kickstarter yamaha xs 1100 1981

mario-welder

Die hard MF'er
12 apr 2015
665
427
puth
hallo, sinds kort heb ik n yamaha xs1100. deze is opgeboord naar 1250 cc en er zitten weisco gesmeed zuigers in. hij heeft n behoorlijke compressie waardoor de startmotor hem maar net rondgedraaid krijgt. nu ben ik aan t denken om er n kickstarter op te zetten. heeft iemand ervaring daarmee of tips ?

bij voorbaat dank....
 
Laatst bewerkt:
dat weet ik niet, ik weet wel dat eerdere modellen er n kickstarter op hadden. zie ook foto's van xs 750 die er ook n hadden, maar ik ben benieuwd of er iemand weet of dat op de mijne ook te zetten is
 
Hallo Mathh, hij start ook elektrisch maar er zitten gesmeed wetsco zuigers in en de startmotor krijgt hem amper rond door de compressie, vandaar dat ik de kickstarter erop wil zetten. laten we zeggen als de startmotor het niet red als hij warm is.
 
Standaard compressieverhouding van de XS is 9,1:1 volgens mij. Compressieverhouding van de Wiseco's is normaal 10,5:1 dus niet echt schokkend hoog. 1250cc is wel een oud type zuigers maar de resterende twee soorten zijn ook 10,5. kan helaas geen info meer vinden van de oude zuigersets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan