korter draaien supersport

jonathan82

Rookie
12 apr 2015
20
0
menen
hallo iedereen ,

ik heb 2 weken geleden een aprilia sl1000 falco gekocht , dit is mijn eerste supersport, ik heb altijd met een yamaha virago gereden, dus een groot verschil van motor

de aprila is een 2-cilinder dus bikt redelijk veel in te hoge toeren of als ik traag wil rijden
ik ben altijd geneigd in bochten of ronde punten om te remmen of te weinig gas te geven of te kort met stuur te draaien

hebben jullie tips om perfect of toch zeer goed te draaien met deze motor?


alvast bedankt

grts
 
118pk heeft ie maar hoor, is een teruggevoerd Mille blok :')

Als ie begint te bokken -> terugschakelen
Kun je niet meer terugschakelen -> koppeling er bij pakken.
En met slippende koppeling gaan rijden? Ik zou, indien mogelijk, ervoor kiezen om harder te rijden of met slepende achterrem te rijden. Werkt op mijn RC8 (met 155 pk en uit 2009 ;) ) , beter :Y
 
Laatst bewerkt:
nu tot daar aan toe pk en jaar en verder van die zever

terug naar boven

draaien ermee ?

en verdere zever graag uitlaten nu
ik vind dit ook van die zever uitlaten
199570934-nightster-sportster-open-uitlaten-s-s.jpg

:P
 
Zit even snel te zoeken, kom je dit tegen;

Shifting the cogs is a pretty smooth affair thanks to a good 6-speed gearbox that features very short gearing in the lower gears. This makes the bike great around town. However much restraint is required when leaving the lights as the front wheel rockets skywards under any slightly urgent use of the throttle.
Aprilia SL 1000 Falco

TS is gewoon een aansteller? :+
 
Maar serieus, alles is al gezegd in dit topic.

- hogere toeren rijden, dus in een lagere versnelling
- hogere toeren rijden, en dan smoren met de achterrem
- koppeling gebruiken
- motor laten nakijken op een juiste afstelling.

Als je er dan nog niet mee uit de voeten kan, rest je m.i. niets anders de je motor te verkopen.
 
Een supersuperspo(r)t is het niet, 156pk heeft ie ook écht niet.
Daarbij korte bochten blijft drama op een 1000cc twin, want daar issie niet voor gemaakt.
2000 toeren stationair, ik zeg doen! Wordt ie lekker warm van als je in de stad rijdt. :P
 
ja heb ik ook juist gezien, maar de specs op wikipedia kloppen niet dit want dit zijn voor motoren van 1999-2003
de mijne is van 2009


Weet je dat wel heel zeker? Die werden toen volgens mij helemaal niet meer gemaakt :? :?

Ben je bij de beer gedaan?


Zo te lezen is jouw "probleem" een bekend probleem :
At low speed the Falco has a top-heavy feeling and tends to flop into corners, which is a fairly typical complaint of the old-style RSV-Rs, and the clutch is a bit heavy.
SL1000 Falco (1999 - 2006) review
 
Laatst bewerkt:
Maar serieus, alles is al gezegd in dit topic.

- hogere toeren rijden, dus in een lagere versnelling
- hogere toeren rijden, en dan smoren met de achterrem
- koppeling gebruiken
- motor laten nakijken op een juiste afstelling.

Als je er dan nog niet mee uit de voeten kan, rest je m.i. niets anders de je motor te verkopen.

zal ik eens proberen , bedankt
ik heb juist ook naar de bandencentrale geweest , op de motor liggen dunlop bandjes van 80 euro ofzo zei die gast , en ze zijn redelijk versleten
dat is dus ook een verklaring
maar ik ga nu eens de achterrem gebruiken

bedankt voor de info
 
Hallo Jonathan,
Ik kocht mijn Falco SL1000 15 jaar geleden, zonder meer de motor waar ik het meest plezier aan heb beleefd. Ik heb de Falco nog steeds en rijd er af en toe nog op. Je houd van deze motor of je went er nooit aan. Stationair toerental niet te laag zetten, ca 1800 toeren, echt doen.....
Goede, sportieve banden erop, en oefenen en vertrouwen krijgen. Motor heeft open c.a. 125 Pk, en dat is mee dan genoeg. E.v.t. de achterschokbreker laten reviseren en laten voorzien van een wat stuggere veer. Voorvorkpoten aan de bovenzijde iets door laten steken, "hierdoor staat de motor iets meer op z'n kop".
Veel plezier met deze prachtige motorfiets.
Ber
 
Hallo Jonathan,
Ik kocht mijn Falco SL1000 15 jaar geleden, zonder meer de motor waar ik het meest plezier aan heb beleefd. Ik heb de Falco nog steeds en rijd er af en toe nog op. Je houd van deze motor of je went er nooit aan. Stationair toerental niet te laag zetten, ca 1800 toeren, echt doen.....
Goede, sportieve banden erop, en oefenen en vertrouwen krijgen. Motor heeft open c.a. 125 Pk, en dat is mee dan genoeg. E.v.t. de achterschokbreker laten reviseren en laten voorzien van een wat stuggere veer. Voorvorkpoten aan de bovenzijde iets door laten steken, "hierdoor staat de motor iets meer op z'n kop".
Veel plezier met deze prachtige motorfiets.
Ber

heel erg bedankt voor de info !!
ik zal dit zeker indachtig zijn

grts
 
Terug
Bovenaan Onderaan