Koso RX1N+ of DB-01R+ DIGITALE KM TELLER

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Iemand ervaring met één van deze tellers ?

Koso RX1N

Koso DB01R+

Eventuele + en - punten ?


c564c729363fac7e63ede295667f1351.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee of ik die aan de kabels van het origineel digitaal dashbord kan koppelen , inclusief toerental en km teller ??? of MOET je met de km teller, met die sensor werken ???
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik ga voor de Koso DB01R+

Die is toch iets compacter, en ik denk ook dat die andere teveel licht gaat geven , als ik dat hier zo bekijk :


En de prijs is maar de helft, ondanks ze beide ongeveer dezelfde functies hebben..
 
ik was gisteren aan het bekijken hoe ik de magneetjes moet aan brengen, mits het niet lukt om de koso op de originele speedsensor aan het werk te krijgen.

zou niet meteen weten waar ik ze moet laten...

e72c9012297376a0450bb05df1883e8c.jpg
 
Een oplossing die ik heb gezien, is dat ze een normale bout (geen binnenzeskant/inbus) gebruikt hadden om de remschijf vast te zetten. Hiervan hadden ze van de kop van de bout een stukje uitgedraaid en daar de magneet in geplaatst. Esthetisch gezien een mooie oplossing.
Alleen ik ben bang dat je dan te weinig vlees overhoudt (lees: de kop van de bout zelf af draait bij te strak aandraaien).
 
ik ga alvast toch testen of je hem niet op de originele km sensor kaan aansluiten.

volgens hier moet dat gaan:

As for the speed sensor, if your bike has a 3 wire speedo sensor you can wire direct to it, rather than having ugly magnets on a disc and wires trailing round your bike. What you have to do is to wire the speed sensor direct to the Koso, the OE wires must be removed as if you put 12v through the koso speed sensor wiring you will fry the speedo.
Before you disconnect the factory wring, Use a multimeter and determine which wire is earth, and which is power, the other is obviously the signal wire. Connect as per the above wiring list and set the wheel circumference and speedo sensor points per revolution.


KOSO DB01R speedo wiring help... Speed sensor colours?
 
wist niet of dat ging en of ie dan nog goed werkte... Dus gewoon een kabel sussen solderen ?

Zou de dikte van de kabel uitmaken ? Weet je toevallig nog hoeveel draadjes het zijn ???

wat kabel heb jij er voor gebruikt ??
 
Laatst bewerkt:
alle inbus remschijfbouten vervangen door zeskant magneetbouten (6) en onder de rechter voorpoot een beugeltje gemaakt... Wel even in het menu instellen dat r 6 pick-up points zijn.
Kabeltje loopt via mn remleiding naar boven.



full


Ik loop wel tegen een ander probleem aan.
De toerenteller is onnauwkeurig en zeer onrustig. De kabel heb ik om een bougiekabel heen gewikkeld.
In de manual staat dat je bougiekabel van #1 moet gebruiken als begrijp ik niet wat voor verschil dat maakt. Dat ga ik van de week even testen want hij zit nu op bougiekabel van #3.
Als dat niet lukt op de + kabel vanuit de ontsteking proberen ( + naar bobine? )
Waar gaat jouw RPM kabel heen?


Ik las ook ergens dat iemand de rpm kabel na het wikkelen om de bougiekabel op massa aansloot en dat dat werkte... ??
 
Laatst bewerkt:
Het einde van de impulsdraad om de bougiekabel wikkelen is capacitief.

Het einde van de impulskabel om de bougiekabel wikkelen en dan aansluiten aan massa is inductief.

De eerste is wat gevoeliger voor storingen van buitenaf, bijv. de buurkabel.
 
alle inbus remschijfbouten vervangen door zeskant magneetbouten (6) en onder de rechter voorpoot een beugeltje gemaakt... Wel even in het menu instellen dat r 6 pick-up points zijn.
Kabeltje loopt via mn remleiding naar boven.



[afbeelding]

Ik loop wel tegen een ander probleem aan.
De toerenteller is onnauwkeurig en zeer onrustig. De kabel heb ik om een bougiekabel heen gewikkeld.
In de manual staat dat je bougiekabel van #1 moet gebruiken als begrijp ik niet wat voor verschil dat maakt. Dat ga ik van de week even testen want hij zit nu op bougiekabel van #3.
Als dat niet lukt op de + kabel vanuit de ontsteking proberen ( + naar bobine? )
Waar gaat jouw RPM kabel heen?


Ik las ook ergens dat iemand de rpm kabel na het wikkelen om de bougiekabel op massa aansloot en dat dat werkte... ??

Da's inderdaad wel netjes weggewerkt, ik had 'm expres op het achterwiel omdat ik geen kabeltje langs m'n voorvork of remleiding wilde.

RPM heb ik gewoon vanuit de originele kabelboom gepakt (GPZ 500 '96) moest 'm alleen instellen op 1P of 2P welke weet ik niet meer precies maar dat merk je vanzelf...

Groet Rucarodi...
 
Dus capacitief kan resulteren in een onrustige toerentellernaald?
Elke draad of kabel is een antenne, zowel wat zenden als ontvangen betreft. Door het uiteinde aan massa te leggen is de ontvangsmodus zo goed als uitgeschakeld.

Bij het aansluiten van het uiteinde aan massa heb je er een soort stroomtransformator van gemaakt. Je zal wel moeten experimenteren met het aantal wikkelingen rond de bougiekabel voor een probleemloze uitlezing van het toerental.
 
Elke draad of kabel is een antenne, zowel wat zenden als ontvangen betreft. Door het uiteinde aan massa te leggen is de ontvangsmodus zo goed als uitgeschakeld.

Bij het aansluiten van het uiteinde aan massa heb je er een soort stroomtransformator van gemaakt. Je zal wel moeten experimenteren met het aantal wikkelingen rond de bougiekabel voor een probleemloze uitlezing van het toerental.

oke, dan gaak dit weekend mares experimeneren :)

thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan