honda shadow vt750c 83"

XD_LOW

Rookie
5 apr 2015
2
0
gent ( belgie )
eerst en vooral , ik ben hier net toegekomen :+ dus effe voorstellen

ik ben glenn 24 en van gent ( belgie ) aangezien dit een van de meest actieve forums zijn ben ik dus hier gestrand .

ik had reeds een paar vraagjes mits dit men eerste motor is die ik verbouw :]

alles betreft een honda shadow 750 van 1983 in bobberstijl

vraag 1:
origineel zitten er 2 benzine tanks met benzine pomp op de motor , kan ik de motor laten werken zonder de benzinepomp als ik enkel de hoofd tank gebruik.( dus die zit boven de carburatie op het frame ) of heeft die echt de hoge druk nodig ?

vraag 2:
ik zou de originele luchtfilter weg halen en rechtstreeks op de carburatie een kelk plaatsen . dus de verhouding lucht/benzine verandert welke sproeiers heb ik dan nodig ?

vraag 3:
ik wou men voorvork verlagen door de bovenzijde "afteslijpen" of af draaien nieuwe draad tappen en dop monteren . deze vraag is waar kan ik dit laten doen ?

zo ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen bij de bouw van men bobber ;)
grtz XD
 
eerst en vooral , ik ben hier net toegekomen :+ dus effe voorstellen

ik ben glenn 24 en van gent ( belgie ) aangezien dit een van de meest actieve forums zijn ben ik dus hier gestrand .

ik had reeds een paar vraagjes mits dit men eerste motor is die ik verbouw :]

alles betreft een honda shadow 750 van 1983 in bobberstijl

vraag 1:
origineel zitten er 2 benzine tanks met benzine pomp op de motor , kan ik de motor laten werken zonder de benzinepomp als ik enkel de hoofd tank gebruik.( dus die zit boven de carburatie op het frame ) of heeft die echt de hoge druk nodig ?

vraag 2:
ik zou de originele luchtfilter weg halen en rechtstreeks op de carburatie een kelk plaatsen . dus de verhouding lucht/benzine verandert welke sproeiers heb ik dan nodig ?

vraag 3:
ik wou men voorvork verlagen door de bovenzijde "afteslijpen" of af draaien nieuwe draad tappen en dop monteren . deze vraag is waar kan ik dit laten doen ?

zo ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen bij de bouw van men bobber ;)
grtz XD

Is die hoofdtank met de carburator verbonden met 1 of 2 slangen? Indien 2 kan je zonder de pomp. Zou trouwens de eerste motor zijn zonder injectie waar een brandstofpomp nodig is.

Moet je kijken wat het bereik van deze is. Hij zal wat rijker moeten maar andere naalden is misschien niet direct nodig als je bij deze de AF verhouding kan regelen.

Elke goede metaalbewerker kan je daarmee helpen.
 
Laatst bewerkt:
Is die hoofdtank met de carburator verbonden met 1 of 2 slangen? Indien 2 kan je zonder de pomp. Zou trouwens de eerste motor zijn zonder injectie waar een brandstof tank nodig is.

Moet je kijken wat het bereik van deze is. Hij zal wat rijker moeten maar andere naalden is misschien niet direct nodig als je bij deze de AF verhouding kan regelen.

Elke goede metaalbewerker kan je daarmee helpen.

de hoofd tank liep naar de 2de tank en niet naar de carburatie . de 2de tank zit voor het achterwiel dus ik dacht enkel een pomp omdat de tank lager zit of de carburatie ?
 
eerst en vooral , ik ben hier net toegekomen :+ dus effe voorstellen

ik ben glenn 24 en van gent ( belgie ) aangezien dit een van de meest actieve forums zijn ben ik dus hier gestrand .

ik had reeds een paar vraagjes mits dit men eerste motor is die ik verbouw :]

alles betreft een honda shadow 750 van 1983 in bobberstijl

vraag 1:
origineel zitten er 2 benzine tanks met benzine pomp op de motor , kan ik de motor laten werken zonder de benzinepomp als ik enkel de hoofd tank gebruik.( dus die zit boven de carburatie op het frame ) of heeft die echt de hoge druk nodig ?
Ja dat kan, je hebt echter kans dat wanneer de tank bijna leeg is de carburateurs te weinig brandstof krijgen. De tank dan dus nooit te ver leeg rijden.

vraag 2:
ik zou de originele luchtfilter weg halen en rechtstreeks op de carburatie een kelk plaatsen . dus de verhouding lucht/benzine verandert welke sproeiers heb ik dan nodig ?
Je motor heeft CV-carburateurs, dat is zwaar ruk afstellen met open kelken (lees: zo goed als onmogelijk om in het hele bereik goed te krijgen)
vraag 3:
ik wou men voorvork verlagen door de bovenzijde "afteslijpen" of af draaien nieuwe draad tappen en dop monteren . deze vraag is waar kan ik dit laten doen ?
geen idee, informeer eens bij een chopperbouwer als bv short cut choppers
zo ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen bij de bouw van men bobber ;)
grtz XD
 
Terug
Bovenaan Onderaan