Roest van uitlaat weg halen?

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Ik heb behoorlijk wat roest op mijn uitlaat zitten. (echt bij de bocht voor zeg maar!)

Weet iemand hoe ik hem weer glanzend en mooi kan maken?

Lijkt op dit plaatje, maar dan nog iets erger (niet mijn foto): http://i52.tinypic.com/nbqhds.jpg

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Die donkere plekken op de foto zijn al geen "vliegroest" (oppervlakte roest) meer maar zijn al doorgeroest (of doorgerot, als je dat liever hoort).

Vervangen?

"Glanzend en Mooi" gaat 't 'm iig niet meer worden, zo.
 
Laatst bewerkt:
Die moeren dat maakt mij wat minder uit, liefst laat ik alles ook lekker zitten, kan er prima bij als ik de onderste kap eraf haal namelijk.

Vraag is alleen, welk spulletje kan ik het beste gebruiken voor dit soort roest :P
 
Laatst bewerkt:
93927.png
 
Ok, dus commandant 4, duidelijk.

Ik ben echt een leek als het gaat om dit soort dingen, hoe ga ik met dat spul te werk? Gewoon dun laagje op de roest doen en eraf poetsen met een doekje? (Of zeg ik nu iets raars :+)
 
haha, duidelijk, dat Starglanz lees ik idd ook veel over op internet!

Met wat kan ik het beste poetsen? Een schuursponsje met zachte kant (of harde?) of gewoon een simpel vaat doekje?
 
Allereerst het ergste roest verwijderen met staalborstel, schuurpapier (grof naar fijn), staalwol.
Schuurlinnen op moeilijke plekken, dan met polijstpolish (Meguiars) gaan poetsen.

Het schijnt dat Wondersteen ook geweldig werkt!

PS Let wel op dat je geen staalwol gebruik op een RVS systeem!

Meguiars All Metal Polish werkt uitstekend.
Bij mijn auto meende ik dat er een chromen uiteinde op zou zitten. Garage en poetsbedrijf verteld dat ze het niet konden oppoetsen.
Met schuurpapier, schuurlinnen en AMP aan de gang gegaan. En tadaa, een hoogglanzende chromen uitlaatpijp!
 
Laatst bewerkt:
Je drukt dan minuscule staaldeeltjes in het oppervlak van het RVS wat vervolgens gaat roesten, en dat is net wat je niet wil. Ook geen gewone stalen staalborstels gebruiken. Gebruik ook geen slijpschijven waar eerder gewoon staal mee is geslepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan