Gestolen: BMW R1200GSA triple black 87-MB-SK

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
992
Zuid Holland
full


Vanmorgen ging mijn vrouw haar motor uit de parkeergarage halen, ik was al weg naar het werk met de auto.
Belt ze op: Heb jij je motor ergens anders neergezet? Nou ja gestolen dus uit de parkeergarage. Op slot, alarm aan, Abus remschijfslot erop. En weg dus. Die van mn lief hebben ze laten staan.
In het centrum van Spijkenisse, naast de kerk uit de parkeergarage onder ons huis..
Deksels!
 
Zonde. :( En je mag best wel wat anders zeggen dan "Deksels" Je bent veel te beleefd tegen dit soort tuig. De opvolger zou ik maar in de huiskamer zetten voorlopig, ze weten nu dat er binnenkort weer eentje te halen valt.
 
Kudt! Sterkte ermee.. hopelijk wel goed verzekerd?

Blijft toch bijzonder dat het dievengilde blijkbaar ongestoord hun gang kan gaan in de parkeergarages. Daar waar je denkt dat je motor het veiligst staat, worden ze het meest gejat :(
 
Gelukkig is hij casco verzekerd met drie jaar nieuwwaarde en hij is nog geen drie jaar oud.

Dat scheelt enigzins.
Succes met de afhandeling van het gezeik.

Ik zou mij toch eens afvragen of zo'n parkeergarage niet een vals gevoel van veiligheid geeft. Ik ben zelf van mening dat je beter je fiets buiten vast in het zicht kan neerzetten. In zo'n garage kan men s'nachts toch wat rustiger de tijd nemen om het een busje in te laden.
 
Ja maar een nieuwe motor zet je ook niet buiten, tenminste ik niet. En daarnaast de buurt is 's nachts ook stil. Busje: knipt sloten los en weg is ie. Gone in 60 seconds...
 
Shit zeg!

Is zo,n gps tracker eigenlijk wat?
Mijn buurman had een gps-tracker in zijn Ducati. Helemaal ingebouwd. Maar toen die gestolen werd (ook uit onze parkeergarage btw), lag de gps-tracker in de hoek. Die hadden ze eruit gehaald.
Gasten die dure motoren uit parkeergarages halen zijn profs, die weten exact wat ze doen. Dit zijn geen toevallige gelegenheidsdieven.
 
@Magere Hein: Ik vind emotioneel gezien dat ook wel, maar weetje de plek naast mijn staat de auto van iemand met drie kleine kinderen. Ik denk dan altijd terug aan een drama van iemand die na de zoveelste inbraak in zijn vakantiehuisje het hek onder stroom had gezet. Dat kostte dan uiteindelijk twee jonge kinderen en hun moeder het leven. Dat is het toch niet waard hè?
Ik zal van deze motor wel nooit meer iets vernemen, vast al lang in Polen of zo.
@Deputy: Thnx
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat gaat ook wel ver maar op een gegeven moment kan je die gasten, waar ze ook wonen, wel neer knuppelen en ergens begraven.

Zo te zien is jouw bike een standaard BMW dus een nieuwe aanschaffen is vrij makkelijk. Ook als deze natuurlijk goed verzekerd is (no offence :-)).

Maar als je "one off a kind" bike" heb waar je uren/dagen/weken/maanden sleutelwerk in heb zitten of als je niet goed verzekerd ben word je toch gek.

Ik rij een ZRX van 15 jaar oud, maar als deze gestolen word (zal wellicht niet snel gebeuren) krijg je de dagwaarde van euro 1.500,00. Nou ben je lekker mee!
 
Aardig klote en zo te zien zit de hele accessoires catalogus op deze motor
 
Ja Anon, hij was zogezegd "full options" and then some... Maar ja nu maar zien hoe het verder gaat. Vanmorgen de verzekeringsmaatschappij gebeld, we gaan het zien.
Achteraf hoorde ik dat mijn buurman een vreemde snuiter in de buurt van de parkeergarage had gezien in het begin van de week. Type Oost-Europeaan, buurman werkt in de beveiliging, hij is hem nog gaan zoeken toen, maar kon de "meneer" niet meer vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan