Honda Firestorm ombouwen naar caferacer

L

Leiknor

Guest
Hoi,

Ik heb een Honda VTR Firestorm omgebouwd naar een caferacer, maar ik wil geen radiateuren meer aan de zijkant.
De radiateur wil ik nu onder het balhoofd plaatsen. Heb nu een radiateur van een Kawasaki GPZ 500. Deze past er maar net tussen, maar nu heb ik te weinig ruimte om nog een Fan te plaatsen ( ong. 4 cm ), tussen blok en radiateur. De radiateur zit zo hoog mogelijk en net niet tegen het blok aan, maar ik ben toch nog bang als ik een noodstop moet maken, dat hij tegen mijn voorwiel aankomt, en dat ik dan alsnog gelanceerd word.
Daarom heeft iemand hier een oplossing voor, moet ik een andere radiateur van een bepaalde motor aanschaffen, of moet ik er eentje laten maken.
Zat ook al te denken van een Suzuki SV 1000, maar dit weet ik ook niet zeker.
Heb verder ook een nieuw cockpitje van Koso, van waaruit ook de tempertuurmeting is, maar dit werkt ook nog niet met de aansturing van de Fan.
Wie zou mij hier mee kunnen helpen
full
 
Is de capaciteit van die ene radiateur wel genoeg om de 2 originelen te vervangen?

vraag ik me ook af, zeker als je 1 gebruikt die maar voorzien is voor de helft van het vermogen.

had hetzelfde probleem als jij toen ik een SV650 blok in een KR1S frame monteerde. heb onder het balhoofd de bovenste radiator van een VFR400R gemonteerd (is de laagste die je kan vinden), en onder de cylinder nog 1 van een gilera 50cc met daarachter een ventilator van een transalp (1 van de kortste die je kan vinden). temperatuur sensor zit tussen beide radiators en temperatuur blijft steeds rond opening thermostaat hangen.

0201.jpg

0204.jpg


en zorgen dat je steeds minimum 3cm speling hebt tussen wiel/spatbord en de rest van de moto, een vork buigt wat door bij hard remmen.
 
Klaar

Toch met de radiateur van de Kawazaki Z 750.
Heb hier geen Fan bij, maar is ook niet nodig, omdat deze radiateur in verhouding bijna net zo groot is als de beide originele, en deze hangt nu volop in de rijwind.
Heb er al vele kilometers mee gereden, ook met extreem heet weer, gaat prima.
 
Klaar

Toch met de radiateur van de Kawazaki Z 750.
Heb hier geen Fan bij, maar is ook niet nodig, omdat deze radiateur in verhouding bijna net zo groot is als de beide originele, en deze hangt nu volop in de rijwind.
Heb er al vele kilometers mee gereden, ook met extreem heet weer, gaat prima.
full
 
had hetzelfde probleem als jij toen ik een SV650 blok in een KR1S frame monteerde
Waarom zou je dat doen ? Een KR1(-s) rijd toch super ? Of had je nog een frame zonder blok over ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lichte viertakt stuurmachine? Ook lekker. ;)
Mee eens, maar dan koop je die toch meteen ?

KR1-s'en worden zeer schaars, die ga je toch niet ombouwen. Alleen al het geluid.
Ik heb er ook nog één in onderdelen liggen (de rood / grijs versie), even geen tijd om deze weer op te bouwen, maar het tweetakt blok komt er weer in.

full
 
Waarom zou je dat doen ? Een KR1(-s) rijd toch super ? Of had je nog een frame zonder blok over ?

ik rijd al meer dan 20 jaar met KR's, heb 1 "normale" (lees zonder kuip met gewoon stuur), en een massa onderdelen. ik vermoed dat ik er minstens 2 komplete mee kan bouwen.
heb er vroeger nog mee geraced in de Club MET en ook veel kapot gereden/gecrashed. dus ik kocht alle wrakken op die ik tegen kwam (toen waren ze nog lekker goedkoop *O* ).

kleine 10 jaar geleden eindigden veel frames van afbraakmotoren gewoon bij het oud ijzer, zeker in engeland. heb er geloof ik 2 laten overkomen enkel aan verzendingskosten.

deze is dus gebouwd vertrekkende van een los frame. dik 10 jaar geleden dacht ik er over na om een andere moto te kopen die beter geschikt was voor duo-gebruik, maar kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk gewoon dezelfde wou, maar 1 die :
wel betrouwbaar is :+
evenveel vermogen maar met een pak :+k meer koppel onderin

vermits zo'n moto niet bestaat moest ik hem maar zelf bouwen. (is trouwens ook nog eens veel plezanter dan gewoon kopen ;)
een mono 4T was niet krachtig genoeg, en een getuned niet betrouwbaar genoeg, dus het moest een twin worden .


op heel de moto zitten trouwens maar 5 originele niet aangepaste onderdeeltjes. de aangepaste beperken zich tot frame/achterbrug en wat plastiek.
dus neen, er is geen KR1 opgeofferd geweest om deze te bouwen ;)

KR1SV - KR-1S
 
Laatst bewerkt:
Die VTR is meer een bobber achtige zo.. en die zijn mooier met de berijder erop, vind ik, ziet er futuristisch uit 8-)

Die KR/SV ziet er netjes omgebouwd uit! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan