langere veer = geen negatieve veerweg = belabberd resultaat en hogere motor, teveel voorspanning
kortere veer = veel negatieve veerweg, geen voorspanning en opnieuw belabberd resultaat

Een nieuwe veer is nooit de oplossing voor een te hoge of lage motor, hij komt of te strak of te los in de shock. De enige uitzondering die ik daarop kan verzinnen is wanneer je originele veer gebroken of compleet versleten zou zijn, en de motor dus lager was dan hij zou moeten zijn. Dan kom je alsnog in de situatie die VDV beschrijft, eerder hoger dan lager.
 
Laatst bewerkt:
Gevonden.
Ze gebruiken een progressieve veer.
doordat het eerste stukje lichter veert zal de motor verder inzakken.
Naar mijn mening heeft dit een groot nadeel.
De demping is niet meer in te stellen dat die klopt met de vering en je negatieve veerweg wordt erg groot.
Allemaal nadelen die je niet hebt bij het dunner maken van de buddy.
 
De sceptici raad ik aan even op de website van Hyperpro te kijken.
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van veren en mijn ervaring met het bedrijf is zeer positief.
Doet wat er op die website staat mij overtuigen dat ze de natuurkunde wetten buigen? Dan ga ik wel lezen. Tot die tijd is het een halve oplossing voor een probleem dat prima helemaal op te lossen is. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan