"anker cement bak" maken om motor aan vast te leggen

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Nadat er afgelopen week wederom een trapfiets , deze keer van mijn partner gestolen is wil ik de motoren nog beter gaan vast zetten.

Uiteraard werkt alles vertragend maar ik wil voorkomen dat men de motoren die beide met een schrijfrem slot en kettingslot vastliggen kunnen optillen.

Nu "huur" ik de parkeerplaats bij mijn appartement en wil ik bijvoorkeur geen grond of muuranker vast zetten.
Bij het denken aan een alternatief dat ik aan een gewicht waar ik een anker in kan maken in de vorm van een cementbak waar ik dan motoren aan vast kan zetten.
Op de motor dan mee te nemen moet men minimaal een slot doorslijpen.

De insteek is om een cementkuip te en deze te vullen stenen / cement en hier een beugel / oog in te maken waar een kettingslot door heen kan.
Het lijkt me acceptale om hier een gewicht van +/- 300kg


Hebben jullie reeds dergelijke constructies gezien of tips voor mij ?
 
De insteek is om een cementkuip te en deze te vullen stenen / cement en hier een beugel / oog in te maken waar een kettingslot door heen kan.
Het lijkt me acceptale om hier een gewicht van +/- 300kg

Dan moet je op zoek naar een kuip van 125 liter, die zijn al best fors.

Voordeel als je ingestorte beugel aan de bovenzijde zit, is wel dat je slot lekker vrij van de grond hangt.
Dat maakt het moeilijker om hem door te knippen tov van een slot wat op de grond ligt.
Beetje het bezwaar wat ik ook zou hebben bij die geplaatste ebay-link, kijk maar eens op youtube naar filmpjes waar ze in seconden kettingen door knippen. En de reden dat ik mijn kettingslot (door achterwiel) altijd ophang aan mijn frame.
 
Laatst bewerkt:
:^ En verder waar mogelijk de motoren aan elkaar vastzetten, dan werkt de één als 'betonblok' voor de ander.

Dat doen we nu inderdaad echter als er straks een weg is staat de ander nog steeds los.
De kans is groot dat ze ook los van elkaar en niet altijd samen weg zijn.


Bedenk even hoe groot je ongeveer dat blok wilt hebben. Het helpt namelijk alleen tegen het direct inladen van een motor. Hoeft dus niet per se supergroot te zijn.

Dat klopt alleen een blok van 50 kg is relatief eenvoudig op te tillen samen met een mtoor.



Kleine aanvulling de parkeerplaats is voorzien van een (vloeistof) dichte cement ? vloer een tegel eruit halen gaat helaas dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon tegel eruit, gatje graven, volstorten. Tegel bewaren.

Bedenk even hoe groot je ongeveer dat blok wilt hebben. Het helpt namelijk alleen tegen het direct inladen van een motor. Hoeft dus niet per se supergroot te zijn.

Voor de dieven die knippen en slijpen maakt het verder niet uit hoe groot het blok is.

Algemene motorpraat > Techniek, vragen en antwoorden
Kan ik dan ook gewoon een stuk van 30x30 uit de vloer van de parkeerkelder slijpen en dat later terugleggen?
 
Geen 1 april grap:

http://www.yanchor.com/about2.html
Yanchor original MOTORCYCLE SECURITY CONCRETE IN GROUND ANCHOR, INSURANCE APP | eBay

Je kunt deze ook eventueel wat LAGER in de grond plaatsen zodat naderhand, als je de parkeerplaats niet meer wilt huren, je het gat weer op de originele manier dicht kan maken (moet je wel de stenen bewaren ;) )

Leuk systeem. Is ook goedkopie zelf te maken met een stuk wapeningstaal en 2 pvc bochtjes. Beton storten, op maat gemaakte pvc bocht erin, wapening in een U vorm buigen en over je pvc bocht hangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon toestemming vragen voor 2 muur ankers als je ooit weg gaat haal je deze weg en zitten er 8 gaatjes in de muur meer niet.

En als je geen toestemming krijgt kan je altijd nog iets van een kuip maken vol met beton en dan gewoon goed aantal grof grind er door mengen.
 
Waarom neem je niet zon alarm die als hij afgaat ook een alarm af laat gaan op je afstandsbediening?
Alleen is het bereik maximaal 10 km dus als je een keer weg bent... maar neem aan dat het vooral voor de nacht is als je zelf thuis bent.
Beton in een kuip is nog steeds transporteerbaar dus een karretje eronder en klaar zijn ze.
 
Diefstalpreventie werkt alleen vertragend. 100% proof kan niet. Een gevulde speciekuip zonder handvatten is met twee man nauwelijks te tillen en transporteren Helemaal als er nog een motor et een geblokkeerd wiel aan vast zit. Daar is een dief wel even zoet mee. Gelegenheidsdiefjes beginnen er al helemaal niet aan.
 
Diefstalpreventie werkt alleen vertragend. 100% proof kan niet. Een gevulde speciekuip zonder handvatten is met twee man nauwelijks te tillen en transporteren Helemaal als er nog een motor et een geblokkeerd wiel aan vast zit. Daar is een dief wel even zoet mee. Gelegenheidsdiefjes beginnen er al helemaal niet aan.
Hoe ga je die speciekuip eigenlijk meenemen/afvoeren als je gaat verhuizen?
 
Daarom gewoon een betonnen parasolvoet ,multifunctioneel :Y
even de ketting of kabel er vast aan boren en klaar
ding wat ik heb beur je echt niet op samen met de motor :N
 
Hoe ga je die speciekuip eigenlijk meenemen/afvoeren als je gaat verhuizen?
Dan hoeft het toch niet binnen 2 minuten? Bovendien kan je de motorfiets dan losmaken, gewoon met de sleutel. Met een paar man til je de kuip op een karretje en rolt hem weg.
Of je laat hem gewoon staan en maakt op je nieuwe adres een muuranker.
 
Hoe ga je die speciekuip eigenlijk meenemen/afvoeren als je gaat verhuizen?

Simpel!

Je giet eerst 3/4 van een hele grote speciekuip vol met water.

Je zorgt voor een waterdichte tussenlaag daarbovenop.

Je stort het laatste deel (1/4 speciekuip) beton daaroverheen.



Niemand die ziet dat de onderste 3/4 vol water zit.

Als je gaat verhuizen:


media_xll_1404926.jpg




+

o-WATER-LEAK-facebook.jpg




Daarna, met een grote moker de laag beton kapotslaan!

stock-footage-sledge-hammer-hitting-concrete-bricks.jpg


Voordeel: je hebt meteen een speciekuip voor het beton in af te voeren.

Succes *O*
 
Laatst bewerkt:
advertentie op mp: speciekuip, gratis af te halen :)

_O-


Ik vind het verder wel een goed idee. Stuk PVC met een beugel wapeningsstaal in een speciekuip zetten en dan volstorten met beton. Als het droog is omdraaien en de kuip eraf trekken. Kettinkje erdoor en klaar.

a0uzdc.jpg


Als je een kuipje pakt van 65L van de gamma heb je het toch al snel over 160kg aan beton wat je naast de motor in je bus moet tillen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan