Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Hmm als ik mijn ZX6R in de tuin verplaats piept er iets in het achterwiel. Het is volgens mij niet de achterrem (die maakt een 'slepend' geluid, zelfde als het voorwiel), lijkt eerder vanuit de as te komen. Als ik de motor met het achterwiel op de paddockstand zet hoor ik niks meer behalve de achterrem die lichtjes sleept (wiel draait 1 a 2 x door als ik er een slinger aan geef).
 
Hmm als ik mijn ZX6R in de tuin verplaats piept er iets in het achterwiel. Het is volgens mij niet de achterrem (die maakt een 'slepend' geluid, zelfde als het voorwiel), lijkt eerder vanuit de as te komen. Als ik de motor met het achterwiel op de paddockstand zet hoor ik niks meer behalve de achterrem die lichtjes sleept (wiel draait 1 a 2 x door als ik er een slinger aan geef).


Onderstaande alleen testen door met de motor te lopen, en niet al rijdend... :+ :')

- je zou eens kunnen proberen om de remblokken even vrij te drukken van de schijf en dan te kijken of je het nog steeds hoort... ;zo nee, misschien de piepplaatjes achter de blokken een beetje kopervet aan doen NIET AAN DE VOERING

- Als dat het niet is, kun je de achteras moer oplossen en dan kijken of je het nog hoort... ;zo nee, zou het een wiellager kunnen zijn. Kun je ook testen door wiel eruit te halen en het lager te draaien met je vingers. Dan kun je voelen of deze nog soepel draait.

En nadien niet vergeten de rem weer "op te pompen" en de as weer vast te zetten... ;)


en als dat niet werkt: Succes :t :+
 
Onderstaande alleen testen door met de motor te lopen, en niet al rijdend... :+ :')

- je zou eens kunnen proberen om de remblokken even vrij te drukken van de schijf en dan te kijken of je het nog steeds hoort... ;zo nee, misschien de piepplaatjes achter de blokken een beetje kopervet aan doen NIET AAN DE VOERING

- Als dat het niet is, kun je de achteras moer oplossen en dan kijken of je het nog hoort... ;zo nee, zou het een wiellager kunnen zijn. Kun je ook testen door wiel eruit te halen en het lager te draaien met je vingers. Dan kun je voelen of deze nog soepel draait.

En nadien niet vergeten de rem weer "op te pompen" en de as weer vast te zetten... ;)


en als dat niet werkt: Succes :t :+

Anders is er altijd nog WD40 *O* :+
 
Begin deze maand 4 dagen lang in Sauerland (omgeving Winterberg) wezen sturen met dit apparaat :] Bj 2013. Traction control kon ik overigens niet aan wennen, die heeft het hele weekend op OFF gestaan :')

IMG_5872.jpg
 
Laatst bewerkt:
:} Toffe motor! :}

Die wil ik ook graag :$
Ik vond de veranderingen ten opzichte van mijn ex 2005 nou niet zo heel spannend + dat dit model net zo klein aan voelde als het 2003 model -O-

Lekker ouderwets knallen :]
Ging best oke na 2.5 jaar motorloos :]

Wie boer? Niet voorruit te branden, had net zo goed met de tractor kunnen gaan...
Er lag wel een achterband op die waarschijnlijk ook onder een tractor past -O- B|
 
Zit er hier nog iemand met een SM in de schuur? Ik zoek eigenlijk nog iets voor de winter in de low budget klasse O-)

tumblr_nnsauu_GZdf1uucd7io1_1280.jpg
 
Een 690 ja? Vettt! Ik vond de mijne toen te duur om er maar 2x in het jaar op te rijden. Vandaar dat ik wat goedkopers zoek......

Heb m'n SMT erop ingeruild, omdat ik meer in de buurt rij dan echt ga toeren. Zeker nu er een kleine op komst is. Dus heb deze nu voor meer rondje rond de kerk ritjes
 
Heb m'n SMT erop ingeruild, omdat ik meer in de buurt rij dan echt ga toeren. Zeker nu er een kleine op komst is. Dus heb deze nu voor meer rondje rond de kerk ritjes
Beterrr! Congratzz met jullie aankomende kleine *O*

Ik blijf wel een beetje rond neuzen, misschien kan ik een 525/530 voor niet al teveel op de kop tikken O-)
 
Heren, de "10" rijden heeft jullie hulp nodig :).

Op mijn 10 heb ik de remklauwen van een 2007 ZX6R gemonteerd, dit remt echt 100 keer beter dan de standaard klauwen van een 10. Bij het vervangen van de remblokken viel het me op dat niet alle zuigers tegelijk de klauw uitkomen. Ik wil nu alles uit elkaar halen om wat poetswerk te verrichten.
Vraag: bij het uit elkaar halen komt er ook een ringetje los (staat op blz 412 van het wphb). Dat zal vast een koperringetje zijn die je ook gebruikt bij de banjo aansluiting van je remleiding. Weet iemand de maat van dit koperringetje? Ik heb dit ringetje liever gelijk naast me liggen zodat ik de klauw na het schoonmaken ook weer in elkaar kan zetten.
 
Heren, de "10" rijden heeft jullie hulp nodig :).

Op mijn 10 heb ik de remklauwen van een 2007 ZX6R gemonteerd, dit remt echt 100 keer beter dan de standaard klauwen van een 10. Bij het vervangen van de remblokken viel het me op dat niet alle zuigers tegelijk de klauw uitkomen. Ik wil nu alles uit elkaar halen om wat poetswerk te verrichten.
Vraag: bij het uit elkaar halen komt er ook een ringetje los (staat op blz 412 van het wphb). Dat zal vast een koperringetje zijn die je ook gebruikt bij de banjo aansluiting van je remleiding. Weet iemand de maat van dit koperringetje? Ik heb dit ringetje liever gelijk naast me liggen zodat ik de klauw na het schoonmaken ook weer in elkaar kan zetten.

Bedoel je het ringetje tussen de twee delen in? Deze?

08c046010b061e531c471964b90b2c03.jpg


2_1.png


Is zo te zien niet van koper.
 
Laatst bewerkt:
Net bijna 500 euro afgetikt voor een grote beurt, zonder klepspeling controle, wat een bedrag. M'n auto uit 2010 had vorige maand een goedkopere grote beurt :P
 
Die bedoel ik ja :). Is jou voorbeeldringetje van rubber??? Of plastic? Rubber en plastic ringen genoeg.... maar misschien toch eerst langs de dealer zodat ik gelijk de juiste heb.

Geen idee, maar volgens mij is het niet zomaar een ringetje. Ik zou even langs de dealer gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan