Pegaso 650 (1996) valt uit tijdens rijden

Chefferson

Rookie
30 mrt 2015
23
0
Beste mede-members,

Heb mij hier reeds aangemeld omdat ik een vreemd probleem met mijn motor heb. Heb deze nu ongeveer 1 jaar en probleem speelt zich sinds ongeveer 6 maanden af. Er is opzich (veilig) mee te rijden maar de irritatie bereikt nu wel een hoogtepunt.

Het probleem is als volgt; als ik tijdens het rijden terugschakel (van 4 naar 2, of 3 naar 2, of 2 naar 1) valt de motor opeens soms compleet uit. Vaak gebeurt dit richting een stoplicht. Schakel ik van 3 naar 2 naar 1 tot stilstand en geef een beetje gas (niet netjes maar kan dus nu even niet anders) dan slaat de complete motor af. Af en toe gebeurt dit ook in de 2e versnelling. Zodra ik de motor dan gelijk weer wil starten lukt dit alleen wanneer in ook direct de choke open zet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen zodat ik zonder irritatie de zomer tegemoet kan rijden!
 
het plotseling afslaan bij stationair en/of plotseling gasgeven van een dikke 1 cilinder, terwijl de motor verder goed loopt, is vrijwel altijd een verkeerd afgesteld stationair mengsel.
stationair toerental is overigens ongv 1400rpm.
 
Laatst bewerkt:
Deoproef al gedaan?

Nog niet, heb inmiddels een iets groter probleem. Bij thuiskomst zag ik dat mijn complete achterkant inclusief band onder een olieachtige substantie zit. Dus ben blij dat ik niet onderuit ben gegaan. Eerst maar van het weekend bekijken waar dit vandaan komt.
Dacht tijdens de rit in een flits mijn olie lampje al te zien branden terwijl ik deze pas nog gecontroleerd had. Mooi @#$&* dus...
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet het er nu dus uit.... Drama...

1440mc2.jpg
 
Even een bump! Had me min of meer bij het issue neergelegd bij het probleem, totdat er benzine op mijn achterwiel zat. Bij onderzoek van de carburateur bleek dat het rubber van de naaldzitting verrot was en ook een rubber op de vlotter.

Weet iemand waar ik deze nog kan krijgen???
 
Terug
Bovenaan Onderaan