Norton Dominator van 1957 leeft weer

Foto 1
full
 
Dat is een heel leuke motor, maar persoonlijk vind ik de lijn van de oudere types met het wideline frame veel mooier. De lijn die daarin zit, met die tank en de seat er achter is in mijn beleving de mooiste van de hele serie Dominators.

Norton-1955-Domi-2508-1.jpg



norton_dominator_99.jpg


En hier mijn brommert:

SDC11353_zpsdw2gcvfc.jpg
 
Wat een prahctig verhaal Han. Ik heb het hele verhaal gelezen op het andere forum, alle 32 pagina's. Het is haast ontroerend. Ik hoop dat je nog vele jaren plezier hebt van deze prachtige motor.
 
Wat een prahctig verhaal Han. Ik heb het hele verhaal gelezen op het andere forum, alle 32 pagina's. Het is haast ontroerend. Ik hoop dat je nog vele jaren plezier hebt van deze prachtige motor.


Dank je wel Zwetje. Ik zie nu pas je reactie, beetje laat wel na ruim twee maanden, maar het is gemeend. Deze motor blijft nog ff bij me hoor.
 
Je zou hem moeten zien staan in zijn winterplekje, naast de Jaguar met een dekbed over hem heen met daar nog een dik plaid op. Lekker warm en droog.

Ja, zeker een vette fiets en ik kan het nog steeds nauwelijks geloven dat hij na al die jaren weer thuis is.
 
Weet je, zo'n motor zal je nooit gaan vervelen. Ik vond hem toen ik hem voor het eerst zag rond 1960 prachtig en nu 56 jaar later vind ik hem nog mooier.

Hetzelfde heb ik met de Jaguar, die ik al 40 jaar heb en me nog geen seconde heeft verveeld. Die vind ik ook nog steeds prachtig en ik zie hem staan vanuit de woonkamer.
 
Koopje, maar de vraag is of hij niet veel meer heeft gelopen en ik twijfel over het bouwjaar. Maar mogelijk is hij in andere landen in andere uitvoeringen geleverd.

Hier in europa heeft de 1957 versie verchroomde tankschilden en een ander achterspatbord.

Maar toen ik de mijne ophaalde in kisten betaalde ik er veel meer voor.
 
Koopje, maar de vraag is of hij niet veel meer heeft gelopen en ik twijfel over het bouwjaar. Maar mogelijk is hij in andere landen in andere uitvoeringen geleverd.

Hier in europa heeft de 1957 versie verchroomde tankschilden en een ander achterspatbord.

Maar toen ik de mijne ophaalde in kisten betaalde ik er veel meer voor.
Hij is echt van 1957:
1957 Norton Dominator
 
Je zou kunnen aannemen dat alles wat op het net staat ook waar is, maar dan zijn er in 1957 verschillende uitvoeringen geweest. Ik weet het niet zeker.
 
Hoe gaat het met de Norton Han, nog steeds bij je neem ik aan?
 
De Norton staat te wachten op de lente, in de garage met het chroom onder de vaseline.
 
Ja de lente mag wel komen,al rijd ik op een mooie winterdag nog wel eens op de guzzi.
Maar dan moet ik em wel vaak goed na-lopen met die pekel, de achtervelg is wel wat ingevreten zag ik en het chroom vind het ook niet leuk.
Maar ik kan het rijden niet laten
 
Een potje vaseline kost bij de Action iets van 60 cent en daarmee houd je het chroom jarenlang in nieuwstaat. Je moet het er wel even overheeen smeren natuurlijk.
 
Ik las vandaag in de krant de overlijdens advertentie van de man die de Norton meer dan 40 jaar in bezit heeft gehad, maar geen kans heeft gezien om hem weer voor elkaar te maken.

Hij moet hem begin jaren 70 hebben gekocht, heeft hem geheel gedemonteerd en meer dan 40 jaar zo bewaard. Hij had geen rijbewijs en heeft er ook nooit op mogen rijden en dat ook niet gedaan denk ik.

Hij was wel heel trots op het feit dat hij een Norton Dominator had, was jaren lid van de Norton club.

Ik heb met enige moeite de motor kunnen overnemen van hem, omdat hij wel inzag dat het hem niet zou gaan lukken om deze klassieker weer rijdend te krijgen. Op zich vind ik dat heel triest, iemand die een prachtige motor demonteert en nooit meer rijdend heeft gezien.

Ik heb er wel over nagedacht om met de Norton naar hem toe te gaan, maar hij was een heel aparte man en ik was bang dat hij daar heel onvrolijk van zou worden. Een prachtige motor te zien welke je zelf het langst in bezit hebt gehad, maar geen kans hebt gezien om dat voor elkaar te krijgen, dat moet heel frustrerend zijn, dus ik besloot om dat niet te doen.

Ik ontmoette hem een paar jaar geleden bij het winkelcentrum en stelde hem voor dat als hij behoefte had om de motor te zien en een stukje mee te rijden, dan was hij van harte welkom. Maar hij is nooit gekomen.

Nu kan het niet meer, Dirk is overleden, 65 jaar is hij geworden.

Rust zacht beste Dirk en ik hoop dat je de Norton nu vanaf gene zijde kan aanschouwen.
 
Ach.. 65, dat is niet oud.
Jammer dat hij niet is gekomen om een blokkie met jou en de Norton te rijden.
 
60493725_447188392775884_7151475999333416960_o.jpg


De grijze schutting is van onze achterburen waarvan de vrouw een fanatiek motormuis was. Vandaag om 13.10 is zij overleden middels euthanasie en ik heb de Norton even voor haar laten brullen want dat vond zij prachtig. Dinsdag a.s krijgt zij een uitvaart onder begeleiding van vele motorrijders waarvan er een paar uit het buitenland komen. Haar kist ligt op het zijspan van een motor en zo gaan we richting crematorium.

Op facebook heeft zij dat allemaal geregeld en zij wil veel lawaai en veel kleur.

Zij was een van de stoerste vrouwen die ik ben tegengekomen, no nonsense, recht door zee en zij heeft tot het laatst de regie gehad.

Rust zacht Louella.
 
Ik werd even blij toen ik de foto zag. Werd een stuk minder blij van de tekst. Sterkte Han.;(
 
96287406_715411092620278_5579679343803629568_o (1).jpg


Hij is er nog hoor en staat momenteel lekker warm in de woonkamer, al vanaf het najaar en straks gaat hij weer naar de garage en ga ik echt eens flink in de carburatie duiken. De magneetontsteking werkt nu prima en hij start koud ook goed, maar als hij goed warm is gelopen en een kwartierje staat wil hij niet meer starten.

De carburateur wordt niet echt warm, heb ik isolerende pakkingen tussen, dus ik weet nog niet echt wat het probleem is, maar daar kom ik wel achter. En dan gaan we komende zomer wat vaker met hem rijden, want daar is ie voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan