K100 en zijspan hersenspinsels

Ik.heb ook M10 draad eind gebruikt
gekocht bij Roger.
Ook stang koppen bij Roger besteld

john
 
Die gedachte had ik ook. Kan je niet een stuk draadeind m10 8.8 gebruiken en daar als afwerking een stuk benzineslang of een krimpkous om heen trekken?

Niet bang dat er vocht onder de krimpkous kruipt en de boel gaat roesten? Of je moet krimpkous met lijmlaag gebruiken, dat sluit wel af.
 
RVS draaideindje? ;) Die kan je ook mooi glad draaien, dan hoef je ook geen krimpkous te gebruiken.
 
Oud onderwerp, ik weet het. Maar we zijn weer terug in het land en dus verder aan het span.

Van de week al bij Mielko gebruik kunnen maken van zijn draaibank en de smart schijven wat kleiner gedraaid in diameter. Nu kunnen de remklauwen precies in de velg.

De alu bak was behoorlijk gescheurd, barsten in de bodem en een scheur op een hoek. Ik was van plan om alu te laten zetten en dat eroverheen poppen/lijmen. Alu is best duur en hier in de buurt 'even' ergens binnenstappen om wat te laten zetten is lastig. De hoek is iets groter dan 90°. Rondsnuffelend in de werkplaats kwam ik een stuk afwateringsprofiel tegen, is iets uit de loodsenbouw. Alu, de juiste dikte én de juiste hoek...
Precies genoeg lengte, hop in 4 stukken. Sealer ertussen en popnagels erin. Bak is weer heel en het mooie, kost nix.

Van de week begin ik aan de ophanging van het spanwiel en kan ie op eigen wielen staan. Nu staat de fiets met spanbanden vast en dat is best lastig. Op de plek van de middenbok zit nu het zijspanframe.

720.jpg
 
Mooi, dat gaat niet meer stuk. Klinken is voor alu beter als lassen. Met een mooie dunne laag sealing er tussen komt er ook geen vocht tussen.
 
Bezig met de ophanging van het zijspanwiel. Ik heb een schokbreker van een Honda 600, is mij precies de juiste lengte.
Nu zit daar zo'n gasbus aan met een slang. Ik weet dat er druk op staat.
Die aansluiting komt recht uit de schokbreker en zit gruwelijk in de weg. Wat doet de unit als ik de bus eraf haal? Heb ik dan enkel een veer zonder demping? Neem aan dat er ook olie in zit? Mooist zou zijn als ie er haaks aan kan, maar dan gaat de druk eraf..

Was goedkoop, dus wil eigenlijk kijken of ik er wat mee kan.
 
losschroeven ( als het kan eerst de druk eraf laten) en evt verplaatsen en weer op druk zetten. heb ik ook gedaan met een gsx demper en werkt prima
 
Bezig met de ophanging van het zijspanwiel. Ik heb een schokbreker van een Honda 600, is mij precies de juiste lengte.
Nu zit daar zo'n gasbus aan met een slang. Ik weet dat er druk op staat.
Die aansluiting komt recht uit de schokbreker en zit gruwelijk in de weg. Wat doet de unit als ik de bus eraf haal? Heb ik dan enkel een veer zonder demping? Neem aan dat er ook olie in zit? Mooist zou zijn als ie er haaks aan kan, maar dan gaat de druk eraf..

Was goedkoop, dus wil eigenlijk kijken of ik er wat mee kan.
Zit de slang bovenop? Dan is het alleen de luchtkamer. Als je het hele ding er af haalt moet je wel het gat weer dichtmaken, anders gooit hij je olie er uit. Verplaatsen is mooier.
 
Ja, zit helemaal bovenop. Ik dacht altijd dat het stikstof voor een voordruk op de olie zorgt om te zorgen dat de aanwezige lucht in de olie geen luchtbellen vormt. Mijn rijgedrag zal niet zo heftig zijn hoor.

Op de schokbreker zit nog een stelschroef 'soft/hard' en natuurlijk is de veerspanning te verstellen.

Zo één is het;
DSC02208.JPG


Liefst zou ik die fles kwijt zijn.
 
Zit de slang bovenop? Dan is het alleen de luchtkamer. Als je het hele ding er af haalt moet je wel het gat weer dichtmaken, anders gooit hij je olie er uit. Verplaatsen is mooier.

Denk dat je gelijk hebt, ik heb het losgedraaid en stond geen druk op. Lijkt inderdaad een luchtkamer. Je ziet de olie in de demper staan. Draad was beide kanten gelijk, dus nu het reservoir haaks met de banjo eraan en het past wel.

Hopelijk staat ie vanmiddag op 3 wielen!
 
Zo, hij staat op 3 wielen;
720.jpg


Is voor mij een stuk makkelijker werken. De motor had geen middenbok meer, stond met spanbanden vast. Nu verder met de voorrem ophanging en de voorste schoorstang.

Meteen weer een vraag, wat is meest gunstige plek om de stuurdemper aan de vork te zetten? Zo dicht mogelijk bij het wiel (scharnierpunt van schommel) of juist zo hoog mogelijk?
 
Vandaag maar een beginnetje met de voorremmen gemaakt. 2 gebruikte kawa klauwtjes, heb ze uit elkaar gehad en de zuigers in een ultrasoon badje gehad.
De schijf is standaard Smart schijf. Dunner en 6mm kleiner gedraaid. De plaat tussen de klauwen is de ruwe versie, eerst maar eens zorgen dat het past, dan afwerken.
720.jpg
 
Weer een beetje verder
720.jpg


Vond een stukje dikwandige pijp met een 90° bocht, dat aan de schetsplaat gelast en aan de bus die rond de as scharniert. Stalen bus is voorzien van 2 bronzen busjes met kraag. Kleine groef ertussen en smeernippeltje erop.

Dan ziet dat er zo uit
720.jpg


De remslangen zijn besteld. Moet enkel nog wat maken om de reactie arm aan te zetten. Achteraf had ik beter de schetsplaat aan de bovenkant tussen de klauwen langer gelaten en daar iets op gemaakt. Maar ik heb geen zin om hem opnieuw te maken.
 
Klopt, ga ik ook maar doen. Lipje met haaks erop een bus waar ik M10 in tap voor het oog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan