Ik krijg de carburateurs maar niet goed

Kt-emmer

MF'er
28 sep 2014
36
0
Ik krijg mn gsx 750 f niet goed aan het lopen,
De carburateurs zaten dicht na een tijd stilstaan, alles ultrasoon laten reinigen, alle sproeiers ultrasoon gereinigd, en zitten niet dicht.
Alle kanaaltjes in de carbs zijn los, maar toch niet goed lopen B|

Koud, choke uit en starten en lopen, de choke kan bijna gelijk terug, motor pakt vrij goed op met gasgeven. Als hij op temperatuur is, reageerd hij wat slechter op gasgeven, en lijkt op 3 cilinders te draaien.
Met een spuitfles met water ff op de bocht spuiten laat zien dat 1 en soms 2 bochten niet goed op temperatuur komen.
Rijdend merk ik dat ie bij oppakken even sputtert en vervolgens wel oppakt

Als de motor op temperatuur is, is het probleem erger dan koud, als ik remmenreiniger rondom de carburateur rubbers spuit veranderd het toerental niet (dus geen valse lucht)
Spuit ik in het luchtfilter dan pakt ie ineens wel goed op

Ik heb de carbs al diverse keren uit elkaar gehaald en alle rubber o ringetjes vervangen incl, die van de co schroeven, vlotters op nivo gezet volgens manual,
co schroeven 3,5 slag uit, (zo standen ze ook) manual zegt 1 5/8 maar daar loopt ie stationair amper op, en stonden al op 3,5 slag uit.

Bougies zijn nieuw, en vonken goed, bougiekales, bobines, bougiedoppen doorgemeten en alles OK,

Ik snap het ff niet meer..... B|

Iemand een idee ??
 
Laatst bewerkt:
ja, want het sputteren doet zich voor tijdens het oppakken bij gasgeven, zou hij niet genoeg krijgen dan zou hij half / vol gas helemaal niks meer doen.

het lijkt dus of er bij 1 a 2 van de carbs de stationair sproeiers dicht zitten, maar dat zijn ze niet
 
bougiedoppen zijn waarschijnlijk zeer slecht intern, dit heb ik ook gehad met een gsxr 750w.
dit viel niet door te meten maar bleef als laatste over, dus vervangen en probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
ja dat dacht ik dus ook,
maar zoals ik al zei, spuit ik remmenreiniger in het luchtfilter dan pakt ie veel beter op
dus bougiedoppen zijn dan niet de oorzaak.
kortom, stationair sproeiers niet dicht maar toch niet goed stationair en slecht oppakken, co verstellen geeft ook geen verbetering ..... hhmmmmm bietjuh vreemd nouw.
 
ja dat dacht ik dus ook,
maar zoals ik al zei, spuit ik remmenreiniger in het luchtfilter dan pakt ie veel beter op
dus bougiedoppen zijn dan niet de oorzaak.

Als je nu eens bedenkt dat remmenreiniger veel beter brandt dan benzine, en je dus voor remmenreiniger aan een heel slechte vonk genoeg hebt om de boel te laten branden....
Benzine heeft een goede vonk nodig om te ontbranden, en waarschijnlijk heb je die niet.
 
Pickup spoeltjes doormeten heb ik nog niet gedaan, zal dat eens doen.

De gasschuiven komen allemaal gelijk omhoog

De cilinders die moeilijk doen zitten niet op dezelfde bobine

En de chokekabel zit niet te strak.

Ik heb nog steeds het idee dat het in de co afstelling zit, omdat hij met geknepen inlaat beter oppakt
 
Ik heb laatst ook al mijn carburateurs helemaal schoongemaakt.
Alle kanaaltjes schoon.

Toch liep motor nog op drie cilinders.

Wat bleek, door het schoonmaken was het choke mechanisme IN de carburateurs stroef geworden (dus de cilindertjes die het choke kanaal open en dicht doen). Eentje bleef hangen als de choke al uit stond.

Misschien iets om te kijken, aangezien de BST36SS (die heb je toch?) de grote variant zijn van de carbs die ik heb (BST33SS).
 
Laatst bewerkt:
Achtergrond info voor ts:

d6bf1fd.jpg


mixture_screw.jpg
 
Achtergrond info voor ts:

[afbeelding]

[afbeelding]

Probleem waarschijnlijk gevonden..........
Ik heb de carbs ultrasoon laten reinigen, en heb alle sproeiers en de gasnaalden en schuiven gedemonteerd, echter de co schroefjes niet, de zaak waar ik ze heb laten reinigen gaf me de schone carbs terug, en een zakje met de co schroefjes, en de o-ringetjes , de rubber ringetjes heb ik nieuw besteld, en kon dus niet weten dat er veertjes op de co schroeven zaten.
Ik was dus volledig in de. Veronderstelling dat in deze carbs de veertjes niet nodig zijn :?
Een duidelijke exploded view zoals martell Net plaatst kon ik niet vinden.
Het ziet er naar uit dat het probleem opgelost gaat worden .....
 
wat blijkt..... de or ingen dichten af, en de veertjes zijn er puur voor om te zorgen dat de co schroefjes geborgd zijn, dus niet open of dicht trillen.
hoort er dus wel in, maar lost het probleem niet op !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan