no-load spanning van de dynamo van de GSX-% 750 (2005)

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.728
2.475
Hoi Forum leden,

Weet iemand van jullie wat de no-load spanning van de dynamo van de GSX-R 750 uit 2005 moet zijn.
Dit is de spanning (wisselspanning) die elke spoel van de dynamo af hoort te geven voor het naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaat.
Dus de spanning die de dynamo afgeeft in onbelaste toestand.

Een link naar een pdf van het werkplaatshandboek (waar dit zeker in moet staan) zou ook meer dan welkom zijn.

Alvast dank voor je reactie.
 
Dank voor je reactie,
Dat haalt ie wel, dus ik denk dat mijn spanningsregelaar de geest gegeven heeft :-(.
 
Hoi Forum leden,

Weet iemand van jullie wat de no-load spanning van de dynamo van de GSX-R 750 uit 2005 moet zijn.
Dit is de spanning (wisselspanning) die elke spoel van de dynamo af hoort te geven voor het naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaat.
Dus de spanning die de dynamo afgeeft in onbelaste toestand.

Een link naar een pdf van het werkplaatshandboek (waar dit zeker in moet staan) zou ook meer dan welkom zijn.

Alvast dank voor je reactie.
http://link.marktplaats.nl/m881760845
 
Even alles doorgemeten en inderdaad mijn conclusie dat de spanningsregelaar defect moet zijn.
Accu is af en toe leeg, geen lekstroom als de boel uitstaat (0.5 mA, dus verwaarloosbaar). Dynamo levert op alle fasen plnm 25 V bij stationair toerental en rond 90-110 bij 5000 rpm of meer. lijkt me ook goed. klemspanning op de accu tijdens het rijden met de verlichting aan is soms genoeg, maar vaak niet. Zonder de verlichting aan is de klemspanning over de accu te hoog (16,5 V heb ik gemeten,maar wilt niet zeggen dat het daarbij blijft . . .
Wat ik een beetje vreemd blijf vinden is dat er niet altijd sprake is van een overspanning (met stroomverbruikers aan is het meestal te weinig, dus daarom heb ik mijn dynamo ook even verdacht), maar gezien de overspanning zonder verlichting is in elk geval de conclusie dat de spanningsregelaar de boel niet meer afkapt boven de 15V, dus een nieuwe halen . . . .
 
Terug
Bovenaan Onderaan