Ik krijg de carburateurs maar niet goed

Kt-emmer

MF'er
28 sep 2014
36
0
Ik krijg mn gsx 750 f niet goed aan het lopen,
De carburateurs zaten dicht na een tijd stilstaan, alles ultrasoon laten reinigen, alle sproeiers ultrasoon gereinigd, en zitten niet dicht.
Alle kanaaltjes in de carbs zijn los, maar toch niet goed lopen B|

Koud, choke uit en starten en lopen, de choke kan bijna gelijk terug, motor pakt vrij goed op met gasgeven. Als hij op temperatuur is, reageerd hij wat slechter op gasgeven, en lijkt op 3 cilinders te draaien.
Met een spuitfles met water ff op de bocht spuiten laat zien dat 1 en soms 2 bochten niet goed op temperatuur komen.
Rijdend merk ik dat ie bij oppakken even sputtert en vervolgens wel oppakt

Als de motor op temperatuur is, is het probleem erger dan koud, als ik remmenreiniger rondom de carburateur rubbers spuit veranderd het toerental niet (dus geen valse lucht)
Spuit ik in het luchtfilter dan pakt ie ineens wel goed op

Ik heb de carbs al diverse keren uit elkaar gehaald en alle rubber o ringetjes vervangen incl, die van de co schroeven, vlotters op nivo gezet volgens manual,
co schroeven 3,5 slag uit, (zo standen ze ook) manual zegt 1 5/8 maar daar loopt ie stationair amper op, en stonden al op 3,5 slag uit.

Bougies zijn nieuw, en vonken goed, bougiekales, bobines, bougiedoppen doorgemeten en alles OK,

Ik snap het ff niet meer..... B|

Iemand een idee ??
 
Laatst bewerkt:
Heb je de co schroeven er met veertje, metalen ringetje en rubbertje wel in de goede volgorde in gezet, mijn ervaring, is dat als een van die pieterpeterige onderdelen ontbreekt, of in de verkeerde volgorde zit, de desbetreffende cilinder stationair niet of nauwelijks loopt. Het veertje en het metalen ringetje hebben wel degelijk een functie.


Edit: ik zeg het wat uitgebreider, maar Martell zegt hetzelfde :P
 
Zie nu dat plaatje van die mixture screws..
Als ik me goed herinner zit bij mij eerst het rubbertje, dan het o-ringetje en dan het veertje.
Op dat plaatje zit volgens mij het rubberje en o-ring verkeerd om.

Maar..choke cilindertjes al gechecked?
 
Bij 3'5 slag van de menglucht sproeiers zit je allang buiten het berijk sproeiermaat aanpassen maat normaal nr 35,, maar ik denk dat de vlotters nietsoepel gaan of niet goed op maat staan,heb je de gas naalden ook veranderd
 
Je stationaire sproeierszijn t klein. Ga maar van nr 35 naar nr 42 ik heb gas sproeier boren en heb ze zelf groter ge maakt nu staan de schroeven 3 halve slag open dus 1 hele slag en een halve slag succes er mee vrgr wao
 
ook al geprobeerd de benzine kraan onder het rijden dicht tedraaien.
misschien dat je de vacuüm geopende moet afkoppelen om het een on/off kraan van temaken.

na van loop van meters zal de vlotterniveau af nemen en dat de motor dan wel goed draaid.

gezien de openings post zal de meng verhouding veel te rijk staan. oa door dat je weinig choke nodig hebt bij starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan