Smartphone op de motor

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Dag, ik ben nog niet zo bekwaam met dit forum en er zullen waarschijnlijk eindeloos veel berichten over zijn geplaatst maar ik kon ze niet goed vinden..

Waar het om gaat; een smartphone in een waterdichte case op je stuur bouwen inclusief oplader die aangesloten zit op je contact/accu.

Ik ben op zoek naar methoden die nogal kneusvrij zijn aangezien ik echt niet handig ben.
Ook ben ik op zoek naar foto's voor inspiratie en producten + ervaringen wat men gebruikt.
Methoden kunnen zijn: Filmpjes, tutorials, eigen inbreng etc..

Zelf rijd ik sinds gisteren een Honda CBR 600 F3 uit '97 en zou graag van mijn Sony Experia Z1 compact gebruik willen maken tijdens het rijden. Deze telefoon is waterdicht maar je kunt nooit zeker genoeg zijn ;)

Hoe meer info hoe beter. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn.
 
je kunt een 12V USB plug kopen bij een automaterialenzaak of internet; let wel op dat je 'm met de usb poort naar beneden monteert. In de lijst met how-to's in dit subforum staan wat how to's. Er zijn waterdichte verkrijgbaar, dat scheelt werk.

Dan kun je een fietsstuur/motorstuur telefoon houder aanschaffen (kost misschien twee tientjes) en klaar. Je kunt natuurlijk ook zelf iets knutselen maar dit is een prima manier als je zelf niet zo handig bent. Ik heb een tijdje met een telefoonhouder van de action a 6 euro gereden, dat deed het prima en ook met 145 op de snelweg.
 
Dag, ik ben nog niet zo bekwaam met dit forum en er zullen waarschijnlijk eindeloos veel berichten over zijn geplaatst maar ik kon ze niet goed vinden..

Waar het om gaat; een smartphone in een waterdichte case op je stuur bouwen inclusief oplader die aangesloten zit op je contact/accu.

Ik ben op zoek naar methoden die nogal kneusvrij zijn aangezien ik echt niet handig ben.
Ook ben ik op zoek naar foto's voor inspiratie en producten + ervaringen wat men gebruikt.
Methoden kunnen zijn: Filmpjes, tutorials, eigen inbreng etc..

Zelf rijd ik sinds gisteren een Honda CBR 600 F3 uit '97 en zou graag van mijn Sony Experia Z1 compact gebruik willen maken tijdens het rijden. Deze telefoon is waterdicht maar je kunt nooit zeker genoeg zijn ;)

Hoe meer info hoe beter. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn.

Ik gebruik zelf de Z1 Compact op de motor. Sterker nog ik heb hem er speciaal voor uitgezocht. Waarom de Z1 compact? Is al waterdicht dus geen hoesje nodig. Is gedoe en geeft irrirantie reflexties. Daarbij de Z1 compact kan je met handschoenen aan bedienen.
(Instellingen, weergave, handschoen modes aan, scherm unlocken met handschoen) Dat laatste stukje info is onvindbaar....

Navigatie met Sygic

Montage met een x-grip van rammount bijvoorbeeld op het balhoofd.

Stroom via magnetisch kabeltje aan de zijkant dan blijft je smartphone namelijk waterdicht. Let op niet aansluiten met de kabel naar boven.
 
Ik gebruik zelf de Z1 Compact op de motor. Sterker nog ik heb hem er speciaal voor uitgezocht. Waarom de Z1 compact? Is al waterdicht dus geen hoesje nodig. Is gedoe en geeft irrirantie reflexties. Daarbij de Z1 compact kan je met handschoenen aan bedienen.
(Instellingen, weergave, handschoen modes aan, scherm unlocken met handschoen) Dat laatste stukje info is onvindbaar....

Navigatie met Sygic

Montage met een x-grip van rammount bijvoorbeeld op het balhoofd.

Stroom via magnetisch kabeltje aan de zijkant dan blijft je smartphone namelijk waterdicht. Let op niet aansluiten met de kabel naar boven.


Hanzzz, top reactie. Bedankt.

Heb je ook een foto daarvan, gewoon hoe het er een beetje uitziet ter inspiratie?
 
waterdichte houder van de action, stuurklem van dx.com en de usb lader ook. Gratis navi software en lekker routes rijden :). Nu nog een bluetooth headset voor de muziek en route instructies voor in de helm :)
 
Juist. Zo heb ik dus een Bluetoothsetje van DX in de helm. Minder dan 3 tientjes, werkt echt ideaal.
Navi op de phone, spotify aan, flitsnav aan en bellen indien nodig.
Echt ideaal.
Hoesje van de Action, ladertje van DX en voor een paar centen is het hele zaakje klaar.

Waarschijnlijk niks voor Rossi maar voor een woonwerkrijder en op lange trips is het bijzonder prettig.
 
Juist. Zo heb ik dus een Bluetoothsetje van DX in de helm. Minder dan 3 tientjes, werkt echt ideaal.
Navi op de phone, spotify aan, flitsnav aan en bellen indien nodig.
Echt ideaal.
Hoesje van de Action, ladertje van DX en voor een paar centen is het hele zaakje klaar.

Waarschijnlijk niks voor Rossi maar voor een woonwerkrijder en op lange trips is het bijzonder prettig.

Welke, piccie???
 
Juist. Zo heb ik dus een Bluetoothsetje van DX in de helm. Minder dan 3 tientjes, werkt echt ideaal.
Navi op de phone, spotify aan, flitsnav aan en bellen indien nodig.
Echt ideaal.
Hoesje van de Action, ladertje van DX en voor een paar centen is het hele zaakje klaar.

Waarschijnlijk niks voor Rossi maar voor een woonwerkrijder en op lange trips is het bijzonder prettig.

Heb je toevallig producten e.d. die je hebt gekocht bij dx.com? Dus een linkje van degene die jij of iemand anders heeft..
 
Telefoneren op de motor, goed idee.
Geniet van het motorrijden en wees eens lekker onbereikbaar..





Ik zie ook het nut van zo'n geval op de motor niet echt in. En al helemaal niet als je het motorrijden als hobby hebt. Voor sommige mensen(hulpverleners) zal het heus wel een uitkomst zijn, maar de noodzaak ontgaat me. Als je jezelf wijsmaakt dat je, zelfs op de motor nog, onmisbaar bent heb je, in mijn optiek, ergens 'along the way' tóch een foutje gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook het nut van zo'n geval op de motor niet echt in. En al helemaal niet als je het motorrijden als hobby hebt. Voor sommige mensen(hulpverleners) zal het heus wel een uitkomst zijn, maar de noodzaak ontgaat me. Als je jezelf wijsmaakt dat je, zelfs op de motor nog, onmisbaar bent heb je, in mijn optiek, ergens 'along the way' tóch een foutje gemaakt.

Als ik weer eens een weekje beschikbaarheidsdienst draai, waarbij ik 24/7 bereikbaar moet zijn, is het toch echt een vrijheid om daar de motor niet voor te hoeven laten staan. Juist de technische mogelijkheden van tegenwoordig bieden de vrijheid om de hobby uit te kunnen oefenen. :]
 
@LoSBoL.

Maar dan ben je toch ook een soort van hulpverlener. Ik bedoel de mens die op de motor stapt met de intentie gewoon 'un entie te goan rien'. Niet dat gedoe van "ik heb nu al 5 kilometer gereden, effe bellen waar ik ben". Of die mensen van; "ik moet altijd en overal bereikbaar zijn want de zaak kan me bellen" of "ik ben belangrijk". Helm af, petje(al dan niet achterstevoren)op en dat ding aan het oor..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan