Problemen carburator ???

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Ik heb deze moto pas gekocht Een CBR 600 F '97. Hij heeft 2 jaar stil gestaan. Heb er nieuwe naft in gedaan, en na een tijdje starten ging ie aan.

De benzine zeikt er echter ergens terug uit. Dit enkel als ik hem laat draaien...

Bij stilstaan dus niet.

Enig idee, wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn ???
 
Laatst bewerkt:
In zover had ik het ook al opgezocht, maar wou eigenlijk weten waarlangs hij momenteel lekt....

Is dat dan een overloop ???

En komt dat door een carburator die blijft hangen, of open staan ???
 
Ik vermoed dat je vlotter de brandstoftoevoer niet meer afsluit op het moment dat het vlotterbakje vol is. Dus pist ie alles er naast ja :)
 
Dat begint al goed... Ik ga proberen aan de carbs te geraken, maar als leek lijkt me dat een hele klus...

En hij staat in een ondergrondse garage, dus hem eruit duwen is geen optie. Die inrit is veel te stijl. Pfffff....


Is er een produkt wat ik in de carbs kan spuiten , om de boel wat gangbaar te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, Forte levert verschillende toevoegingen. Ik denk dat voor jou het verstandigste is de carburateurs te demonteren (eventueel foto's maken, dan weet je later hoe je ze terug moet bouwen) en naar een motorzaak te brengen. Daar kan je ze laten reinigen en reviseren.

Jim
 
Laatst bewerkt:
Remreiniger heeft in jouw geval geen zin meer. Kosten van het reinigen zal een keer 75-100 euro zijn. En gezien de carburateurs toch uitelkaar zijn zal het reviseren ook zo iets kosten (aan onderdelen en arbeid).

Jim
 
ik heb ergens gelezen dat ze remmen reiniger in de carburators spuiten om ze los te maken.

Iemand ervaring hiermee ?

Denk je dat je lekkage daarmee verholpen word?

In mijn ogen kun je:

1 wegbrengen naar iemand met meer sjoegel van motoren

2 carburateurs demonteren en die wegbrengen naar iemand die er sjoegel van heeft

3 werkplaatshandboek bemachtigen of detailtekeningen van je carburateurs en dan carburateurs demonteren en kijken naar eventuele verdachte dingen of zelfs reviseren (zelf ga ik liever reviseren) plus (laten?) reinigen (ultrasoon?)

4 lekker doorgaan met knoeien

Hierbij is optie 1 denk ik het verstandigst
 
Laatst bewerkt:
Ja was even naar een oplossing aan het zoeken, zodat ik de motor uit de garage met heel steile en U vorm oprit , boven te krijgen, zodat ik die ergens kan laten nakijken....

Dus als ik die even aan het bollen zou krijgen, zonder dat die benzine zeikt, was ik ver genoeg...

Want anders krijg ik last met de andere bewoners , dat de hele boel stinkt van de naft |(
 
Laatst bewerkt:
Ja was even naar een oplossing aan het zoeken, zodat ik de motor uit de garage met heel steile en U vorm oprit , boven te krijgen, zodat ik die ergens kan laten nakijken....

Dus als ik die even aan het bollen zou krijgen, zonder dat die benzine zeikt, was ik ver genoeg...

Want anders krijg ik last met de andere bewoners , dat de hele boel stinkt van de naft |(

Carb demonteren en die heenbrengen of aanhanger regelen of calve pindakaas daar word je groot en sterk van?
 
Weet je wel wat er met bezine gebeurd bij lange stilstand?
Dat gaat zich omzetten in bruine drap (sludge? ).
Dan helpt forte ook niet meer.
Sowieso de boel uit elkaar trekken.
En goed schoonmaken liefst ultrasoon
En ik vermoed dat de vlotter blijft hangen of de brandstoftoevoer niet /niet goed meer afsluit.
 
en wat zorgt ervoor dat de brandstof toevoer niet / niet goed meer af sluit ???

het is aan de overloop van dit ding , dat er benzine uitkomt bij het starten / bollen van de motor

5d6edb68a68b6ab5362ceb6e869d5005.jpg


En op de volgende foto zie je dat ook : uit A loopt benzine, en komt aan B uit

+ Als je aan die dikke darm C blaast komt er ook benzine in stilstand uit

http://uploadenfoto.nl/pictures/3424c85fb4af1fd59a73d8d58124782c.jpg

Beter kan ik het niet uitleggen
 
Dus iemand een idee wat dat kan zijn buiten de carbs eventueel ???

Want ik ga niet zeggen dat ze zuiver zijn, maar ze lijken me wel "schoon"... ???

Verder als dit ben ik nog niet geraakt, maar heb er wel met een felle lamp in gekeken, en zie niks speciaals...

68710f4da469160012ee32d6e18429ee.jpg




En ja ik weet wel dat ik een groentje ben, maar is niet iedereen zo begonnen ooit :P
 
vooral punt 3 is ook interessant. Want kan niet zeggen of de carburators afgelaten waren , toen ik hem haalde..

Je kunt nu meteen de spruitstukken onderzoeken. Bij veel
motoren zijn deze van onder andere rubber gemaakt. Wanneer de
rubberen spruitstukken poreus, gescheurd of keihard zijn, moeten
ze vervangen worden. Deze spruitstukken zijn namelijk oorzaak
nummer 1 voor lekkende en valse lucht aanzuigende carburateur.
We hebben voor een hoop types motoren deze spruitstukken in
ons assortiment.
 
Nee de spruitstukken kunnen nooit dit probleem geven, de carburateurs moeten er af en schoongemaakt of eventueel gereviseerd worden.
Van de buitenkant kun je de verontreiniging in de carburateurs niet zien.
Er is in de carburateurs een afdichting die door vuil niet goed meer werkt waardoor de brandstof door blijft lopen uit de overloop.

Spruitstukken zorgen voor lucht lekkage, geen brandstof lekkage.
 
Laatst bewerkt:
ok nu nog iemand vinden die ze me deftig wilt zuiver maken, aan een schappelijke prijs...

Ik woon in België (Maaseik), net over de grens met Nederland (Susteren)...

Want wil er een streetfighter van maken.. en er zullen dus nog meer kosten volgen :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan