voorrem normaal?

freekveegee

MF'er
23 aug 2004
218
0
Bierbeek
Tijdje geleden cbr gekocht voor circuit.
Echter stel ik me nu vragen bij de voorrem! Als ik het wiel laat draaien en ik trek de rem een klein beetje aan, stopt het wiel dadelijk, doodnormaal natuurlijk. Maar dan kan ik de hendel nog (weliswaar met kracht) doortrekken tot tegen de gashendel...is dit normaal en heb ik alle remkracht, of is er iets mis???
Bij mijn vorige moto kon ik deze niet volledig intrekken en ik hoorde intussen van een aantal personen dat dit normaal is en van andere dan weer totaal niet, dat er iets mis is!
Vermits ik geen zin heb om de verf van de bandenmuren te gaan rijden en ik de motor pas deftig kan testen op circuit, zou ik het op voorhand met zekerheid willen weten...
Wie kan er mij de juiste verklaring/uitleg van geven of dit normaal is of niet? :?
full
 
nou ja normaal..... is erg relatief
echter heel goed is het niet
de mijne heeft er ook wel eens last van
het beste voor mijn motor is dan ook de remblokken te verwijderen
en de zuigertjes eerst schoon maken en controleren of ze allemaal goed gangbaar zijn
het zou kunnen zijn dat er eentje iets zwaarder gaat
 
Als het wiel van de grond staat is er niets dat doorduwt. Dus met het minste of geringste dat de remblokken de schijf raken staat het al stil. Dat zegt dus helemaal niets. Sowieso omdat je de motor zo te lezen nog niet zo lang hebt: remvloeistof verversen en héél goed ontluchten. Dan is de rem als het goed is weer knetterhard.
 
Lucht.


Goed kans dat je alsnog zoveel remkracht hebt dat je eerder grip verliest van de banden op het wegdek dan dat je remkracht tekort komt, maar het is niet zoals het hoort en kan toch wel problemen veroorzaken als alles flink heet word.

2 euro aan remvloeistof gebruiken om te verversen en goed te ontluchten.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het rek en flexibiliteit in het remsysteem is.
tijdens het remmen knijp je het remhendel lang niet zover als op de foto.
je mist ook geen remkracht door dit, maar wel wat gevoel in de rem.
lang niet alle remmen zijn knetterhard in het remhendel te krijgen.
ik zou toch eerst de remolie vervangen en goed ontluchten en dan gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
De remvloeistof is nog helder en nieuw, ook de remblokken zijn nog in orde.
De originele remleidingen werden aangepast naar stalen, dus zou goed moeten zitten.
Heb de hendel en nachtje aangetrokken gelaten en er is nergens en spoor van lekkage.
Zal nog eens zien of er effectief geen lucht in de leidingen meer zit...
In ieder geval leuk om zo veel respons te horen! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan