'04 SV650S slaat soms af

ROB-E

MF veteraan
18 sep 2005
2.218
2.209
Genemuiden
Goedendag mensen,

Mijn SV650S uit 2004 slaat soms af. Na het inknijpen van de koppeling.
Dit deed hij wel eens vaker, maar vaak met wat Jomanda water (injectie reiniger) was het probleem weer voor een seizoen verholpen.
Helaas werkt het nu dus niet, (fles Jomanda-water leeg, en 3 a 4 tankbeurten verder) Zaterdag er weinig last van gehad, maar gisteren (toen ik voor de eerste keer meedeed met motogymkhana) was het erg lastig!
En soms komt er ook in het display te staan: FI (zal wel fuel injection betekenen) En dan slaat de motor ook niet meer aan!
Keer van contact af, ff wachten en dan weer starten, doet hij het gewoon weer. En t ding rijd nog steeds als een zonnetje. Doet geen slag mis, nou ja bij het stationair draaien soms niet :P
De motor heeft 48.000Km op de teller (waarvan ik er 40.000 van gereden heb)
En bij 26.000Km is de klepspeling nog gecontroleerd en de gaskleppen syncroon gesteld. (zal binnenkort wel weer moeten)

Enig idee wat het kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Zoek eerst eens een werkplaatshandboek op. Dealermode bij een gsxr is twee draadjes doorverbinden en klaar. Zal bij een SV niet veel anders zijn denk ik.
 
QZPBpxy.jpg


LWppEf1.jpg


foto's van internet, doorgefikte bedrading is eigen risico :+
 
als het gebeurt bij het inknijpen van de koppeling, dan vermoed ik dat er iets mankeert aan het onderbrekingscircuit dat de motor uitzet als de standaard nog uitgeklapt is.

Ik zou ff het stekkertje bij de koppelingshendel checken en de sensor bij de zijstandaard. Misschien blijft er iets hangen, of even met contactreiniger aan de gang.


overigens kun je met die dealer mode alleen aan de gang op het daadwerkelijke moment dat er FI in je beeldscherm staat. De SV heeft geen geheugen om foutcodes in op te slaan ;) Dus dan moet je maar net "geluk" hebben dat je net die foutmelding krijgt als je wil gaan uitlezen.
 
Laatst bewerkt:
Nou eigenlijk meer als je gaat stilstaan voor een verkeerslicht e.d. dan wil de motor wel eens afslaan.
Als hij startionair draait is er niks aan de hand. Blijft hij netjes lopen, geef je een keer gas, zakt hij op 1 of andere manier soms wat onderuit in zijn toeren en slaat dus af.
Heb ooit al wel eens begrepen dat de SV650 zo rond de 1200 toeren moet lopen. En dat doet ie netjes.
Maar zal er eens wat beter op letten of het niet 1100 toeren of minder is. (het is me nog niet opgevallen)
Anders gaat het startionaire toerental gewoon wat de lucht in, hopelijk probleem over.
De FI komt ook in het beeld na het afslaan, maar dat gebeurt soms.

Ga het straks wel ff proberen, maar ben ook bang dat ik geen fout code ga zien.

Bedankt voor je antwoord igg!
 
Laatst bewerkt:
Nou eigenlijk meer als je gaat stilstaan voor een verkeerslicht e.d. dan wil de motor wel eens afslaan.
Als hij startionair draait is er niks aan de hand. Blijft hij netjes lopen, geef je een keer gas, zakt hij op 1 of andere manier soms wat onderuit in zijn toeren en slaat dus af.
Heb ooit al wel eens begrepen dat de SV650 zo rond de 1200 toeren moet lopen. En dat doet ie netjes.
Maar zal er eens wat beter op letten of het niet 1100 toeren of minder is. (het is me nog niet opgevallen)
Anders gaat het startionaire toerental gewoon wat de lucht in, hopelijk probleem over.
De FI komt ook in het beeld na het afslaan, maar dat gebeurt soms.

Ga het straks wel ff proberen, maar ben ook bang dat ik geen fout code ga zien.

Bedankt voor je antwoord igg!
1100 is wel laag. Die van mij loopt het lekkerst op 1300 rpm stationair. Is geloof ik wel normaal als ik het SV topic lees ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan