korter draaien supersport

jonathan82

Rookie
12 apr 2015
20
0
menen
hallo iedereen ,

ik heb 2 weken geleden een aprilia sl1000 falco gekocht , dit is mijn eerste supersport, ik heb altijd met een yamaha virago gereden, dus een groot verschil van motor

de aprila is een 2-cilinder dus bikt redelijk veel in te hoge toeren of als ik traag wil rijden
ik ben altijd geneigd in bochten of ronde punten om te remmen of te weinig gas te geven of te kort met stuur te draaien

hebben jullie tips om perfect of toch zeer goed te draaien met deze motor?


alvast bedankt

grts
 
hallo iedereen,

aan degene die tips gegeven hebben bedankt !!

voor de andere wil ik iets verduidelijken na wat ik vandaag heb gehoord in de aprilia garage, ik heb dus nieuwe banden gaan leggen voor en achter.
maar .........

ik heb dus alles nagevraagd van de papieren en de technische dingen , ik heb dit nu gedaan na de verhalen ik hier heb gehoord .

1. die 156 pk kan niet kloppen, waarom ? hij kan max 143 pk hebben , ik heb dat dyno document meegenomen en het klopt dat de pieken tot 156 pk gaan maar dat kan je op de baan nooit behalen heeft de technieker gezegd .

2. bouwjaar , de aprilia is ingevoerd geweest vanuit italie in 2009 , daarom dat ik zei dat de motor uit 2009 is , het origineel gelijksvormigheids attest is nu opgevraagd en via chasisnummer heeft de garage alles kunnen terugvinden,
de motor is dus van 2005 en heeft 2 vorige eigenaren gehad.

dus is voor mij veel duidelijkheid gekomen,




:N

De Falco is gebouwd tot en met 2003 dus nieuwer kan hij niet zijn.
De motor is in 2005 op kenteken gezet wat waarschijnlijk betekend dat de motor een jaar of langer in de showroom heeft gestaan toen die nieuw was.
 
zijn geen flauwe reacties. nouja misschien ook wel. TS heeft werkelijk geen idee van hoe en wat.

maar ongelooflijk wat een lul van een gast bij die motorzaak die je met deze banden de weg op stuurd! is zelfs gevaarlijk! En klepspeling controle is zeker op gehoor uitgevoerd.
terug naar die zaak en met geld toe omruilen voor setje van Pilot Roads of Roadsmarts.
 
zijn geen flauwe reacties. nouja misschien ook wel. TS heeft werkelijk geen idee van hoe en wat.

maar ongelooflijk wat een lul van een gast bij die motorzaak die je met deze banden de weg op stuurd! is zelfs gevaarlijk! En klepspeling controle is zeker op gehoor uitgevoerd.
terug naar die zaak en met geld toe omruilen voor setje van Pilot Roads of Roadsmarts.

En een fiets die minimaal 6 jaar ouder is dan wat hij dacht.6 jaar!!!
 
ja aan alle kanten stinkt het zaakje, motor in de verkoop vanwege echtscheiding jaja. Dat is dan een particulier die de boel oplicht. overdadige hoeveelheid naïviteit van TS.
Wellicht rekent zijn garage ook paar tientjes te veel voor werk maar dat vind ik minder kwalijk dan er bandjes opleggen die er niet op horen.
 
Doe de TS een lol :)
full
 
Misschien is deze man (Jonathan) wat naïef en onkundig, maar dat een motorzaak zo iemand dan enorm naait om van zn troep af te komen vind ik eigenlijk veel erger.
Ps, ik heb maar 80 pk (of iets meer) :+
 
Laatst bewerkt:
Van het verhaal rammelt aan alle kanten, het bandenverhaal zou ik dan ook niet al te serieus nemen.

Een motorzaak die een bridgestone R10 R evo achter een pirelli scorpion trail 2 legt... die wil graag zijn klanten niet meer terugzien :X dit is naar mijn mening een 'gevaarlijke' combinatie.
Is na heftig bochtenwerk eindelijk je achterband op temperatuur, begeeft je voorband het, omdat het allemaal te warm wordt. _O-
 
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat TS gewoon een super snelle raceband wou hebben om zijn SS met 160pk te laten knallen en maximale grip en dat de dealer nog zei van is dat wel zo goed idee maar TS stond erop en de dealer deed het maar.
 
Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat TS gewoon een super snelle raceband wou hebben om zijn SS met 160pk te laten knallen en maximale grip en dat de dealer nog zei van is dat wel zo goed idee maar TS stond erop en de dealer deed het maar.

Dan had de dealer hem twee racebandne moeten geven en niet een toer en een raceband.
 
Ik begrijp niet waarom mensen zo reageren op het bouwjaar. Mijn Falco is ook van bj 2009, alleen is die in 2000 al op kenteken gezet.

@TS.. zijn al wat serieuze tips voorbij gekomen, vermomd in wat cynisme wellicht.. maar neem ze toch maar ter harte.

- Je banden zijn niet goed voor een Falco. ZSM omruilen voordat je met fiets en al in de sloot ligt.
- De dyno uitdraai is nep (je hebt gewoon rond de 120 pk.. echt waar).
- Een Falco is geen SS maar een ST. Desalniettemin is het technisch bijna een RSV, dus de nadruk ligt op de S en niet op de T.
- Stationair toerental moet rond de 1250 zijn bij warme motor. Koud verhoog je stationair handmatig.
- Kleppen controle kan geen kwaad, maar stellen is vrijwel nooit nodig bij de Rotax twins.

Meer info ook in het falco topic (bij Sport, niet bij Toer ;-) )
Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4
 
Maar dan begrijpen jij en de TS het niet goed.

Als jouw motor in 2000 op kenteken is gezet dan is die dus van (minimaal) 2000 (of maximaal? In ieder geval niet jonger dan 2000). Wat ze er in 2006, 2007, 2020 mee gedaan hebben is helemaal niet relevant. Het kan niet in 2000 voor het eerst geregistreerd worden terwijl die pas in 2009 uit de fabriek komt rollen.

Als jij morgen uit bijvoorbeeld Duitsland een Falco importeert dan staat er 2015 op je kenteken. Dat maakt niet dat die fiets uit 2015 is.

Je moet de dingen wel goed benoemen want daar ontstaat de miscommunicatie \ verwarring.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan