Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

05 en 08 is niet hetzelfde kuipruitje dacht ik..... 05/06 of 07/08...correct me if wrong...

CORRECTIE Zal je volgende keer wel een bitchslap geven!

ruitje van een zx6r 05tm 08 is gelijk, of het gelijk is aan de zx10r 06 07 weet ik niet dat kan best kloppen
 
CORRECTIE Zal je volgende keer wel een bitchslap geven!

ruitje van een zx6r 05tm 08 is gelijk, of het gelijk is aan de zx10r 06 07 weet ik niet dat kan best kloppen
Oelalalala...... :$ :$ Als je het maar doet met liefde!
 
No problem! ;)
Ik ken het; bij mij heeft zelfs helemaal niemand gereageerd op mijn snelgas vraag... :+
Sjiefke in "Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste z..."


Als de clipon diameters hetzelfde zijn, moet dat gewoon passen, maar er is denk ik niemand die een gashendel van een ander merk op zijn motor probeert... :?

Snelgas is zeker aan te raden, rijdt een stuk prettiger op het circuit.

waar je alleen even om moet letten is de lengte van de gaskabels. Vaak is deze wat aan de lange kant en schuren ze langs te teller...
Er zijn van die busjes te koop waarmee je de kabel kan inkorten. Dat scheeld een hoop ;)

* en de voorkeur heeft altijd 2-kabelig systeem. mocht ie ergens klemmen tijdens het rijden kun je hem altijd zelf dicht trekken. 1kabelig systeem moet je een schietgebedje doen dan... :')
 
Laatst bewerkt:
Als de clipon diameters hetzelfde zijn, moet dat gewoon passen, maar er is denk ik niemand die een gashendel van een ander merk op zijn motor probeert... :?

Snelgas is zeker aan te raden, rijdt een stuk prettiger op het circuit.

waar je alleen even om moet letten is de lengte van de gaskabels. Vaak is deze wat aan de lange kant en schuren ze langs te teller...
Er zijn van die busjes te koop waarmee je de kabel kan inkorten. Dat scheeld een hoop ;)

* en de voorkeur heeft altijd 2-kabelig systeem. mocht ie ergens klemmen tijdens het rijden kun je hem altijd zelf dicht trekken. 1kabelig systeem moet je een schietgebedje doen dan... :')
Bedankt voor de info. Het verhaal van de R6 gashendel heb ik hier gevonden: http://zx6r.com/zx6r/56473-quick-response-throttle.html

Kan je nog bepaalde merken aanraden? Ik dacht trouwens dat de originele kabel juist te kort zou kunnen zijn, omdat de radius van de gashendel groter wordt bij snelgas... :?

Plaats je zo'n aftermarket snelgas-set dan naast de originele behuizing (ivm behoud van de knopjes) door hem wat verder op de clip-on te schuiven of plaats je een nieuw handvat in de originele behuizing? 2-kabelig is idd wel een must!
 
Laatst bewerkt:
IMG_9263.JPG


hier fotootje Luienoob :+
 
Wie weet welke diameter remschijven er op een ZX6-R model 1999 (1 koplamp) horen?

Nu zitten er 296mm op (1 krom)
had een ander setje gekocht via marktplaats (helaas ook 1 onbruikbaar) maar die waren 300mm.
Wie de website van braking: Homepage | Braking | Motorfietsonderdelen, Remschijven, Remblokken & Smeermiddelen kom ik ook op 300mm uit.

Hier lijkt het of ongeveer half kawasaki met dezelfde schijven rond rijd.

Omdat ik nu voor de tweede keer schijven kan gaan kopen hoopte ik het in 1x goed te doen :)
 
Bedankt voor de info. Het verhaal van de R6 gashendel heb ik hier gevonden: Quick response throttle - ZX6R Forum

Kan je nog bepaalde merken aanraden? Ik dacht trouwens dat de originele kabel juist te kort zou kunnen zijn, omdat de radius van de gashendel groter wordt bij snelgas... :?

Plaats je zo'n aftermarket snelgas-set dan naast de originele behuizing (ivm behoud van de knopjes) door hem wat verder op de clip-on te schuiven of plaats je een nieuw handvat in de originele behuizing? 2-kabelig is idd wel een must!

Bepaalde merken... geen idee...?
en de kabel wordt niet korter, er zit een grotere schijf in je hendel, waardoor de kabels meer afstand afleggen bij dezelfde slag. slag scheelt waarschijnlijk maar een cm of misschien 2, maar dat is al een wereld van verschil ;)
Ik kreeg er 3 schijven bij, allemaal dezelfde diameter, maar met verschillende afstanden van gaatjes, waardoor ik de slag kon kiezen. (kort, wat langer, of lang)

Zo'n snelgas set komt ipv je originele hendel. dus moet je je handvat overzetten of nieuwe op plakken. eigenlijk is het niets anders dan een gashendel en een setje kabels. dus het klinkt veel meer als dat het eigenlijk voorstelt.
originele knoppen heb je geen last van, althans niet anders als dat je nu hebt met je originele. Zoals ik hierboven zei, alleen de plek waar je kabels in gaat, waar de schijf in zit waar je kabels aan zitten, is wat hoger. voor de rest is er geen verschil...

De kabels die er bij mij bij zaten waren zomaar 5 a 10 cm langer dan de originele... dus die lagen een beetje ongelukkig over mn teller. Ik heb vervolgens bij de fietsenmaker een remkabelbusje gekocht, waarmee je een kabel kan inkorten.
 
Hallo iedereen,

Ik heb een Zx6R uit 2006 en hier heeft altijd een Puig-ruitje op gezeten. Helaas is deze gescheurd en nu ben ik op zoek naar wat anders. Ik heb de Puig nooit echt supermooi gevonden dus iets anders is wel gewenst.

Ik wil wel graag een donker ruitje, heeft iemand suggesties ? Er staan er veel te koop maar nergens staan goede voorbeeldplaatjes bij.

Alvast bedankt!

Gr

Wouter
 
Hallo iedereen,

Ik heb een Zx6R uit 2006 en hier heeft altijd een Puig-ruitje op gezeten. Helaas is deze gescheurd en nu ben ik op zoek naar wat anders. Ik heb de Puig nooit echt supermooi gevonden dus iets anders is wel gewenst.

Ik wil wel graag een donker ruitje, heeft iemand suggesties ? Er staan er veel te koop maar nergens staan goede voorbeeldplaatjes bij.

Alvast bedankt!

Gr

Wouter

De mooiste/ meest verkochte is eigenlijk het MRA ruitje

foto1_zps31615192.jpg

DSC06956-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik heb een Zx6R uit 2006 en hier heeft altijd een Puig-ruitje op gezeten. Helaas is deze gescheurd en nu ben ik op zoek naar wat anders. Ik heb de Puig nooit echt supermooi gevonden dus iets anders is wel gewenst.

Ik wil wel graag een donker ruitje, heeft iemand suggesties ? Er staan er veel te koop maar nergens staan goede voorbeeldplaatjes bij.

Alvast bedankt!

Gr

Wouter
Seems like your lucky day! Dit berichtje stond een pagina terug... *D
Iemand hier nog interesse in een MRA double bubble smoke ruitje (origineel kawa accessoire) passend op 05 - 08?
132549539_be2b76bd6c_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Snel contact opnemen idd! MRA ruitje is perfect 8-)
hij heeft ondertussen al aardig wat meegemaakt ivo :+
 
Volgens mij moet ik hier zijn! Ben pas sinds kort op dit forum en ben nog bezig met mijn rijlessen.
Ik heb altijd al een ninja willen hebben en heb voor 99% besloten dat het een zx-6r wordt!:) ik zit te denken aan de 2003 versie, en het liefst groen uiteraard. Zijn er nog tips bij de aanschaf van deze motor, specifieke dingen waar ik op moet letten?

Ben zelf 1,91m, heb op een Suzuki sv 650 gereden tijdens het lessen, vond het lekkerder zitten dan de Honda waar ik op les, dus lijkt me wel dat de ninja ook goed zit?

Evt tips, alvast bedankt, en hopelijk kan ik hier snel mijn aanwinst showen!
 
Volgens mij moet ik hier zijn! Ben pas sinds kort op dit forum en ben nog bezig met mijn rijlessen.
Ik heb altijd al een ninja willen hebben en heb voor 99% besloten dat het een zx-6r wordt!:) ik zit te denken aan de 2003 versie, en het liefst groen uiteraard. Zijn er nog tips bij de aanschaf van deze motor, specifieke dingen waar ik op moet letten?

Ben zelf 1,91m, heb op een Suzuki sv 650 gereden tijdens het lessen, vond het lekkerder zitten dan de Honda waar ik op les, dus lijkt me wel dat de ninja ook goed zit?

Evt tips, alvast bedankt, en hopelijk kan ik hier snel mijn aanwinst showen!

03 04 is wat kleiner dan de 05 06 welke een stukje ruimer zit en ik met 1.95 geen problemen op had
 
2003/ 2004 zx 6r is een prima motor :)
Gewoon letten op de gebruikelijke dingen, zoals eventuele schade, voorvorkkeerringen etc.

Olieverbruik kan wel wat hoog zijn bij dit model. Maar als je het oliepeil in de gaten houd is er niks aan de hand :) Succes!
 
ben al tijdje aanwezig hier op t forum alleen lange tijd niet heel actief geweest maar nu weer wat meer dus dacht kom me hier is mengen :)

Na een hele mooie zx7r en een 09 zx6r te hebben gehad
Foto-KS7UFFVU-D.jpg


heb ik tijdje terug een schade circuit 03 zx6rr gekocht.

Ongeveer alles was krom :o
Foto-CVWOLHNL-D.jpg


Maar na een tijdje toch weer rijdend en met nieuw kenteken weer de weg op
Foto-JXHW8F38-D.jpg


Heb pas een 05 achterbrug gemonteerd met wielen en zx10r schijven en meteen 09 remklauwen
Foto-6QVVJNWC-D.jpg

En afgelopen maandag een dagje op assen in de regen gereden :X
Foto-QOFG8OWK-D.jpg
 
2003/ 2004 zx 6r is een prima motor :)
Gewoon letten op de gebruikelijke dingen, zoals eventuele schade, voorvorkkeerringen etc.

Olieverbruik kan wel wat hoog zijn bij dit model. Maar als je het oliepeil in de gaten houd is er niks aan de hand :) Succes!

Dag marv
 
Laatst bewerkt:
2003/ 2004 zx 6r is een prima motor :)
Gewoon letten op de gebruikelijke dingen, zoals eventuele schade, voorvorkkeerringen etc.

Olieverbruik kan wel wat hoog zijn bij dit model. Maar als je het oliepeil in de gaten houd is er niks aan de hand :) Succes!
Vooral als die jouw ex olieboot koopt _O- :P
 
ben al tijdje aanwezig hier op t forum alleen lange tijd niet heel actief geweest maar nu weer wat meer dus dacht kom me hier is mengen :)

Na een hele mooie zx7r en een 09 zx6r te hebben gehad
[afbeelding]

heb ik tijdje terug een schade circuit 03 zx6rr gekocht.

Ongeveer alles was krom :o
[afbeelding]

Maar na een tijdje toch weer rijdend en met nieuw kenteken weer de weg op
[afbeelding]

Heb pas een 05 achterbrug gemonteerd met wielen en zx10r schijven en meteen 09 remklauwen
[afbeelding]
En afgelopen maandag een dagje op assen in de regen gereden :X
[afbeelding]
Doe je goed! :] :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan