Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is één gevaar. Lampolie is dun en als je teveel gebruikt blijft er altijd wat zitten. Zodra je gaat rijden zit je hele achterkant en misschien je achterband eronder. Is mijn ervaring ondanks dat ik zoveel mogelijk verwijderd heb na het reinigen met een oude doek.


dat gevaar wil je juist, dat al het vuil van je ketting geslingerd wordt :Y :+

En anders maar niet reinigen, gaat je kettingset langer van mee :P
 
Laatst bewerkt:
Er is één gevaar. Lampolie is dun en als je teveel gebruikt blijft er altijd wat zitten. Zodra je gaat rijden zit je hele achterkant en misschien je achterband eronder. Is mijn ervaring ondanks dat ik zoveel mogelijk verwijderd heb na het reinigen met een oude doek.

Gebuik ik alleen bij een uitgebreide poetsbeurt.
Ik reinig eerst de ketting met lampenolie. Daarna spuit ik de motor met water af.
(ook de ketting).
Hierna goed droogmaken en de ketting weer inspuiten met kettingspray. :Y
Hier zullen ook weer alletlei verschillende theorieën over zijn, maar voor mij werkt dit al jaren. :W
 
Ik heb nog een stuk of 4 X ringen van een D.I.D ketting liggen.

2 leg ik vanavond in een bad met WD-40, en 2 leg ik er in een bad met lampenolie.
Eens kijken wat het doet.

Ik geloof helemaal niks van dat wd40 schadelijk is voor x-ringen, terwijl kettingreiniger niks anders is dan remmenreiniger.
 
Ik heb nog een stuk of 4 X ringen van een D.I.D ketting liggen.

2 leg ik vanavond in een bad met WD-40, en 2 leg ik er in een bad met lampenolie.
Eens kijken wat het doet.

Ik geloof helemaal niks van dat wd40 schadelijk is voor x-ringen, terwijl kettingreiniger niks anders is dan remmenreiniger.
En remmenreiniger is best een aggressief spulletje toch?

Het brandt iig goed O-) O-)
 
Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal. Kon het eerst niet vinden in systeem op mijn motor, kan natuurlijk. Vervolgens zegt hij: Tja, die koplampen zijn hier 2e hands gekocht en zit geen garantie meer op. Pardon? Je kunt niets terugvinden, maar wel dat ze 2e hands zijn gekocht? Dus ik benoem dat. Ja maar, zijn aftermarket en garantie is er al vanaf. Hmmm..Ik zeg: De technische levensduur van koplampen mag toch zeker wel >2 jaar zijn lijkt me?

Begon hij ineens over dat mijn motor daar niet in onderhoud is en niet bekend, maar dat ze wel 700,- euro moeten vergoeden voor de koplampen? Ik werd een klein beetje pissig, dus ik zeg. Lang verhaal kort: Ik weet van de vorige eigenaar van de motor dat hij de 2011 type koplampen hier vandaan heeft. Ik doe nu een beroep op coulance/garantie en waar dit vandaan komt, boeit me eigenlijk niet, van mijn part bij Triumph Benelux of zo. Ik val u ook niet aan, maar de aankoop is hier gedaan, vandaar dat ik deze kwestie bij u neerleg. Ongeacht of de motor hier in onderhoud is. Ik wil gewoon weten of ik recht heb op enige coulance, gezien dit probleem is erkend door Triumph. De beste man beaamde dit ook via de telefoon.

Heb nu chasnr doorgegeven van de Speed en ze gaan kijken hoe of wat…Ik heb er een hard hoofd in, helemaal na bovenstaand...
 
Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal. Kon het eerst niet vinden in systeem op mijn motor, kan natuurlijk. Vervolgens zegt hij: Tja, die koplampen zijn hier 2e hands gekocht en zit geen garantie meer op. Pardon? Je kunt niets terugvinden, maar wel dat ze 2e hands zijn gekocht? Dus ik benoem dat. Ja maar, zijn aftermarket en garantie is er al vanaf. Hmmm..Ik zeg: De technische levensduur van koplampen mag toch zeker wel >2 jaar zijn lijkt me?

Begon hij ineens over dat mijn motor daar niet in onderhoud is en niet bekend, maar dat ze wel 700,- euro moeten vergoeden voor de koplampen? Ik werd een klein beetje pissig, dus ik zeg. Lang verhaal kort: Ik weet van de vorige eigenaar van de motor dat hij de 2011 type koplampen hier vandaan heeft. Ik doe nu een beroep op coulance/garantie en waar dit vandaan komt, boeit me eigenlijk niet, van mijn part bij Triumph Benelux of zo. Ik val u ook niet aan, maar de aankoop is hier gedaan, vandaar dat ik deze kwestie bij u neerleg. Ongeacht of de motor hier in onderhoud is. Ik wil gewoon weten of ik recht heb op enige coulance, gezien dit probleem is erkend door Triumph. De beste man beaamde dit ook via de telefoon.

Heb nu chasnr doorgegeven van de Speed en ze gaan kijken hoe of wat…Ik heb er een hard hoofd in, helemaal na bovenstaand...
Klinkt meer alsof hij eerst uit onwetendheid en angst voor kosten reageerde en pas bijdraaide nadat hij besefte dat er inderdaad een garantieafhandeling op die koplampen zit. Het is alleen even de vraag waar die koplampen precies vandaan komen. Ik bedoel, het wordt een beetje een lastig verhaal als deze al een keer onder hetzelfde garantiegeval geclaimed zijn en daarna tweedehands verkocht. Maar dat zal MDS wel weten neem ik aan.
Als het laatste het geval is dan kan ik begrijpen dat de verkoper van die zaak er zenuwachtig van werd.
 
Kettingreiniger is bedacht zodat er meer kettingvet verkocht wordt :+

Je lost met reinigen het vet op, waardoor je het loskomende vuil de gelegenheid geeft om zich lekker tussen je O en X ringen te nestelen.

Pak maar eens 2 schakels na het schoonmaken en beweeg ze heen en weer, je zal het voelen kraken tussen je schakels.

Vandaar ook, reinigen alleen bij zandfietsen.
 
Schoonmaken van de ketting heb ik nooit begrepen, waarom zou je je tijd daar aan willen besteden.
Het is een nutteloze klus en ik heb er een hekel aan om nutteloos werk te doen.

Technisch onderhoud is belangrijk maar poetsen heeft in het algemeen sowieso weinig toegevoegde waarde, tenzij je regelmatig eens buiten komt in de winterperiode.
 
Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal. Kon het eerst niet vinden in systeem op mijn motor, kan natuurlijk. Vervolgens zegt hij: Tja, die koplampen zijn hier 2e hands gekocht en zit geen garantie meer op. Pardon? Je kunt niets terugvinden, maar wel dat ze 2e hands zijn gekocht? Dus ik benoem dat. Ja maar, zijn aftermarket en garantie is er al vanaf. Hmmm..Ik zeg: De technische levensduur van koplampen mag toch zeker wel >2 jaar zijn lijkt me?

Begon hij ineens over dat mijn motor daar niet in onderhoud is en niet bekend, maar dat ze wel 700,- euro moeten vergoeden voor de koplampen? Ik werd een klein beetje pissig, dus ik zeg. Lang verhaal kort: Ik weet van de vorige eigenaar van de motor dat hij de 2011 type koplampen hier vandaan heeft. Ik doe nu een beroep op coulance/garantie en waar dit vandaan komt, boeit me eigenlijk niet, van mijn part bij Triumph Benelux of zo. Ik val u ook niet aan, maar de aankoop is hier gedaan, vandaar dat ik deze kwestie bij u neerleg. Ongeacht of de motor hier in onderhoud is. Ik wil gewoon weten of ik recht heb op enige coulance, gezien dit probleem is erkend door Triumph. De beste man beaamde dit ook via de telefoon.

Heb nu chasnr doorgegeven van de Speed en ze gaan kijken hoe of wat…Ik heb er een hard hoofd in, helemaal na bovenstaand...


Welke dealer gaat het om?
 
van mij T509 speedtriple
zijn een paar lichtjes van mijn kilometerteller utigevallen
nu wil ik die zelf vervangen
ik heb de boutjes los maar krijg de kilometerteller niet open
iemand tips ?
 
Tenzij de dealer dit op de bon heeft gezet, kan hij niet eronder uit dat een ondeugdelijk product heeft geleverd. Dat iets 2e hands is moet bekend zijn gemaakt maar dan nog gaat de vlieger niet op dat zij niet meer hoeven te doen. Echter is volledige garantie dan ook niet echt meer fair. Coulance is wel het minste.

Het is een vrij typische houding hoor, voor vrijwel alle zaken. Wie de consumentengids leest weet ondertussen wel dat bedrijven vaak meer moeite willen nemen ergens onderuit te komen dan hun plicht na te komen. Kost ze toch tijd en geld
 
O
...vandaag..., kwart over twee, tussen Vledder en Diever...
...een zwarte Speed richting Diever...

...had de gang er goed in... ;)
...wellicht iemand van hier...?





...en wat een geneuzel over je ketting poetsen zeg... ;)
...hou daar toch mee op jongens...; vergeet sowieso dat geknooi aan een ketting...

...pak toch gewoon een leuke cardan fiets..., dan hoef je ook nix in de WD40 te laten overnachten... :+


...wat nou ketting... ;)
[afbeelding]

Dit is toch wel een heel gaaf ding Ron, heb je hem nu echt te koop staan of twijfel je toch nog?
 
Schoonmaken van de ketting heb ik nooit begrepen, waarom zou je je tijd daar aan willen besteden.
Het is een nutteloze klus en ik heb er een hekel aan om nutteloos werk te doen.

Technisch onderhoud is belangrijk maar poetsen heeft in het algemeen sowieso weinig toegevoegde waarde, tenzij je regelmatig eens buiten komt in de winterperiode.

Omdat het gewoon leuk is?
Heb denk ik voor een kleine 800euro aan poetsspullen thuis liggen. Polijstmachine, waxen, borstels, etc..etc..

Een middagje met de tandenborstel en een sopje in de weer om je motorblok weer te laten glimmen. Of een uur of 12 bezig zijn aan het wassen, kleien, polijsten, voeden, waxen en sealen van je auto. Met tussen elke stap een welverdiende rustpauze met drankje en of sigaretje waarbij je de verbetering kan aanschouwen. Heeeeerlijk tijdverdrijf *D *D
 
Wat ik begreep vandaag van die gast, is dat het sowieso geen garantie meer is, omdat het langer dan 2 jaar geleden is. Maar als is aangetoond dat een produkt gebreken vertoond en dus niet de kwaliteitseisen haalt, dan maakt die 2 jaar toch niet uit lijkt me? Ik word teruggebeld hebben ze gezegd, dus ben benieuwd.
 
Ik heb inmiddels 1 D.I.D X-ring in een bekertje met WD40 gedaan, en 1 X-ring in een bekertje met lampenolie.

Ik laat ze een paar dagen weken, en dan vergelijk ik ze met X-ringen die niet zijn blootgesteld aan 1 van die producten.
 
Ik heb inmiddels 1 D.I.D X-ring in een bekertje met WD40 gedaan, en 1 X-ring in een bekertje met lampenolie.

Ik laat ze een paar dagen weken, en dan vergelijk ik ze met X-ringen die niet zijn blootgesteld aan 1 van die producten.
Goed bezig, ben benieuwd naar het resultaat :)
Maak je ook foto's?
 
Als jullie graag een foto willen zien van een X-ring in een bekertje met WD40 of lampenolie.
Dan gaan we dat regelen ...

:+ *D
 
Omdat het gewoon leuk is?
Heb denk ik voor een kleine 800euro aan poetsspullen thuis liggen. Polijstmachine, waxen, borstels, etc..etc..

Een middagje met de tandenborstel en een sopje in de weer om je motorblok weer te laten glimmen. Of een uur of 12 bezig zijn aan het wassen, kleien, polijsten, voeden, waxen en sealen van je auto. Met tussen elke stap een welverdiende rustpauze met drankje en of sigaretje waarbij je de verbetering kan aanschouwen. Heeeeerlijk tijdverdrijf *D *D

Niet poetsen maar rijden met dat ding. Dat is volgens mij nog veel leuker en dat is waar ze voor gemaakt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan