Holle vooras gebruiken voor afspannen op aanhanger

tracTRiX

Die hard MF'er
22 jun 2008
554
0
Beste mf-ers,

Sinds kort heb ik een aanhanger en nu kan ik lastig spanbanden gebruiken op de kroonplaten/stuur. Nu heb ik wel een holle vooras. Nu dacht ik als ik daar een passende bus voor maak met ogen op de uiteinde kan ik daar het voorwiel mee vastzetten.

Voorwiel staat in een inrijklem.

Nadeel is dat ik de motor niet in zijn vering kan trekken natuurlijk. Maar je trekt hem normaal gesproken in zijn vering zodat de spanbanden op spanning blijven als je door een hobbel gaat.

Op beurzen zie je vaak ook standaards die op de vooras zitten (staalkabel tussen voorpoot door over de as) tijdens een beurs zijn er heel wat mensen die op en afstappen zonder problemen.

Achterkant kan ik wel in zijn vering trekken.

De vraag is: kan ik zo veilig mijn motor vervoeren?
 
Ja, dat kan. Maar wat voor bijzondere motor heb jij dat je hem voor niet met spanbanden vast kan zetten? Zelfs bij een gekuipte SS lukt dat nog..

Wel belangrijk om m achter dan op een hoog punt vast te zetten.

Bij mijn SRAD deed ik spanbanen boven de onderste kroonplaat.

Je kan ook spanbanden voor je stuur krijgen..
 
Laatst bewerkt:
Waarom is het een nadeel dat je je motor niet in zijn veren kan trekken :?
Dit is nergens goed voor, eerder slecht!
De oplossing: Tyre Fix van Acebikes.
Voorbeeldje:
steadystand motorklem tyrefix spanbanden

Wij zetten onze motoren al verschillende jaren zo vast, voorwiel in wielklem, tyre fix erover en stak in je wielklem trekken, achter links en rechts een spanband aan je achterbrug en klaar!

Ron
 
Laatst bewerkt:
Soortgelijke oplossing waarbij de voorkant ook niet in de veren getrokken wordt.
Lock-N-Load zet voorband vast in de wielklem en zet voorwiel vast met een spanband en zet achterkant vast met spanbanden, tegen kantelen of heen en weer bewegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan