ktm 450 exc accu

wouterktmexc

Rookie
29 mrt 2015
3
0
ballum
hallo,
ík ben in het bezit van een ktm 450 exc uit 2008 en heb er recent van de accu vervangen.
echter na het plaatsen van de nieuwe accu wil de motor niet meer starten.
het is een zelfde accu, zit vol, zekeringen zijn heel en de draden zitten vast.
de motor start wel als ie aangetrapt word.
weet iemand wat dit kan zijn?

alvast bedankt!
wouter
 
de accu spanning zakt naar 3-4 volt als ik start. de startmotor gaat niet rond, maakt ook geen geluid. volgens mij krijgt ie ook geen stroom



wat meet je onbelast op de accu?
heb je een nieuwe nieuwe of een gebruikte nieuwe accu?

voordat je de accu vervangt kun je nog kijken wat de accu doet als je er een lamp op aansluit.
zakt de helderheid snel in dan de accu vervangen.
misschien kan dit al door gewoon het licht aan te zetten, maar ik weet niet of dit werkt bij jou motorfiets.
 
onbelast geeft de accu 13.5 volt. het is een nieuwe.
helaas kan ik het licht niet aanzetten als de motor niet draait.
ik heb nog even gemeten maar de startmotor krijgt geen stroom als ik start maar de spanning zakt wel
 
onbelast geeft de accu 13.5 volt. het is een nieuwe.
helaas kan ik het licht niet aanzetten als de motor niet draait.
ik heb nog even gemeten maar de startmotor krijgt geen stroom als ik start maar de spanning zakt wel

ik neem aan dat de aansturing van de startmotor via een startrelais gaat?
wat gebeurt er als je die 2 dikke kabels bovenop met elkaar doorverbind,
dit zou het relais nl ook moeten doen.
de accu kan kapot zijn, gebeurd wel vaker, maar er kan ook een sluiting zijn als je op de startknopdrukt.

als je zeker bent dat er geen sluiting is zou je met een paar startkabels en een autoaccu nog kunnen proberen te starten.

edit,
gezien de daling van het voltage[volgens jou tot 3-4 V] vermoed ik kortsluiting dus doe wel voorzichtig.
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat de aansturing van de startmotor via een startrelais gaat?
wat gebeurt er als je die 2 dikke kabels bovenop met elkaar doorverbind,
dit zou het relais nl ook moeten doen.
de accu kan kapot zijn, gebeurd wel vaker, maar er kan ook een sluiting zijn als je op de startknopdrukt.

als je zeker bent dat er geen sluiting is zou je met een paar startkabels en een autoaccu nog kunnen proberen te starten.

edit,
gezien de daling van het voltage[volgens jou tot 3-4 V] vermoed ik kortsluiting dus doe wel voorzichtig.
Als een goede accu naar 3 a 4 volt zakt door kortsluiting hoef je maar te kijken waar het brand.
Die dunne draadjes branden bij 100A echt meteen door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan