Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ronde zijn in nette gebruikte staat bijna net zo duur als de nieuwe met korting.

Hoe ernstig is jouw koplamp er nu aan toe? Ik heb er nog ruim een jaar mee doorgereden tot het water de koplamp in liep.

Barst nu bijna over hele breedte van de lamp..

Het blijft gewoon sneu geld! Onderhoud, ok, maar zoveel geld voor een slechte productie uitgeven, vind ik echt zonde..
 
Wie rijdt hier welke banden en bevallen deze je en waarom bevallen deze banden je zo goed??

Ik merkte dat mijn huidige achterband BT014 het niet leuk vind om te gaan met het koppel van de S3 als je de bocht uit komt. Met de pitstopdag van ten kate in het achterhoofd wil ik ze volgende week of die week erop laten vervangen voor wat nieuwer rubber.

Vraag me af of ik voor een sport/toer band moet gaan zoals de Angel GT of een sportieve Pilot Power 3 / S20 Evo

Ben een mooi weer rijder en verwacht dat als ik de S3 wat beter ken en de vering ook heb laten aanpassen er best sportief mee gereden zal worden al ben ik niet echt een circuit piloot.
 
Daar gaan we weer met de banden discussie! *O*

* pakt bier en popcorn* :+


Wie rijdt hier welke banden en bevallen deze je en waarom bevallen deze banden je zo goed??

Ik merkte dat mijn huidige achterband BT014 het niet leuk vind om te gaan met het koppel van de S3 als je de bocht uit komt. Met de pitstopdag van ten kate in het achterhoofd wil ik ze volgende week of die week erop laten vervangen voor wat nieuwer rubber.

Vraag me af of ik voor een sport/toer band moet gaan zoals de Angel GT of een sportieve Pilot Power 3 / S20 Evo

Ben een mooi weer rijder en verwacht dat als ik de S3 wat beter ken en de vering ook heb laten aanpassen er best sportief mee gereden zal worden al ben ik niet echt een circuit piloot.
 
Bedankt voor de info.
Vanmiddag een proefritje gemaakt. Maar was niet direct laaiend enthousiast.
Was een 2014 Speed, die nog nauwelijks was ingereden <1000km op de teller.
Kreeg ook de waarschuwing dat er nog een erg brede schaamrand op de achterband zat.

Ik had moeite om de Speed echt lekker de hoek om te gooien. Dat kan natuurlijk veel oorzaken hebben, maar met een Street Triple ging dat echt super makkelijk. Ook omdat die een veel smallere tank had.
Vond de zit op de Speed nogal breed door de tank. Verder wel een heerlijk koppel en lekker rijdende motor.

Meer mensen die (in het begin) moeite hebben gehad met sturen?
Eventueel andere veren setting?
 
Een Street is een licht brommertje vergeleken met de Speed :Y
Street zal altijd makkelijker insturen.
Je kunt een Speed wel lichter maken (bijv. andere uitlaat) en investeren in de vering, maar het zal altijd aan de zware kant blijven. Daar krijg je echter wel een heerlijk koppel voor terug :)
 
Bedankt voor de info.
Vanmiddag een proefritje gemaakt. Maar was niet direct laaiend enthousiast.
Was een 2014 Speed, die nog nauwelijks was ingereden <1000km op de teller.
Kreeg ook de waarschuwing dat er nog een erg brede schaamrand op de achterband zat.

Ik had moeite om de Speed echt lekker de hoek om te gooien. Dat kan natuurlijk veel oorzaken hebben, maar met een Street Triple ging dat echt super makkelijk. Ook omdat die een veel smallere tank had.
Vond de zit op de Speed nogal breed door de tank. Verder wel een heerlijk koppel en lekker rijdende motor.

Meer mensen die (in het begin) moeite hebben gehad met sturen?
Eventueel andere veren setting?

Ik heb ongeveer een 1.000 km moeten wennen aan het stuurgedrag van de Speed (2012), ik kwam van een Buell XB. Maar eens je z'n 'speciale' stuurgedrag door hebt is het een superfiets die je mits wat werken best wel vlot van links naar rechts zwiert en omgekeerd.
 
Wie rijdt hier welke banden en bevallen deze je en waarom bevallen deze banden je zo goed??

Ik merkte dat mijn huidige achterband BT014 het niet leuk vind om te gaan met het koppel van de S3 als je de bocht uit komt. Met de pitstopdag van ten kate in het achterhoofd wil ik ze volgende week of die week erop laten vervangen voor wat nieuwer rubber.

Vraag me af of ik voor een sport/toer band moet gaan zoals de Angel GT of een sportieve Pilot Power 3 / S20 Evo

Ben een mooi weer rijder en verwacht dat als ik de S3 wat beter ken en de vering ook heb laten aanpassen er best sportief mee gereden zal worden al ben ik niet echt een circuit piloot.

De meeste hier willen allemaal een sportband, maar maken nooit volledig gebruik van het potentieel _O-

Pilot Road wellicht ook een optie? haal je in ieder geval meer kilometers uit als een Pilot Power :Y
 
Een Street is een licht brommertje vergeleken met de Speed :Y
Street zal altijd makkelijker insturen.
Je kunt een Speed wel lichter maken (bijv. andere uitlaat) en investeren in de vering, maar het zal altijd aan de zware kant blijven. Daar krijg je echter wel een heerlijk koppel voor terug :)

:^

De Street is echt maar een klein iel dingetje.

Bedankt voor de info.
Vanmiddag een proefritje gemaakt. Maar was niet direct laaiend enthousiast.
Was een 2014 Speed, die nog nauwelijks was ingereden <1000km op de teller.
Kreeg ook de waarschuwing dat er nog een erg brede schaamrand op de achterband zat.

Ik had moeite om de Speed echt lekker de hoek om te gooien. Dat kan natuurlijk veel oorzaken hebben, maar met een Street Triple ging dat echt super makkelijk. Ook omdat die een veel smallere tank had.

Dat is juist de fun er van, 'getting it right' geeft meer voldoening dan met 2 vingers in je neus je fiets de bocht in te gooien.
En je komt natuurlijk van een Daytona af, dan ga je op stuureigenschappen inleveren. Dat de Street makkelijk de bocht in gooit is omdat het rijwielgedeelte in essentie dezelfde is als die van de Daytona.

Vond de zit op de Speed nogal breed door de tank. Verder wel een heerlijk koppel en lekker rijdende motor.

Meer mensen die (in het begin) moeite hebben gehad met sturen?
Eventueel andere veren setting?

Hoe vond je de Street zelf? Als je de Daytona alleen weg zou willen doen vanwege de zithouding lijkt het mij best een logische vervanger?
 
Laatst bewerkt:
Middag@all..

Weer bericht terug van de dealer! Ze denk echt wel mee en dat waardeer ik zeer. Ik hou er niet van namen te noemen om te zeiken, maar als ze iets goed doen, dan wel. BLOM! Het is voor hun ook gewoon lastig, gezien mijn Speed daar nooit in onderhoud is geweest, er geen magazijnfactuur van de koplampen in hun systeem staat en dus nergens tastbaar bewijs is zeg maar.

Ze hebben me korting aangeboden op een setje koplampen, maar dan nog ben ik 300,- kwijt ex montage. Dit kan ik gewoon niet spenderen op dit moment, temeer omdat de Speed met a,s zaterdag erbij (balhoofdlager) een kleine 700,- op zijn kop heeft gehad de laatste 2 weken. Dat is veel geld!!

Ik zoek al alternatieve opties zoals:

- originele ronde koplampen weer monteren, imitatie kopen? Nadeel, gaat niet passen omdat alles is omgebouwd naar 2011 model koplamp denk?
- Enkele koplamp? Nadeel, zie hierboven
- 2e hands? Nadeel, juist vaak met barst
- Verzekering? Nadeel, heb beperkt casco, wordt niet vergoed, al gebeld met een verhaaltje

Verkeerde verhaaltje O-)
 
De meeste hier willen allemaal een sportband, maar maken nooit volledig gebruik van het potentieel _O-

Pilot Road wellicht ook een optie? haal je in ieder geval meer kilometers uit als een Pilot Power :Y

Klopt. De road4 is een topband maar dat profiel. Dat kan echt niet op een naked. Lijkt wel een regenband.

Zal wel een s20evo of pipo3 worden afhankelijk van de prijs.
 
Een Street is een licht brommertje vergeleken met de Speed :Y
Street zal altijd makkelijker insturen.
Je kunt een Speed wel lichter maken (bijv. andere uitlaat) en investeren in de vering, maar het zal altijd aan de zware kant blijven. Daar krijg je echter wel een heerlijk koppel voor terug :)

Vind hem juist heerlijk licht sturen tegenover mijn ex FJR1300 :+
 
Vind hem juist heerlijk licht sturen tegenover mijn ex FJR1300 :+
LOL, ja kan ik me voorstellen :+

Ik kan je trouwens de Dunlop Sportsmart (2) aanraden. Erg goede mix van grip en slijtvast. Achterband gaat makkelijk meer 4 à 5 duizend kilometer mee bij lomp rijgedrag, sommigen rijden er zelfs meer dan 6 duizend km mee :)
 
Ik heb van allerlei soorten banden gehad op de speed

Michelin pp 2ct
Dunlop sportsmart 2
Dunlop roadsmart 2
Bridgstone T30

Allerlei maten ook, momenteel gewoon een 190-55

Ze gaan allemaal maar kort mee, de sportsmart was eigenlijk al op na 2500-3000km
De michelin na 2000km, de roadsmart na 4500, en de Bridgestone na 5000 ongv

Hierna is bij mij de Pirelli angel aan de beurt ....

Qua sturen:

Roadsmart en de T30 zijn vergelijkbaar in droge vrij warme condities.
Als de bridgestone net nieuw is, zijn ze zeer glad.
Nog nooit heb ik zo'n gladde band meegemaakt...

Dunlop is daar een stuk beter mee, die geven al vrij goed grip als ze nieuw zijn.
Zodra het vochtig en of koud en nat is, is de dunlop m.i ook veel beter.
De bridgestone is gewoon glibberen en glijden (letterlijk)

De sportsmart achterband is goed, de voorband vond ik destijds erg wennen.
De michelin pp daar kan je lekkere zwarte strepen mee leggen.
Maar wat ik vervelend vond aan die band, was het bochten "invallen" went wel hoor.
En in sommige gevallen ga je het waarderen, of word je een "Michelinfiel"


T30 voorbandje:

2ajq786.jpg


Ik zal even in het "archief" graven voor wat meer foto's van banden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info.
Vanmiddag een proefritje gemaakt. Maar was niet direct laaiend enthousiast.
Was een 2014 Speed, die nog nauwelijks was ingereden <1000km op de teller.
Kreeg ook de waarschuwing dat er nog een erg brede schaamrand op de achterband zat.

Ik had moeite om de Speed echt lekker de hoek om te gooien. Dat kan natuurlijk veel oorzaken hebben, maar met een Street Triple ging dat echt super makkelijk. Ook omdat die een veel smallere tank had.
Vond de zit op de Speed nogal breed door de tank. Verder wel een heerlijk koppel en lekker rijdende motor.

Meer mensen die (in het begin) moeite hebben gehad met sturen?
Eventueel andere veren setting?


Ga eens sturen met een oudere speed triple model 2007-08.

Die heeft de kortere swingarm, en stuurt een stuk beter (mijn mening) dan de nieuwere types. En als het kan zoek er 1 met een 6inch brede achtervelg met een 190-55-17 erom.

De vering laat ook veel te wensen over, vooral de achter schokbreker.
Maar dat is aan te passen natuurlijk.

De Street triple is natuurlijk een veel lichtere motor, en dat merk je natuurlijk in het stuurgedrag.
De Speed triple is meer een allrounder, hij kan alles en blinkt uit in het toveren van een glimlach op je gezicht.
 
Laatst bewerkt:
Barst nu bijna over hele breedte van de lamp..

Het blijft gewoon sneu geld! Onderhoud, ok, maar zoveel geld voor een slechte productie uitgeven, vind ik echt zonde..
hmmm vervelend als je verder geen bewijs van aanschaf hebt. Dat je motor bij hen niet in onderhoud is doet er niet toe, maar ja je moet wel kunnen aantonen dat zij het geleverd hebben, zonder dit sta je volledig machteloos en dat is ook wel logisch. Je zou ook direct Triumph kunnen benaderen, maar ik vrees dat zij je gaan afwimpelen dat je het met de verkoper moet regelen.
 
Barst nu bijna over hele breedte van de lamp..

Het blijft gewoon sneu geld! Onderhoud, ok, maar zoveel geld voor een slechte productie uitgeven, vind ik echt zonde..



Wat een gezeur over een koplamp zeg , wat ik zonde geld vind : onderhoud laten doen.

Daar gaat pas veel geld aan verloren |( , maar snap ook wel dat er motorrijders zijn die niets zelf kunnen ( maar die verdienen ze meestal weer makkelijk achter een bureau _O- )

Maar het begint pas echt triest te worden met de moderne motorrijder die zelfs voor ketting smeren naar de dealer gaat. :$

Maar is dit geen oplossing , wel lekker goedkoop en je ziet geen barst.

Sticker de PHARE UNION JACK Street Speed Triple Triumph - Amande | eBay


full
 
Laatst bewerkt:
Ik had de glimlach juist bij de Street Triple. Maar dat kwam door zijn wendbaarheid.
En ja het speelt zeker mee dat ik nu een Daytona rijdt.

Reden om een Speed ipv een Street te kopen zijn voor mij meer vermogen, uiterlijk (wielophanging) en nu de prijs. Deze Speed is net zo duur als een nieuwe Street Triple R.

Wat ik bij de Daytona ervaar is dat bij een beetje wind op de snelweg, zakt de motor vrij snel in, ik hoop dat de zwaardere Speed hier minder last van heeft. (het lichte brommertje effect)

Ik snap dat de fun is dat je er iets meer voor moet doen, maar het voelde alsof ik niet makkelijk extra kon corrigeren in de bochten.

Vergeet niet dat de proefrit toch wel een hele 20 minuten mocht duren, wat natuurlijk veel te kort is om uberhaupt aan de motor te wennen.
De proefrit op de Street behoefte ook minder gewenning, want het is een Daytona waar je rechtop zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan