Problemen carburator ???

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Ik heb deze moto pas gekocht Een CBR 600 F '97. Hij heeft 2 jaar stil gestaan. Heb er nieuwe naft in gedaan, en na een tijdje starten ging ie aan.

De benzine zeikt er echter ergens terug uit. Dit enkel als ik hem laat draaien...

Bij stilstaan dus niet.

Enig idee, wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn ???
 
Laatst bewerkt:
ok nu nog iemand vinden die ze me deftig wilt zuiver maken, aan een schappelijke prijs...

Ik woon in België (Maaseik), net over de grens met Nederland (Susteren)...

Want wil er een streetfighter van maken.. en er zullen dus nog meer kosten volgen :/

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Als je de carburateurs los heen brengt zal je dat ook geld schelen maar.... tja... Ze moeten hierna ook synchoon gezet worden.

Vraag me af hoe je kleppen er aan toe zijn deze moeten ook goed staan voor het synchroniseren aan.



Ben benieuwd
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Als je de carburateurs los heen brengt zal je dat ook geld schelen maar.... tja... Ze moeten hierna ook synchoon gezet worden.

Vraag me af hoe je kleppen er aan toe zijn deze moeten ook goed staan voor het synchroniseren aan.



Ben benieuwd
Complete bank aanleveren.
Reinigen heeft geen/nauwelijks invloed op de synchronisatie, an sich.
Hangt er dus meer vanaf hoe de boel vooraf stond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Complete bank aanleveren.
Reinigen heeft geen/nauwelijks invloed op de synchronisatie, an sich.
Hangt er dus meer vanaf hoe de boel vooraf stond.

Ik heb het verkeerd geformuleerd.
Los bedoelde ik gedemonteerd van de motor.
Dus idd complete carbbank.
Zelf zou ik het synchroon staan wel controleren evenals kleppen.
(En dan de nog niet te noemen standaard dingen remsysteem,vloeistoffen, etc etc)

Hij heeft hem net gekocht terwijl hij 2 jaar stil heeft gestaan dan heeft de brommert iets meer love and attention nodig vind ik.
Plus je hebt gelijk een nulmeting voor je onderhoud
 
Ik heb het verkeerd geformuleerd.
Los bedoelde ik gedemonteerd van de motor.
Dus idd complete carbbank.
Zelf zou ik het synchroon staan wel controleren evenals kleppen.
(En dan de nog niet te noemen standaard dingen remsysteem,vloeistoffen, etc etc)

Hij heeft hem net gekocht terwijl hij 2 jaar stil heeft gestaan dan heeft de brommert iets meer love and attention nodig vind ik.
Plus je hebt gelijk een nulmeting voor je onderhoud
Je hebt gelijk. Om deze redenen.
Niet om de reden van ultrasoon reinigen.

Hoewel het in een enkele situatie kan zijn dat een motor met vervuilde carbs eerder synchroon is gezet, waardoor het na reinigen afwijkt.
 
Er is niemand uit de buurt van Limburg, die me kan helpen met het demonteren van de carbs ? Of zelfs met reinigen ? :?

Misschien zijn ze er wel maar dan moeten ze het ook willen oftewel misschien zou je het netjes kunnen vragen.

En anders werkplaatshandboek/servicemanual of haynesmanual op de kop tikken of downloaden google is uw grootste vriend.

En als je het niet aan durft.... ff wachten op reactie van anderen die je miss willen helpen....of de garage heb gehoord dat ze daar ook wel handig zijn :P
 
Had het toch netjes gevraagd, dacht ik. Normaal komt er morgen iemand kijken. Ik hoop dat hij me kan / wilt helpen...

Zo niet , mag iemand die in de buurt woont, altijd iets laten weten.

Ik probeer gewoon met de middelen die ik heb, deze op te knappen, als naked bike / streetfighter waarmee ik dan kan rijden.

:}
 
Werkplaats handleiding voor jou motor staat op deze site for the record het is de onderste.

http://hondatech.info/downloads/Moto/CBR/CBR600/

Met zo'n handleiding heb je net even wat meer ondersteuning.
Mocht je zelf meer willen en kunnen doen kan ik mits je goed engels kan een haynesmanual aanraden.
Kost 28,50 en je hebt complete boek met duidelijke beschrijving wel in het engels.

Carb erafhalen is pies of koekie let er alleen op dat:

Je benzinekraan op de tank dicht is
Je de benzine aftapt van de carbs
Niet aan de stelschroeven komt
Dat je voor jezelf duidelijk markeert wat waarop hoort denk aan een label foto of aantekeningen.

En het reinigen... Tja nogmaals...de garage

Er zijn alternatieve methodes maar die links plaats ik niet want beste is en blijft utrasoon.
 
En vanaf dan wordt t stil.... '(

Ik vraag me af of iedereen jouw serieus neemt, en of jij alle reacties serieus genomen hebt.

Je hebt een relatief eenvoudig probleem, en de oplossing is aangedragen. Carbs eraf, opkuisen en terug monteren.
Eventueel moet je nog de tank reinigen omdat er mogelijk sludge inzit.

Volgens mij heb je deze simpele handelingen niet uitgevoerd. Dan heeft men geen zin meer om verder te reageren. Vooral omdat je ook nog eens zegt er een streetfighter van te willen maken... dat komt niet echt geloofwaardig over als je het ding niet eens aan de praat krijgt.

Zorg ervoor dat je de reacties serieus neemt, en volg een logisch plan bij het aanpakken van de motor. Dan is men echt wel gewillig om mee te denken.
 
Ik vraag me af of iedereen jouw serieus neemt, en of jij alle reacties serieus genomen hebt.

Je hebt een relatief eenvoudig probleem, en de oplossing is aangedragen. Carbs eraf, opkuisen en terug monteren.
Eventueel moet je nog de tank reinigen omdat er mogelijk sludge inzit.

Volgens mij heb je deze simpele handelingen niet uitgevoerd. Dan heeft men geen zin meer om verder te reageren. Vooral omdat je ook nog eens zegt er een streetfighter van te willen maken... dat komt niet echt geloofwaardig over als je het ding niet eens aan de praat krijgt.

Zorg ervoor dat je de reacties serieus neemt, en volg een logisch plan bij het aanpakken van de motor. Dan is men echt wel gewillig om mee te denken.

Juist ja
 
Het was niet slecht bedoeld. En neem de reacties zeker serieus.

Er komt vandaag normaal iemand langs, om me eventueel te helpen de carbs eraf te halen.

merci alvast voor de handleiding :}
 
Die gast wou er liever niet aan beginnen, dus ben zelf verder beginnen demonteren.

Moet alleen nog die klemmen van de carburators los krijgen, waarmee hij op de motor zit. Maar daar kom je nergens bij...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze gisteren uiteindelijk los gekregen. Ze zaten echt goed vast. Verschillende mensen hadden het geprobeerd. En die kregen ze ook niet los...

Zoals ik al eerder zei, Dieter, ik denk dat iedereen zo wel begonnen is...

Ps geef het wel niet snel op :P
 
Ik ben zelf in het bezit van een ultrasoon reiniger. Je zou bij mij terecht kunnen voor het reinigen van je carburateurs. Kosten zullen zoon 50 euro zijn als je zelf met losse carburateurs komt. Woon in omgeving van Nijmegen zal dus wel een stukje rijden zijn schat ik zo in.
 
Ik heb ze gisteren uiteindelijk los gekregen. Ze zaten echt goed vast. Verschillende mensen hadden het geprobeerd. En die kregen ze ook niet los...

Zoals ik al eerder zei, Dieter, ik denk dat iedereen zo wel begonnen is...

Ps geef het wel niet snel op :P

Volgende stap is demonteren. Zorg er wel voor dat je de onderdelen per carb bij die carb houdt.

Schoonmaken. Geloof me, je kan ze 6 x schoonmaken maar nog steeds ergens in een minuscuul doorgangetje een verstopping houden, terwijl je ervan overtuigd bent dat alles schoon zou moeten zijn. Iemand die goed met een Ultrasoon reiniger om kan gaan is een aanrader.
Je zou bv http://www.carambamotorcycles.nl kunnen proberen.
 
Ik ben zelf in het bezit van een ultrasoon reiniger. Je zou bij mij terecht kunnen voor het reinigen van je carburateurs. Kosten zullen zoon 50 euro zijn als je zelf met losse carburateurs komt. Woon in omgeving van Nijmegen zal dus wel een stukje rijden zijn schat ik zo in.



Het is inderdaad een eindje rijden. Wanneer kan jij, en kan ik erop wachten, moest ik de rit maken ?

8252c0edd239d4a6fea69f2fbfa57466.jpg
 
Ff 4 bakjes nemen 1 voor elke carburateur.
Wel noteren welk bakje bij welke carb hoort.
Alle onderdelen in de juiste bakjes stoppen.
Goed kijken naar versleten onderdelen naald sproeiers etc.
Goed kijken naar kapotte pakkingen/afdichtingen.
En niet aan de stelschroeven komen daar hoef je normaal niet bij te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan